Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Króliki > Jak zrozumieć królika?

Jak zrozumieć królika?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Króliki, tak jak ludzie i inne zwierzęta również mają własny język. Po pewnym czasie przebywania z nimi możemy nauczyć się je rozumieć. Jednak jeśli już chcesz wiedzieć co chce przekazać ci twój mały króliczek to zapoznaj się z króliczym słownikiem, który przedstawiam poniżej.
1

Królik liże po rękach

Jeśli królik to robi oznacza, że cię lubi i ci ufa. Czasami króliki poprzez lizanie proszą o coś, np. króliczek domaga się więcej pieszczot lub chce, abyś go puściła jeśli masz go na rękach. Takie zachowanie może być również spowodowane brakiem soli - jeśli liże cię jak masz spocone dłonie, wówczas daj mu solną lizawkę (sól mineralna) dla królików.

2

Królik leży na boku lub się wywraca i nieruchomieje

Nie ma się czym martwić. Królik w tym momencie odpoczywa. Jeśli leży na pleckach wówczas z pewnością czuje się dobrze i bezpiecznie.

3

Królik biega, robi fikołki i szaleje

Królik rozładowuje nadmiar energii, jest zdrowy i szczęśliwy. Można go wypuścić, aby miał więcej miejsca do szaleństw.

4

Królik zgrzyta zębami

Jeśli dzieje się tak podczas głaskania, wówczas oznacza to, że króliczkowi bardzo się podobają twoje pieszczoty. Jednak zgrzytanie zębami jest również oznaką bólu szczególnie jeśli podczas zgrzytania królik się zwija i kuli.

Jak prawidłowo opiekować się królikiem miniaturką?
Jak się opiekować chomikami?
Jak pozbyć się myszy?
Jak dbać o szynszylę?
5

Królik piszczy i krzyczy

Jeśli królik piszczy to znaczy, że bardzo się boi i nie wie co robić. Jeśli chodzi o krzyczenie, to króliki krzyczą zwykle tylko raz w życiu, przed swoją śmiercią (wówczas gdy napada na nie drapieżnik i wiedzą, że zginą). Jeśli twój królik piszczy i krzyczy, oznacza to, że powinieneś oddać królika komuś, kto będzie się nim lepiej opiekować.

6

Królik kładzie główkę nisko

Tak może się dziać podczas głaskania. Uchylanie głowy w dół przez królika świadczy o jego poddaniu się człowiekowi. Jest to prawidłowa pozycja - w innym przypadku królik może walczyć z tobą o dominację w stadzie.

7

Królik biega wokół nóg

Świadczy to o jego dobrym humorze i chęci do zabawy.

8

Królik rozbiega się i nas bodzie

Jeśli królik ma uszy położone po sobie i wysunięty do przodu łepek wówczas oznacza to atak. Królik może być w tym momencie niebezpieczny i może cię mocno ugryźć. Może to być przyczyną choroby, boleści, zagrożenia jego terytorium, rywalizacja z tobą (królikowi nie przeszkadza, że jesteś innego gatunku - dla niego liczy się ta sama płeć), strach itp. Teraz musisz być dla niego łagodny i wyrozumiały. Złość sama mu przejdzie.

9

Królik porusza głową w górę i w dół

Królik jest na nowym terytorium i w ten sposób stara się lepiej obejrzeć teren.

10

Królik podbiega i nas szturcha

Oznacza to, że królik chce, abyśmy się nim zainteresowali i poświęcili mu czas na zabawę czy pieszczoty.

11

Królik biega i bzyczy

Może to oznaczać, że królik chce kopulować. Wówczas należy go trzymać z dala od naszego ciała, aby nas nie ugryzł podczas próby kopulacji z naszą nogą. Można przemyśleć kastrację, jeśli planujemy zakup drugiego królika.

12

Królik śpi "na siedząco"

Królik podkurcza nóżki i zasypia. Oznacza to, że nie czuje się do końca bezpiecznie. Jeśli królik jest nowym domownikiem to jest to normalne, z czasem będzie spać na boczku. Jeśli już go chwilę mamy, wówczas możliwe, że coś zdenerwowało króliczka. Królik w takiej pozycji czuje się bezpieczniej - może obserwować i w porę zareagować na niebezpieczeństwo.

13

Królik atakuje podczas wkładania ręki do klatki

To, że królik cię atakuje, gdy wkładasz rękę do klatki nie oznacza, że cię nie lubi. On po prostu traktuje klatkę jako swoje terytorium - swoją norkę. Należy to uszanować i go niepotrzebnie nie denerwować.

14

Królik pociera brodą o różne przedmioty

To normalne. Króliki mają pod brodą gruczoły i w ten sposób oznaczają swój teren (ludzie nie wyczuwają tego zapachu).

15

Królik sika

Jeśli królik biega i obsikuje wszystko w okół wielką fontanną (ciebie, łóżko, dywan itp) oznacza to, że w ten sposób oznacza swoje terytorium. Tak mogą się zachowywać zarówno samce jak i samiczki jednak uzależnione to jest od charakteru królika i tego, jak bardzo pragnie oznaczyć swój teren. Zachowanie takie można wyeliminować poprzez kastrację (jednak w niektórych przypadkach kastracja nie pomaga). Jeśli królik obsikuje ciebie, wówczas może to oznaczać próbę odstraszenia lub niezadowolenie.

16

Królik robi bobki

Robienie bobków w całym mieszkaniu jest również oznaką znaczenia terenu przez królika. To zachowanie można zminimalizować lub wyeliminować poprzez kastrację.

17

Królik gryzie klatkę i nią szarpie

W ten sposób królik chce zwrócić na siebie uwagę i chce wyjść z klatki aby się pobawić. Możliwe, że królik będzie robić tak nocą - królik są szczególnie aktywne właśnie w nocy.

18

Królik robi gniazdo

Jeśli samiczka wyrywa sobie futro, znosi różne szmatki, sianko itp i układa w kącie klatki oznacza to, że przygotowuje się na poród poprzez stworzenie gniazda. Jeśli króliczka nie miała kontaktu z samcem, wówczas może to być ciąża urojona.

 4.3/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (38)

Para Uszek - 2016-04-06
Prosze pomóżcie! Czy wiecie co zrobić gdy (samiec) zapoczatkuje ,,święty rytuał '' ( chodzi o takie ganianie za stopą, łapanie nogawki w zęby i potrzasanie pupą) dodam jeszcze że mój uszaty ma 9 miesiecy (i jeszcze znaczy teren jakoś cieczą i bardziej niż zwykle pachnącymi bobsonami) dzisiaj po raz pierwszy niespodziewanie mnie napadł ktoś ma pomysł jak to odzwyczajic?
lena - 2016-04-04
witam mam króliczka karzełka 7 dni zaczął robić mi luzne kupki ale tylko rano popołuniu juz są normalne dostaje jeść tylko suchą karme i sianko piła sobie z poidełka ale gdy byliśmy u weterynarza dał nam lekarstwo w saszetkach do rozpuszczania z wodą i to miała pić przez cały dzień właśnie z poidełka ale niechciała i teraz łaśnie mam problem ponieważ od tej pory nawet do poidełka niepodejdzie zeby sie napić. czy jest szansa że znowu nauczy sie z niego pić czy raczej już będzie sie bała podejść do niego
lena - 2016-04-04
picie z poidełka
mafe - 2015-11-23
Witam! Mam królika miniaturkę samiczkę, jest wysterylizowana. Po dwóch latach bycia z nami zaczęła obsikiwać różne rzeczy ,wcześniej nigdy tego nie robiła ,co to możne oznaczać ????
Właścicielka - 2015-06-15
Kroliczekminiaturka, to normalne. Jest w nowym miejscu, musi się przyzwyczaić do Ciebie i Twojej Rodziny. Miałam kilka królików i tak zachowywał się na początku każdy. Takie stworzenie jest młode i nie wie, dlaczego się u Was znalazło. Na początek ok. 3-4 tygodnie trzymaj go w klatce. Niech się tam najpierw przyzwyczai do swojego miejsca. Poczuje się wtedy tam bezpiecznie i będzie wiedział, że to jest jego miejsce. Postaw mu w klatce miskę i małą kuwetę, np. taką narożną. Kiedy już będzie czuć się dobrze, zacznij go wypuszczać z klatki na pewien czas, zwiększając stopniowo ilość czasu poza klatką, żeby mógł prawie cały czas już przebywać poza klatką, a wracać do niej na noc czy gdy wychodzisz z domu. I od razu od czasu, gdy zaczniesz go wypuszczać, zobacz, gdzie pierwszy raz oznaczył miejsce moczem i jeśli to możliwe, postaw tam kuwetę (królika nie przekonasz, żeby chodził tam, gdzie Ty chcesz, on wybiera tylko jedno miejsce). I staraj się mu pokazywać, że tam powinien załatwiać swoje potrzeby, czyli gdy zobaczysz, że pręży się, by oddać mocz, to szybko go tam przenieś. A do bobków w mieszkaniu się przyzwyczajaj. Ale króliki zwykle zostawiają bobki tylko tam, gdzie najczęsciej lubią przesiadywać. Daj mu na zewnątrz jakiś kocyk czy mały dywan, na którym będzie mógł siedzieć i będzie wiedział, że to jego.
ania - 2015-06-12
Jest nowy, więc się boi, daj mu trochę spokoju, niech się oswoi, nie możesz tak robić, bo straszysz go, potrzebuje samotności na jakiś czas i się oswoi.
kroliczekminiaturka - 2015-06-11
Hej właściciele króliczków! Więc mam królika miniaturkę. Miałam kiedyś z bratem króliczka, chętnie się głaskał, lubiał siedzieć na kolankach. A ten jest strasznie strachliwy. Gdy zaczynam go głaskać, trzęsie się jak galareta. No i boi się mnie. Wypuściłam ją na chwilę, to polazła w kąt obok szafy. Prawie jej nie mogłam wyciągnąć, ale jakoś się udało... Wpuściłam ją znowu do klatki i teraz trochę zaczęła się ruszać. Bo tak to przez godz. siedziała w kącie bez ruchu. Mam ją od dzisiaj. Wiem, że się musi oswoić, ale jeśli nie polubi mnie? :(
Właścicielka - 2015-03-30
Ironiczny, może nic się mu nie być. Czasem króliki też dorastają :-) i z wiekiem zmieniają swoje pewne nawyki. Ale może też brakować mu siły z powodu jakiejś infekcji. W pierwszej kolejności szukałabym, czy nie ma kandydozy w przewodzie pokarmowym (candida albicans), zwłaszcza jeżeli dostawał ostatnio jakieś antybiotyki lub ma większą ochotę na jedzenie zawierające więcej węglowodanów i fruktozy (gł. marchewka, pieczywo, kukurydza, chlebek świętojański), a potem na wirusowe. Sprawdź na wszelki wypadek, jeśli w najbliższych dniach jego zachowanie nadal będzie takie samo i zauważysz, że coś go boli czy się częściej drapie albo ma wyraźnie większy apetyt.
Ironiczny - 2015-03-23
Ostatnio mój królik zamiast jak zwykle biegać siedzi obok mnie, troche się tym martwię, bo głaszczę go i daję mu zabawę ale zwykle biegł ile miał sił w łapkach, czy coś może się dziać ?
ania - 2014-08-06
mój królik jest inny niż wszystkie króliczki, ma 2 i pół roku, kocham go! ale szkoda, że zabiła swoje młode
basia.baśka - 2014-07-25
Czy krulica mogla obgryzdz lapki 3 tygodniowym krolikom
sylwia - 2013-12-23
króliczek to najbardziej kochane zwierzatko... jest mądry potrafi się załatwiać do kuwety, bawić... kocham Go nad zycie!!!!!!!!!!!!!! moj ma roczek... mały skarbek.. :* pozdrawiam milosników tych słodkich małych psotników;) NIE POSIADA MINUSÓW jak sie kocha to za wszystko;))))))
rox - 2013-05-06
wysterylizuj swojego kroliczka, to moga byc hormony. ja tez z moim pieklo rzeszlam na poczatku, ale po sterylizacji bardzo sie uspokoila. jest juz po prostu normala.
hariett - 2013-01-16
nie mam juz sily...moj krolik ma rok, od pół roku całe dnie i noce szarpie i gryzie klatkę, drapie dodatkowo energicznie łapkami dół klatki...jest wypuszczana, głaskana...często gdy się ją wypuszcza, siedzę np i coś robię potrafi podgryzać mnie kilkakrotnie najpierw delikatnie, potem coraz mocniej :| dużo biega na wolności, czasem 7h, czasem 15 minut bo od razu zabiera się za gryzienie wszystkiego;/ ma gałązki, kolby i smakołyki. ma klatkę długości 1 metra, nie umie załatwiać się w jednym rogu, mimo że próbowalismy już wielu sztuczek;/ dodatkowo śpi w paśniku z sianem! :/ mimo że ma otwartą klatkę, czasem potrafi nasikać poza nią, gdy jest na wolności. nie mam już siły, miał być wspaniałym prezentem a jest okropny, w ogóle nie da się go wychować! mam masę poradników, dużo czytałam w internecie o dbaniu zwierzaka, poza tym miałam raz już królika i szybko się nauczył wszystkiego, zdechł ze starości po 7 latach, był przekochany, a tego mam tak dość, że myślę o oddaniu. POMOCY !
Właścicielka - 2013-01-04

Emilia_78 napisał

,Pomocy! Mój królik cały dzień leży i malutko zjadł zgrzyta zębami i widze że musi boleć go brzuch... chorował ostatnio dużo razy :( wiem że jest stary bo ma 9 lat

Dowiedziałam sie że może to być wzdęcie ale nie byłam u weterynarza (moja mama sie tym wogóle nie przejmuje) więc nie mam pewności ale chciałam sie dopytać czy on może umrzeć "w ciszy" czyli poprostu nie piszcząc...

Ale licze sie z tym że już niedługo będzie ze mną bo ostatnio chudnie i widze że mimo że chce wychodzić z klatki to jednak wyskakiwanie z niej przychodzi mu z trudnością i nie jest chętny do biegania... :/

Emilio, nie pytaj, tylko natychmiast biegnij z królikiem do weterynarza! Przyczyn tego stanu może być kilka, a niektóre z nich mogą być groźne dla życia. Jeśli królik odmawia jedzenia, to przed upływem 12 godzin musi koniecznie dostać w lecznicy weterynaryjnej kroplówkę, bo inaczej dojdzie do uszkodzenia żołądka. Króliki mogą też mieć zatkane jelita przez kulki ze zwiniętej sierści i w niektórych sytuacjach może być konieczna operacja. Przez internet nikt Ci nie odpowie w stu procentach, co jest Twojemu zwierzakowi. Koniecznie wykonaj jak najszybciej badanie USG brzucha - jeśli jesteś z Warszawy, to polecam Pana dr Piotra Marcińskiego, który robi je najdokładniej. Przyjmuje tutaj:

http://www.bemowo-wet.com.pl/godziny.html

http://luxvet.pl/lekarze/

Wcześniej trzeba się zapisać. Mam nadzieję, że stan Twojego królika nie jest poważny i wkrótce wyzdrowieje!

Emilia_78 - 2012-12-30
Pomocy! Mój królik cały dzień leży i malutko zjadł zgrzyta zębami i widze że musi boleć go brzuch... chorował ostatnio dużo razy :( wiem że jest stary bo ma 9 lat
Właścicielka - 2012-09-21

zakróliczona napisał

,do właścicielki! kastracja/sterylizacja to nie okaleczanie zwierzęcia, a troska o niego! poczytaj troche o królikach i znajdź króliczego weta to ci to potwierdzi. Boli mnie bardzo że wielu nieodpowiedzialnych ludzi ma króliki, karmi je kostkami z soli i wapnia a także kalorycznymi kolbami... a potem wielki płacz bo krolik żył 3 lata,. Otóż tak się składa że króliki są bardzo narażone na choroby dróg rodnych, ropomaciczne i tym podobne to standard, czasem roczne samice mają już zmiany... po to kastruje się i strerylizuje kroliki aby ograniczyc do 0 ryzyko takich chorób to raz, dwa nie męczyć zwierzęcia, bo ruje są dla samiczek bardzo męczące mogą prowadzić do smierci. poza tym dobrze "chowany" i szczęśliwy królik żyje koło 8-12 lat. polecam wszystkim posiadającym parę uszu w domu miniaturkę bez tajemnic. tam są składniki prawie każdego rodzaju ziół warzyw i owoców które uszaki powinny dostawać, ich układ pokarmowy jest bardzo delikatny a dieta powinna być starannie przemyslana, po to aby nie zrobić zwierzakowi krzywdy..pozdrawiam

Nie muszę czytać o królikach, bo już ich kilka w życiu miałam i co nieco o nich wiem. A doskonałego weterynarza też mam, dzięki za troskę. I nie, wcale nie trzeba kastrować czy sterylizować zwierzęcia, żaden z moich królików nie miał tego typu operacji i nie chorował na choroby dróg rodnych. Odchodziły z innych przyczyn, więc jak widzisz, to wcale nie standard. I nie wierz we wszystko, co mówią weterynarze, dobrze Ci radzę, bo niektórzy z nich po prostu mają zbyt małą wiedzę. A o kostkach wapiennych właśnie pisałam, żeby ich nie podawać królikom.

zakróliczona - 2012-09-19
do właścicielki! kastracja/sterylizacja to nie okaleczanie zwierzęcia, a troska o niego! poczytaj troche o królikach i znajdź króliczego weta to ci to potwierdzi. Boli mnie bardzo że wielu nieodpowiedzialnych ludzi ma króliki, karmi je kostkami z soli i wapnia a także kalorycznymi kolbami... a potem wielki płacz bo krolik żył 3 lata,. Otóż tak się składa że króliki są bardzo narażone na choroby dróg rodnych, ropomaciczne i tym podobne to standard, czasem roczne samice mają już zmiany... po to kastruje się i strerylizuje kroliki aby ograniczyc do 0 ryzyko takich chorób to raz, dwa nie męczyć zwierzęcia, bo ruje są dla samiczek bardzo męczące mogą prowadzić do smierci. poza tym dobrze "chowany" i szczęśliwy królik żyje koło 8-12 lat. polecam wszystkim posiadającym parę uszu w domu miniaturkę bez tajemnic. tam są składniki prawie każdego rodzaju ziół warzyw i owoców które uszaki powinny dostawać, ich układ pokarmowy jest bardzo delikatny a dieta powinna być starannie przemyslana, po to aby nie zrobić zwierzakowi krzywdy..pozdrawiam
Właścicielka - 2012-09-15

Iza:) napisał

,Ja też mam królka miniatorke i ma na imię Tofik.Bardzo mi się przydało to co naisałaś;)teraz mój króliczek biega wesoły po calym domu..Tylko nie napisałaś dlaczego one gryzą ściany..proszę cię o przeczytanie mojego komentarza i odpisanie na niego jak najszybciej.Super stronka;)

Gryzą ściany, bo a) potrzebują wapnia - ale uwaga, bezpieczniejsza niż ściany kostka wapienna dostępna w sklepie zoologicznym nie jest dobrym pomysłem, bo może szybko spowodować nagromadzenie się piasku i kamienie w drogach moczowych, b) ściana jest kanciasta i nie ucieka, tak jak meble, więc jest chętnie gryziona zwłaszcza przez te bardziej leniwe króliki. Nie pozwalajcie im na gryzienie ścian, bo są dla nich szkodliwe, możecie rogi czymś zakleić na wysokość wyciągnietego królika.

Właścicielka - 2012-09-15

masia2803 napisał

,Dzięki za informacje, już myślałam że mnie nie lubi i dlatego tak tupie. Mam jeszcze jedno pytanko: mój króliczek siusia do miski z karmą. Co to znaczy?

Królik traktuje tą miskę jak kuwetę w klatce. U mojego dało się to wyeliminować przez karmienie go na stałe poza klatką, miska stoi na zewnątrz. Każda próba wstawienia mu potem miski z jedzeniem do klatki kończyła się ponownie tym, o czym piszesz.

Waścicielka - 2012-09-15
Robienie bobków przez królika w różnych miejscach w domu też jest normalne! Ludzie, nie kastrujcie z tego powodu swojego pupila, bo to ani nie pomoże, ani nie jest to lek na wady zwierzęcia. Po 1 - królik będzie skłonny robić bobki nie w całym domu, tylko bardziej w 1-2 miejscach, gdy nauczycie go chodzić do kuwety i w każdym pomieszczeniu, gdzie pozwalacie mu przebywać, położycie mu coś na legowisko, żeby wiedział, że to jego miejsce; po 2 - jak chce się mieć królika, to trzeba zakasać rękawy i po prostu bobki sprzątać, a nie okaleczać zwierzaka.
Właścicielka - 2012-09-15
"Ja od 21.11.2011 mam królika miniaturkę. Zauważyłam że on coś wącha i zaraz ucieka(biegnie) do klatki oczywiście nie cały czas. Co to może znaczyć?" Sądzę, że wyczuwa jakiś niepokojący go zapach (w klatce czuje się bezpiecznie, więc do niej ucieka). Spróbuj to miejsce przetrzeć jakimś pachnącym płynem - pomaga też wtedy, gdy królikowi zdarzy się np. obsiusiać podłogę, bo wtedy może po zapachu wracać w to samo miejsce i chcieć to powtarzać.
Właścicielka - 2012-09-15
Na obsikiwanie przez królika różnych przedmiotów w domu jest prosta metoda, bez uciekania się do drastycznej i niepotrzebnej kastracji - przyzwyczajenie go do korzystania z kuwety.
Właścicielka - 2012-09-15
Jak można napisać, że jak królik piszczy, to się boi?! (gdy się boi, to albo stara się gdzieś ukryć, w ciemnym miejscu lub w jakimś kącie albo wyraźnie się trzęsie). Jak królik piszczy, to NATYCHMIAST trzeba z nim biec do weterynarza, bo COŚ GO BOLI, A JEGO STAN ZDROWIA JEST JUŻ BARDZO POWAŻNY, MOŻE NAWET ZAGRAŻAJĄCY ŻYCIU! Współczuję tym królikom, których właściciele w razie piszczenia nie robią nic, sądząc za tym artykułem, że zwierzątko się boi. REAGUJCIE W TAKICH SYTUACJACH SZYBKO, pamiętając w razie potrzeby o istnieniu ambulatoriów dla zwierząt.
bea - 2012-09-05
nie zgodze sie z twierdzeniem, ze krolik spiacy na kurke nie czuje sie bezpiecznie. mam krolika od 3 lat, zyje na wolnosci w moim pokoju, kiedy chce moze biegac po mieszkaniu. w pokoju ma swoje ulubione miejsca do spania np pod krzeslem, pod regalem miedzy kartonowym tunelem a kuwetka, przy wejsciu do pokoju oraz swoj najukochanszy kartonowy domek. pod krzeslem krolik spi wtedy kiedy spie tez ja badz wypoczywa w dzien, pod regalem wypoczywa za dnia a w domku spi wtedy kiedy ja juz wstane i zacznie sie 'hałas' - szelest poscieli, moje ruchy itp. moj krolik bez 2 zdan jest szczesliwy, otrzymuje przede wszystkim duzo uwagi i milosci, najlepsze jedzenie swieze warzywa, ziola swieze jak i suszone, galazki z listkami, czasami jakis owoc jako przysmak, kwiaty, mikroskopijna ilosc polecanego granulatu oraz non stop sianko no i wode. poza tym na krolika nikt nie krzyczy, w domu nikt nie halasuje, nie gania go, nie wpycha rak na sile do domku, nie bierze na rece bez powodu - nie lubi tego (tylko wet jesli zajdzie taka potrzeba), potrafi lezec na srodku pokoju rozplackowany jak dlugi i nie zwraca uwagi na to, ze ktos chodzi obok, sam przychodzi do mnie na lozko wieczorem badz nad ranem i buca noskiem domagajac sie glaskania, jesli tego nie robie podgryza mnie w lokiec a gdy ma gdzies w zasiegu moja dlon to sam na sile wciska pod nia glowke, czasami robi filkolki na boczek i tak polezy doslownie momencik ale mimo wszystko spi na kurke-nawet w domku, ktory uwielbia niesamowicie, mimo iz wypoczywa na placucha to nigdy tak nie spi, zawsze jest to pozycja kurki. moim zdaniem tak jest jej po prostu wygodnie i tak lubi. podobnie jak ludzie, jedni lubia spac na brzuchu, inni na boku a jeszcze inni na plecach. kroliki rowniez maja cos takiego jak upodobania i niekoniecznie musi to cos oznaczac dlatego tez sugerowanie, ze spanie na kurke oznacza, ze krolik nie czuje sie bezpiecznie jest bez sensu i wprowadza niepotrzebne zamieszanie.
Kiniaaa - 2012-07-05
Nie wiedziałam że króliczek kładąc główkę nisko przy ziemi wykazuje ,,szacunek" do mnie.
papa smerfik - 2012-05-03
bardzo pouczające nie wiedzałam że jak gryzie klatke i nią szrpie to że chce wyjść teraz patrze i moja rusza i szarpie w nocy klatką uspokoiłam ją ale to nic nie dało i czytam i biore ją do łóżka i lęże i liże mnie kocham moją pusie to mój królik rasy lew
kaaarola - 2011-11-24
Ja od 21.11.2011 mam królika miniaturkę. Zauważyłam że on coś wącha i zaraz ucieka(biegnie) do klatki oczywiście nie cały czas. Co to może znaczyć ?
heniek - 2011-10-31
dzięki za pomoc
masia2803 - 2011-06-02
Dzięki, przestawiłam miseczke w inne miejsce i już nie zdarzają się takie problemy jak przedtem.
Asienka - 2011-04-18

Królik gryzie ścianę bo najprawdopodobniej nie ma co gryźć a one to lubią. Daj króliczkowi do klatki rolki po papierze toaletowym oraz gałązki drzew owocowych, jakiś stary ręcznik. Możesz również mu zrobić domek z kartonowego pudełka. Im więcej będzie mieć w klatce rzeczy do gryzienia tym większe prawdopodobieństwo że ściany zostawi w spokoju.

Iza:) - 2011-04-17
Ja też mam królka miniatorke i ma na imię Tofik.Bardzo mi się przydało to co naisałaś;)teraz mój króliczek biega wesoły po calym domu..Tylko nie napisałaś dlaczego one gryzą ściany..proszę cię o przeczytanie mojego komentarza i odpisanie na niego jak najszybciej.Super stronka;)
Asienka - 2011-04-15

Powody mogą być różne. Może to być nieposprzątana dokładnie kuweta (pachnie w niej starymi sikami czy rozkładającą kupą). Wówczas królik pójdzie robić gdzie indziej. Możliwe również że chce zaznaczyć swoje terytorium. Może też jest zestresowany i poprzez zaznaczanie terenu czuje się spokojniej. Spróbuj w kuwecie zostawiać jakiś smakołyk, aby ją uatrakcyjnić dla króliczka. Możesz również przemeblować w klatce - postawić kuwetę tam gdzie aktualnie stoi miska z karmą. Zmień również miseczkę na wyższą i większą.

masia2803 - 2011-04-11
Dzięki za informacje, już myślałam że mnie nie lubi i dlatego tak tupie. Mam jeszcze jedno pytanko: mój króliczek siusia do miski z karmą. Co to znaczy?
Asienka - 2011-04-05

do masia2803: króliki tupią łapkami jak są zdenerwowane, boją się lub jak coś im się nie podoba. Najprawdopodobniej lubi być na twoich rękach i jest niezadowolony że znów wkładasz go do klatki. Może chce sobie troszkę pobiegać poza klatką czy coś w tym rodzaju. Sprawdź jego reakcję - spróbuj wypuścić na podłogę, pogłaskać lub wziąć jeszcze na chwilkę na ręce.

masia2803 - 2011-04-02
a mój królik jak się go ma na rękach to potem jak się go z nich wypuści to tupie łapką. co to znaczy?
natkról ik - 2011-02-23
Ciąża urojna??!!!Nigdy o czymś takim nie słyszałam!
Dzięki!!SUPCIO STRONA!!!!!!
progalska - 2010-12-16
A co do punktu Królik śpi "na siedząco", to nie tylko wtedy królik tak się, ale także gdy ma za mało miejsca w klatce lub gdy królik jest gdzieś po za swoją klatką, i wcale nie musi być zdenerwowany, żeby tak spać :)
Na przykład mój królisiek gdy tak śpi, to nawet nie raz zgrzyta ząbkami w sposób miły i spokojny, czyli to jest oznaka, że mu jest dobrze.
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i opieki. Przy odrobinie staranności możesz hodować króliki w domu i...
Jak się opiekować królikiem?
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt