Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Króliki > Jak obcinać pazury królikom?

Jak obcinać pazury królikom?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Króliki muszą mieć regularnie obcinane paznokcie, tak samo jak ludzie. W naturalnym środowisku, króliki sobie je ścierają poprzez chodzenie po ziemi. Królik domowy nie ma gdzie sobie ich zetrzeć, dlatego należy mu je co jakiś czas podcinać. W innym przypadku pazurki będą się zakręcać pod spód łapek i kaleczyć naszego ulubieńca. Jeśli królika masz od niedawna, wówczas może ci się wydawać, że obcinanie mu paznokci jest trudnym zadaniem. Nie chcesz przecież skaleczyć łapek królika, prawda? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, dzięki którym obcinanie królikowi pazurków będzie prostym zadaniem.
1
Obcinanie pazurków królikom
Będą ci potrzebne obcążki do obcinania pazurów królikom. Najpierw weź królika na ręce. Jeśli królik nie jest do tego przyzwyczajony musisz spędzić trochę czasu na jego oswajaniu. Oswajanie może potrwać nawet kilka tygodni. W tym czasie staraj się jak najwięcej przebywać z królikiem, głaskać go, dotykać i nosić na rękach. Oswojenie królika jest bardzo ważne. Dzięki temu królik będzie się mniej wyrywać a obcinanie mu paznokci będzie łatwiejsze i dużo bezpieczniejsze.
2
Obcinanie pazurków królikowi
Nawet jak już królik będzie oswojony i przyzwyczajony do noszenia na rękach to może mu się bardzo nie spodobać obcinanie paznokci. Dlatego musisz go mocno trzymać podczas tej czynności. Usiądź po turecku, połóż królika na nogach i przytrzymaj królika przedramieniem dociskając go do swojego ciała. Jeśli królik bardzo się rzuca i kopie, wówczas możesz obwiązać jego tułów i tylne łapki ręcznikiem - przy obcinaniu pazurków z tylnych łapek ręcznikiem należy związać przednie łapki.
Jak kąpać świnkę morską?
Jak karmić jeża?
Jak dbać o chomika?
Jak oswoić świnkę morską?
3
Obcinanie pazurów królikowi
Delikatnie obetnij królikowi sam koniec paznokcia. Pamiętaj, aby był to tylko jego koniec. Do pewnej długości paznokcia w środku znajduje się nerw. Jest on dość dobrze widoczny. Bardzo ważne jest, aby go nie uszkodzić.
4
Ciemne pazury królika
Jeśli królik ma ciemne paznokcie, wówczas dobrze jest je oglądnąć pod światło, aby dokładnie wiedzieć gdzie kończy się nerw. Jeśli go przetniesz, wówczas sprawisz królikowi wielki ból a z paznokcia będzie się lała krew. Królik wówczas może zacząć cię kopać a nawet gryźć, jednak pamiętaj, że to ty zadałeś mu pierwszy ból. Dlatego najbezpieczniej jest obcinać sam koniec paznokcia królika co kilka dni.
5
Po wszystkim daj królikowi jego ulubiony przysmak, pogłaszcz go i pochwal za to, że był taki dzielny.
 3.8/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Malina - 2015-10-15
moniś- znalazłam twój komentarz dopiero po 3 latach :D
Jeśli się boi ktoś kto czyta to aktualnie, dobrze jest wybrać się do gabinetu gdzie często są fryzjerzy dla psów. Można podpytać czy jest również oferta w postaci obcinania pazurków dla gryzoni, ja swojego królika prowadziłam tam regularnie co jakieś 2 msc. Płaciłam wówczas 5 złotych i miałam spokój, nie musiałam się bać o to że przetnę nerw a taki wydatek to nic w porównaniu leczenia gdy przetnie się nerw. Co więcej, zajmie się królikiem ktoś kto się na tym zna i ma do tego przyrządy. Myślę że każdy weterynarz również to potrafi :)
Polecam bardziej to rozwiązanie niż działanie na własną rękę bo możemy skrzywdzić naszego milusińskiego :)
Madzia - 2012-09-26
Przydatny poradnik,króliczka mam od dzisiaj,i dzięki temu poradnikowi Obcinania Pazurów Króliczkom Miniaturką,będę wiedziała co i jak,gdyby Lila miała dłuższe pazurki : )
moniś - 2012-03-17
Ale ja się boję a co trzeba zrobić jak się przetnie ten nerw ja się boję POMOCY!Mam wielkiego stracha chyba większego przed tym obcinaniem pazurków stresa mam ja niż Milka (mój królik)
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i opieki. Przy odrobinie staranności możesz hodować króliki w domu i...
Jak się opiekować królikiem?
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt