Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Wywabianie Plam > Jak usunąć plamy po antyperspirancie?

Jak usunąć plamy po antyperspirancie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (272 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Antyperspirant zmieszany z potem powoduje powstawanie nieestetycznych plam pod pachami, zwłaszcza na białych i jasnych koszulach. Jeśli masz z nimi problem i nie wiesz jak je usunąć, poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów.
1
vanish
Wypróbuj najpierw jakiegoś odplamiacza do tkanin (np. Vanish). Najpierw polej plamę odplamiaczem, pozostaw na kilkanaście minut, aby odplamiacz wszedł w reakcję. Po kilkunastu minutach zapierz plamę ręcznie a później wrzuć do pralki razem z proszkiem i odplamiaczem i wypierz w najwyższej temperaturze jaka jest dozwolona dla danego typu materiału.
2
ace
Jeśli odplamiacz nie zadziała użyj wybielacza z chlorem np. Ace. Rozcieńcz go z wodą i namocz plamy (nie całą koszulę tylko wyłącznie miejsca zaplamione). Cały czas obserwuj plamy. Gdy znikną od razu wypłucz tkaninę i włóż do normalnego prania.
3
woda utleniona
Na plamy z antyperspirantu i potu możesz użyć również wody utlenionej, jednak wyłącznie do białych koszul i koszulek (oprócz jedwabi syntetycznych i białego nylonu). Woda utleniona może odbarwić materiał kolorowy. Zrób roztwór z jednej części 3% wody utlenionej i 3 części ciepłej wody. Do tego dodaj ćwierć łyżeczki octu i kropelkę amoniaku. Plamy nasącz roztworem przez kilkanaście minut a następnie wypłucz i normalnie wypierz.
4
soda oczyszczona
Jeśli nadal masz problem z plamą po antyperspirancie nałóż na nią pastę zrobioną z łyżeczki sody oczyszczonej, soli i kilku kropel wody (wody na tyle, aby uzyskać konsystencję pasty). Pastę nałóż na plamy na kilkanaście minut a następnie dobrze wypłucz i wypierz w pralce.
5
pasta do zębów
Domowym sposobem na usunięcie plam z antyperspirantu i potu pod pachami jest wywabienie ich pastą do zębów z sodą oczyszczoną (soda jako składnik pasty). Plamy należy natrzeć pastą, na chwilę pozostawić i wyprać jak zwykle. Uwaga - metodę z pastą można stosować wyłącznie na białych ubraniach, ponieważ pasta może wywabić kolor.
6
płyn do mycia naczyń
Jeśli plamy z potu są na ubraniach kolorowych wówczas możesz wypróbować wywabić je płynem do mycia naczyń (np. Ludwik). Plamy polej płynem a następnie dokładnie wypierz ręcznie.
Wskazówki
  • Przed każdym praniem zapieraj tkaninę pod pachami szarym mydłem. Dzięki temu plamy będą na bieżąco usuwane. Jeśli nie będziemy ich stale usuwać, wówczas się weżrą w materiał i będzie problem z ich usunięciem.
  • Zakładaj ubrania dopiero po wyschnięciu antyperspirantu pod pachami.
  • Jeśli masz problem z plamami pod pachami po antyperspirancie kup antypotowe wkładki pod pachy chroniące odzież - są cieniutkie i zupełnie niewidoczne pod ubraniem.
 2.1/5 (272 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Zaradna - 2015-02-06
szybciej wytniesz dziurę w miejscu przebarwienia i po plamie
AAA - 2015-02-06
Najlepiej ich nie używać. Jest jeszcze coś takiego jak mydło i dezodorant.
S. - 2015-02-06
a teraz idź do sklepu i kup nowa bluzkę bo w tej dziwnym zbiegiem okoliczności pod pachami wypaliły się dziury po tych wszystkich detergentach, no ale pralka jakby odkamieniona zawsze do przodu.
lusia1794 - 2013-02-03
Bardzo pomocne porady. Dzięki ;)
Plamy z dezodorantu i potu powinny być usuwane z ubrań tak szybko, jak to możliwe. W większości przypadków mają one...
Jak usunąć plamy z dezodorantu?
Plamy z dezodorantu i potu powinny być usuwane z ubrań...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt