Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Wywabianie Plam > Jak usunąć plamy ze szminki?
Jak usunąć plamy ze szminki?

Jak usunąć plamy ze szminki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (224 ocen)
Oceń 
Jeśli lubisz mocny makijaż, znajomość usuwania plam ze szminki będzie ci bardzo potrzebna. Bez względu na to, jak bardzo jesteś ostrożna, nieraz zdarza się, że na naszych ubraniach czy meblach pojawiają się plamy ze szminki. Wystarczy tylko chwila zapomnienia i plama gotowa. Nie musisz się jednak już dłużej martwić, poniżej znajdziesz instrukcję, jak usunąć plamy ze szminki.
1

Usuwanie plamy ze szminki z ubrań i tkanin, które można wyprać.

Zdrap z tkaniny nadmiar szminki. Uważaj jednak, aby nie zwiększyć przy tym zabrudzonej powierzchni.

Nalej na plamę odrobinę odplamiacza, którego zazwyczaj używasz do wstępnego prania. Wypierz ubranie w jak najwyższej możliwej temperaturze dla danej tkaniny, dzięki temu plama ze szminki powinna zniknąć.

Jeśli plamy pojawiły się na białych tkaninach, użyj wybielacza z chlorem, natomiast jeśli pobrudzone są ubrania kolorowe, użyj wybielacza przeznaczonego specjalnie do nich.

Zaraz po wyjęciu z pralki upewnij się, że plama zniknęła. W razie konieczności powtórz całe pranie. Nie należy suszyć ubrań, gdy plama całkowicie nie zejdzie, gdyż można w ten sposób nieświadomie przyczynić się do jej utrwalenia.

2

Usuwanie plam ze szminki z tapicerki.

Zdrap nadmiar szminki z tapicerki. Uważaj jednak, aby nie zwiększyć przy tym zabrudzonej powierzchni.

Na plamę nałóż przy pomocy gąbki niewielką ilość chemicznego rozpuszczalnika przeznaczonego do tkanin. Przyłóż do niej czystą suchą białą szmatkę. Zanim jednak zastosujesz dany rozpuszczalnik, upewnij się, że nie uszkodzi on powierzchni tapicerki. Nałóż odrobinę tego środka w mało widocznym miejscu i poczekaj chwilę na reakcję.

Dociśnij szmatkę do plamy i poczekaj, aż roztwór całkowicie w nią wsiąknie.

W razie konieczności powtórz dociskanie do plamy szmatki z wywabiaczem do czasu, aż plama nie zniknie.

Jak usunąć tłuste plamy?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak usunąć plamy?
strona 1 z 2następna >
 1.1/5 (224 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

MamaOli - 2010-12-28
Plamy ze szminki na bawełnie. Należy potrzeć wacikiem nasączonym eterem, a potem czystym alkoholem. Jak plama zejdzie wyprać w wysokiej temperaturze.

Plama ze szminki na tkaninach sztucznych i bardzo delikatnych. Najpierw plamy należy natłuścić masłem lub wazeliną, pocierać wacikiem. Teraz na plamę dać płyn do mycia naczyń (może być Ludwik), potrzeć, aby rozpuścić tłuszcz a na koniec sprać wodą z mydłem.
Plamy ze szminki na chusteczkach do nosa - chusteczki należy moczyć przez całą noc w bardzo słonej wodzie. Rano normalnie je wyprać.

Plamy ze szminki na tapicerkach oraz innych materiałach, których nie można normalnie wyprać - należy je przetrzeć wacikiem nasączonym eterem a potem umyć mydłem. Na koniec przetrzeć mokrą szmatką, aż materiał zrobi się czysty.

Tkaniny z jedwabiu - plamy ze szminki należy czyścić szmatką nawilżoną spirytusem denaturowanym.
Czyścić szmatką zwilżoną denaturatem. Zanim to zrobimy należy wykonać próbę na mało widocznej części tkaniny.
Warto wiedzieć jak pozbyć się plam z ketchupu, zwłaszcza jeśli mamy małe dzieci lub po prostu lubimy ten pomidorowy...
Jak usunąć plamy z ketchupu?
Warto wiedzieć jak pozbyć się plam z ketchupu, zwłaszcza jeśli mamy małe dzieci...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zuzanna Lizakowska
  • Wieslawa Kutryn
  • Marlena Maja Marcinkowska
  • Raf Mis
  • Marta Pocałujew
  • Hanna Rosół
  • Kazimierz Woźnica
  • Urszula Pikulska
  • Jola Boberska
  • Monika Diakowska
  • Anna Baryga
  • Krystyna Kluszczynska
  • Barbara Bryla
  • Anna Kurcz
  • Aneczka Tb
  • Seba Piotr Koperkiewicz
  • Jacek Gębski
  • Joanna Żukowska
  • Joanna Masłowska
  • Ewelina Wawrzaszek
  • Katarzyna Zakrzacka
  • Paweł Grysak
  • Iwona Malek
  • Barbara Zeman
  • Teresa Żurek
  • Bożena Pałczyńska
  • Wojewoda Beata
  • Aurelia Gebala
  • Jola Golebiewska Baca
  • Iza Garbowska