Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Wywabianie Plam > Jak usunąć plamy z czekolady?
Jak usunąć plamy z czekolady?

Jak usunąć plamy z czekolady?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Znajomość sposobów usuwania plam z czekolady jest niezbędna dla wszystkich jej miłośników. Zastanawiasz się co zrobić, gdy sos czekoladowy spadnie na dywan lub małe dziecko dotknie swoimi ubrudzonymi w czekoladzie dłońmi kanapę? Poniżej znajdziesz wskazówki, w jaki sposób usunąć plamy po czekoladzie z odzieży, tapicerki oraz dywanów. Delektuj się więc smakiem czekolady, bez obawy o jakikolwiek plamy.
1

Usuwanie plam z czekolady z ubrań.

Zdejmij z ubrania nadmiar czekolady. Zachowaj jednak ostrożność i postaraj się nie rozprzestrzenić jej na jeszcze większą powierzchnię.

Nalej na plamę odrobinę odplamiacza, który zazwyczaj stosujesz do prania wstępnego tkanin.

Wypierz ubranie w jak najwyższej możliwej temperaturze dla danej tkaniny, dzięki temu plama z czekolady powinna zniknąć. Jeśli plamy pojawiły się na białych tkaninach, użyj wybielacza z chlorem, natomiast jeśli pobrudzone są ubrania kolorowe, użyj wybielacza przeznaczonego specjalnie do nich.

Zaraz po wyjęciu z pralki upewnij się, że plama zniknęła. W razie konieczności powtórz całe pranie. Nie należy suszyć ubrań, gdy plama całkowicie nie zejdzie, gdyż można ją w ten sposób tylko utrwalić.

2

Usuwanie plam z czekolady z tapicerki.

Zdejmij nadmiar czekolady z tapicerki. Bądź ostrożna i postaraj się nie zwiększyć jej powierzchni.

Z dwóch szklanek chłodnej wody i jednej łyżki płynu do mycia naczyń przygotuj roztwór. Przy użyciu gąbki przetrzyj plamę przygotowanym roztworem i przyłóż na nią czystą białą szmatkę.

Poczekaj, aż płyn zostanie całkowicie wchłonięty przez ściereczkę.

Powtarzaj powyższą czynność dopóki plama z czekolady nie zniknie całkowicie z tapicerki.

Następnie przetrzyj czyszczone miejsce czystą wodą i przy użyciu nowej czystej szmatki osusz je. W ten sposób usuniesz pozostałości środka czyszczącego z tapicerki.

Pamiętaj, że plamy z czekolady można usunąć tylko z mokrej tapicerki.

3

Usuwanie plam z czekolady z dywanu.

Usuwanie plam z czekolady z dywanu przeprowadza się tak samo, jak w przypadku usuwania ich z tapicerki. Jeśli jednak plama nie chce puścić, do czyszczenia możesz wykorzystać roztwór przygotowany z dwóch szklanek ciepłej wody z dodatkiem łyżki amoniaku.

Jak usunąć plamy?
Jak czyścić dywany?
Jak usunąć plamy z wosku?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kutafon - 2014-07-07
porady idioty!!
domin1504 - 2013-05-08
Można również jakimś sprayem do ran ten chłodzący i potem zeskrobać nożem i prac normalnie
Thanks - 2012-02-04
Thx. za ten sposób uratowaliście mi 4-litery
Poduszki są przez nas używane codziennie. Zazwyczaj zakładamy na nie poszewki, dzięki czemu nie widzimy wnętrza...
Jak wyczyścić pożółkłe poduszki
Poduszki są przez nas używane codziennie. Zazwyczaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt