Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Kolory i wzory w dekoracji > Jak łączyć kolory we wnętrzach? Pomarańczowy z zielenią.

Jak łączyć kolory we wnętrzach? Pomarańczowy z zielenią.

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Czy pomarańczowy i zielony mogą ze sobą dobrze się komponować? To ogniste para, ale jak wiadomo przeciwieństwa się przyciągają: pomarańczowy pobudza, zielony uspokaja. Brzmi niewiarygodnie, ale w rzeczywistości możemy stworzyć dzięki temu zestawieniu naprawdę ciekawe aranżacje.
1

Podobno najlepiej wykorzystać pomarańczowa barwę w kuchni, gdyż pobudza apetyt oraz w pokoju dziecięcym. Moim zdaniem ten kolor sprawdza się wszędzie, trzeba tylko umiejętnie go łączyć.

  • Aby stworzyć udaną paletę kolorów w naszym domu przy użyciu pomarańczowych i zielonych barw należy użyć zdecydowanego odcienia jednego z tych kolorów, a drugi pozostawić bardziej spokojnym.

  • Jeśli marzysz o wyraziście pomarańczowej ścianie w salonie, umieść dodatki w kolorze naturalnej zieleni lub zdecydowanie jaśniejszej. Jeśli chcesz, aby to zieleń królowała w danym pokoju, dobierz do niej pomarańczowe akcesoria w jaśniejszych tonacjach.

  • Jeszcze inne rozwiązanie dla tej palety barw to użycie zarówno zdecydowanej pomarańczy i zieleni, ale na mniejszych częściach pokoju w towarzystwie czerni lub bieli.

  • Kolorystyka mebli jest także istotna. Jasno drewno przy nasyconej pomarańczy i zieleni bardzo zyskuje, ciemne natomiast potęguję efekt kolorystyczny.

Jak tanio urządzić mieszkanie?
Jak udekorować sypialnię?
Jak stosować szary kolor we wnętrzach?
Jak wybrać dywan?
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Sasza - 2012-05-20
W łączeniu kolorów pomógł mi bardzo kreator wnętrz ( ja znalazłam go tutaj http://www.barwy-natury.com.pl/kreator/#/wnetrza). Malowałam do woli nie martwiąc się jeszcze jak wytrzymają to moje ściany. Fajna zabawa i dużo daje, ja już się zdecydowałam na połączenie pomarańczowego z bielą i fioletem. Jak wyjdzie tak jak na kreatorze to bardzo będę zadowolona!
lola - 2012-05-20
ja mam pomalowany pokój dwoma kolorami . przeważa "lilia wodna" a drugi kolor to "zamki na piasku" z barw Natury Śnieżki.kolory fajne, łatwo można do nich dobrać dodatki dzięki którym wnętrze robi się przytulne.
fiona00 - 2011-03-17

Ja również lubię łamać kolory. Bardzo podoba mi się np. taki odcień fioletu jak tutaj http://www.meblopol.net/index.php?d=one_prod&id_product=7461 Myślę, ze ciekawie wyglądał by w połączeniu z bordowym albo może z brązowym. Dzięki temu w pokoju zrobiłoby się przytulnie i ciepło.

anetka4 - 2011-01-19
Moje 2 ściany w pokoju są pomalowane na ciemny zielony a 2 pozostałe na jasno zielony czy mogę zastosować pomarańczowe dodatki( firanka, półka, narzuta na łóżko)? Czy to nie będzie zbyt dobre połączenie. Jeśli nie to jaki kolor mogę dodać by chociać toche rozweselić pokój? Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam.
Ogromny postęp technologiczny i zgiełk dużego miasta spowodował, że coraz chętniej wracamy do tego co naturalne i...
Jak stworzyć wnętrze w stylu eko?
Ogromny postęp technologiczny i zgiełk dużego miasta...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jolanta Mroz
  • Edyta Hertrampf
  • Rafał Kluska
  • Danuta Obczynska
  • Renia Trela
  • Maria Borowiec
  • Rafał Zawadzki
  • Jakub Górny
  • Martyna Buczyńska
  • Malgorzata Strojny
  • Magdalena Chojnacka
  • Marta Skonieczna
  • Mariusz Felisiak
  • Beata Palińska
  • IlonaMaria Sobota
  • Anna Stawowska
  • Andrzej Chronowski
  • Edyta Giłka
  • Krzysztof Kurek
  • Łukasz Puchalski
  • Bozena Pietrucha
  • Napek Zdzisiek
  • Sylwia Kowalczyk
  • Adela Wolas
  • Barbara Beger
  • Ireneusz Kozicz
  • Edyta Jędrzejewska
  • Magda Mietła
  • Marcin Kadzikiewicz
  • Ewelina Koral
pasożyt