Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Cholesterol to substancja tłuszczowa produkowana przez naszą wątrobę i spełnia bardzo ważne funkcje w organizmie. Cholesterol jest konieczny do budowy komórek naszego organizmu, bierze udział w tworzeniu hormonów sterydowych, kwasów żółciowych i syntezy witaminy D, oraz jest składnikiem błon komórkowych. Cholesterol jest zatem niezbędny do życia. Nasz organizm produkuje około 80% jego niezbędnej ilości, pozostałe 20% dostarczamy wraz z pożywieniem. Jeśli dostarczamy z pokarmem więcej niż 20% wówczas organizm reguluje jego poziom poprzez zmniejszenie jego wytwarzania. Czasami jednak, gdy dojdzie do zaburzeń w organizmie, może dojść do jego nadprodukcji. Jak wówczas obniżyć jego poziom? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.
1

Dieta na obniżenie cholesterolu

Niektóre produkty pomagają obniżyć poziom cholesterolu, zaś inne podwyższają jego poziom. Aby obniżyć poziom cholesterolu należy ogólnie zredukować ilość zjadanych tłuszczów, unikać tłuszczów trans (utwardzone tłuszcze roślinne), ograniczyć tłuszcze nasycone i zastąpić "złe" tłuszcze, tłuszczami "dobrymi" (takimi jak oliwa z oliwek oraz tłuszczami, które można znaleźć w ziarnach i rybach morskich zawierających tłuszcze omega 3). W obniżaniu poziomu cholesterolu pomagają również produkty zawierające dużą ilość błonnika. Błonnik zmniejsza zły cholesterol LDL i podwyższa dobry - HDL.

2

Ruch i aktywny tryb życia

Badania wykazują, że przynajmniej 30 minut ćwiczeń dziennie może zmniejszyć ogólną ilość cholesterolu równocześnie zwiększając dobry cholesterol HDL. Brak ruchu powoduje zwiększenie cholesterolu złego LDL.

3

Prawidłowa waga

Postaraj się osiągnąć i utrzymać prawidłową wagę. Nadwaga ma wpływ na spadek dobrego cholesterolu HDL i zwiększenie złego.

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak odetkać zatkany nos?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Domowe sposoby na ból gardła
4

Ogranicz spożycie słodyczy i żywności rafinowanej (sztucznej)

Tylko niektóre osoby zdają sobie sprawę z tego, że jedzenie słodyczy oraz innej żywności o wysokim indeksie glikemicznym podnosi stężenie triglicerydów i produkcji cholesterolu. Tego typu żywność jest również uzależniająca. Jak tylko ją całkowicie wyeliminujesz stwierdzisz, że owoce, warzywa oraz pełne ziarna są tak naprawdę słodkie.

5

Wyeliminuj kofeinę i alkohol - pij wodę.

Zarówno kofeina jak i alkohol podnoszą poziom cholesterolu. Z tego powodu lepiej jest pić wodę a przynajmniej zastosować zasadę "nie więcej niż jedna dziennie".

6

Naucz się zarządzać stresem.

Tak jak cholesterol, określona ilość stresu jest zdrowa. Wszystko w niewielkich ilościach jest zdrowe - nawet z ćwiczeniami i ruchem nie wolno przesadzać. Poza tym istnieje pewien związek pomiędzy nadmiarem stresu a zwiększoną produkcją cholesterolu. Zatem zrelaksuj się, odpuść sobie pewne sprawy, medytuj, ciesz się życiem, głaszcz kota czy psa i rób cokolwiek innego, co pozwoli ci się zrelaksować i odstresować.

7

Normy cholesterolu

Trzymanie się powyższych wskazówek powinno pomóc ci utrzymać cholesterol na prawidłowym poziomie. Prawidłowy poziom cholesterolu we krwi (norma): Trójglicerydy mniej niż 150 mg/dl. Poziom cholesterolu całkowitego 200 mg/dl. HDL (dobry) cholesterol ponad 40 mg/dl. LDL (zły) cholesterol mniej niż 100 mg/dl.

 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

markaa - 2012-07-15
Pomocny w obniżaniu cholesterolu jest suplement, zawierający betaglukan występujący w owsie, Betalip, przyjmowałam go 4 miesiące i w końcu mam cholesterol na odpowiednim poziomie.
 
Zbyt wysoki poziom cholesterolu to problem wielu ludzi. Można powiedzieć, że problemy z cholesterolem stają się chorobą...
Jak obniżyć poziom cholesterolu?
Zbyt wysoki poziom cholesterolu to problem wielu ludzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt