Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Cholesterol to substancja tłuszczowa produkowana przez naszą wątrobę i spełnia bardzo ważne funkcje w organizmie. Cholesterol jest konieczny do budowy komórek naszego organizmu, bierze udział w tworzeniu hormonów sterydowych, kwasów żółciowych i syntezy witaminy D, oraz jest składnikiem błon komórkowych. Cholesterol jest zatem niezbędny do życia. Nasz organizm produkuje około 80% jego niezbędnej ilości, pozostałe 20% dostarczamy wraz z pożywieniem. Jeśli dostarczamy z pokarmem więcej niż 20% wówczas organizm reguluje jego poziom poprzez zmniejszenie jego wytwarzania. Czasami jednak, gdy dojdzie do zaburzeń w organizmie, może dojść do jego nadprodukcji. Jak wówczas obniżyć jego poziom? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.
1

Dieta na obniżenie cholesterolu

Niektóre produkty pomagają obniżyć poziom cholesterolu, zaś inne podwyższają jego poziom. Aby obniżyć poziom cholesterolu należy ogólnie zredukować ilość zjadanych tłuszczów, unikać tłuszczów trans (utwardzone tłuszcze roślinne), ograniczyć tłuszcze nasycone i zastąpić "złe" tłuszcze, tłuszczami "dobrymi" (takimi jak oliwa z oliwek oraz tłuszczami, które można znaleźć w ziarnach i rybach morskich zawierających tłuszcze omega 3). W obniżaniu poziomu cholesterolu pomagają również produkty zawierające dużą ilość błonnika. Błonnik zmniejsza zły cholesterol LDL i podwyższa dobry - HDL.

2

Ruch i aktywny tryb życia

Badania wykazują, że przynajmniej 30 minut ćwiczeń dziennie może zmniejszyć ogólną ilość cholesterolu równocześnie zwiększając dobry cholesterol HDL. Brak ruchu powoduje zwiększenie cholesterolu złego LDL.

3

Prawidłowa waga

Postaraj się osiągnąć i utrzymać prawidłową wagę. Nadwaga ma wpływ na spadek dobrego cholesterolu HDL i zwiększenie złego.

Jak leczyć nerwicę lękową?
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Jak leczyć zapalenie ucha?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

markaa - 2012-07-15
Pomocny w obniżaniu cholesterolu jest suplement, zawierający betaglukan występujący w owsie, Betalip, przyjmowałam go 4 miesiące i w końcu mam cholesterol na odpowiednim poziomie.
Za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL -  z ang. low density lipoproteins) może doprowadzić do bardzo poważnych...
Jak obniżyć cholesterol domowym sposobem?
Za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL - z ang. low...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt