Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Narkotyki > Jak rozpoznać czy dziecko bierze narkotyki?

Jak rozpoznać czy dziecko bierze narkotyki?

Stopień trudności: trudne
, ekspert Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Okres dojrzewania to okres, w którym nastoletnie dzieci są pod dużym wpływem otoczenia, które niestety może prowadzić także do uzależnień od narkotyków. Jeżeli podejrzewasz, że twoje dziecko zażywa narkotyki, musisz zdziałać szybko. Wykorzystaj poniższe informacje, aby dowiedzieć się jak rozpoznać zachowanie po zażyciu środków odurzających.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Dobry kontakt z dzieckiem, Uważna obserwacja
1
Przyglądaj się czy nie ma zmiennych nastrojów. Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa. Nie pozwól aby się odsuwało od ciebie unikając rozmowy, konfrontacji. Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas, zwiększając szansę na odkrycie "ukrywanej" tajemnicy.
2
Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami. Spróbuj mu uświadomić, że nie ma czego się krępować i staraj się naprowadzić jego punkt widzenia na pozytywne tory.
3
Jeżeli dziecko nagle przestanie przebywać z dotychczasowymi przyjaciółmi, a nowych raczej rzadko przyprowadza do domu, to musisz mieć się na baczności. Aczkolwiek czasem może być na odwrót, że starzy przyjaciele wciągnęli się w narkotyki i dlatego twoje dziecko zmieniło towarzystwo. Bez względu na okoliczność, powinnaś przyjrzeć się bliżej znajomym dziecka i dowiedzieć się co jest powodem zmiany otoczenia.
Jak przeprowadzić domowy detoks?
Jak walczyć z uzależnieniem od hazardu?
Wpływ kofeiny na organizm człowieka
Jak walczyć z samotnością?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Lady J. - 2011-09-20
Są testy, z którymi mogą powierzchnie (takie jak ubrania, torby, meble, itp.) być testowane na ślady narkotyków. Nie trzeba mieć próbke mozcu ... miałam podobny problem z moim chłopakiem, więc testowałem jego ubrania na ślady od narkotyków. Te powierzchniowy testy do identyfikacji narkotyków znalazłam w sklepie internetowym co się nazywa self-diagnostics czy coś takiego... tam można kupić wszystkie testy anonimowo.
Karolla - 2010-12-27

do korsarz: 1. ["Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu? ] - rodzice znają dziecko od urodzenia - gdyby było introwertykiem rodzice z pewnością pierwsi by wiedzieli o tym czy jest introwertykiem czy nie!

["Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować. ] - jeśli rodzice zbliżą się i pokażą dziecku miłość to raczej nie będzie powodu do buntu. Buntują się ci, którzy są w pewien sposób ograniczani.

""Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami." - a z jakiego innego powodu miałby NAGLE zmieniać swój charakter? miałam koleżankę w klasie. Super dziewczyna, otwarta, miła, zawsze zagadała. Po wakacjach przyjachała całkiem odmieniona. Zamknięta w sobie, nieodzywała sie. okazało się, że poznała jakiś ludzi, wpadła w dragi a potem siedziała na odwyku DWA LATA.

korsarz - 2010-12-26
"Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu?
"Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować.
"Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami." - tak, jestem nieśmiały - czy to znaczy, że ćpam, czy raczej, że relacje z ludźmi nie są najlepsze? Poza tym - chyba każdy czułby się zażenowany, jakby go przyłapać na np. waleniu konia...
xx nn xx - 2010-04-06
jeśli nastolatek jest juz wciągnięty w dragi i papierosy, nie jest łatwo go od tego odciąnąć. zawsze słyszę ; a co ty o tym wiesz, przeciez nie palisz. pojawiają sie niesamowicie duże konflikty w domu, późne powroty. nagle zniknęła komórka, a przeciez wszyscy wiemy ze nie potrafil bez niej zyc. mysle, ze w takich sytuacjach pomogą drastyczne metody, takie jak ośrodek, placówka wychowawcza. niestety dzisiejsza młodziez ma bardzo łatwy dostęp do papierosów i narkotyków. straszne, ale prawdziwe...
Jesteś uzależniony od słodyczy? Nie możesz przestać o nich myśleć i non-stop najchętniej być coś jadł? Potrafisz nawet...
Jak jeść mniej słodyczy?
Jesteś uzależniony od słodyczy? Nie możesz przestać o nich myśleć i non-stop najchętniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt