Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Szybkie i proste dania > Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?
Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?

Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zastanawiasz się jak się zabrać do ułożenia jadłospisu na planowane przyjęcie? Nie wiesz na co należy zwrócić uwagę, aby stół wyglądał elegancko, a przyjęcie przebiegało w miłej atmosferze? Jakie danie powinny się znaleźć na stole? Poniżej podajemy krok po kroku wskazówki dotyczące układania jadłospisu.
1
Atrakcyjność przyjęcia nie polega na podaniu dużej ilości potraw i napojów, zwłaszcza wymyślnych. Objadanie się do przesytu może spowodować ospałość, nie sprzyja prowadzeniu rozmów i dobrej zabawie. Ponadto, nadmiar jedzenia i trunków naraża gospodarzy na zbytnie koszty i spory wysiłek. Zdarza się też, że na przyjęciu zostaje dużo potraw, które potem gospodarze muszą zjadać "na siłę", aby się nie zmarnowały.
2
Istotną sprawą jest strona finansowa przyjęcia. Przed przystąpieniem do planowania jadłospisu trzeba przynajmniej orientacyjnie ustalić wielkość kwoty przeznaczonej na przyjęcie, a później dostosować do tego rodzaje potraw i napojów.
3
Chociaż przyjęła się pewna swoboda w doborze potraw, to jednak charakter posiłku powinien być dostosowany do pory przyjęcia, tzn. przypominać posiłek codzienny spożywany o tej samej porze, np. nie będzie właściwe przyjęcie "na słodko" w porze obiadowej.
4
W skład obiadu, kolacji mogą wchodzić następujące rodzaje potraw: przekąski zimne, przekąski gorące, zupa, danie gorące "główne", deser, ciasta oraz napoje, owoce i słodycze. Potrawy podaje się w takiej kolejności, w jakiej zostały wyżej wymienione, a jeżeli w jadłospisie nie przewidziano którejś z nich, to kolejność podawania pozostaje bez zmian.
Co jeść, aby się nie starzeć?
Jak zrobić grzyby w śmietanie?
Jak zrobić zapiekankę z cukinii i ziemniaków?
Jak przyrządzić kebab?
5
Na proszony obiad najczęściej podaje się zimne przekąski, zupę, drugie danie, deser, ciasta, owoce, natomiast na kolację – zimne i gorące przekąski, ciasto i owoce.
6
Na tzw. małym przyjęciu wystarczy podać jeden rodzaj potraw, np. zimne przekąski lub danie gorące, które można uzupełnić deserem lub ciastem.
7
Urozmaicenie jadłospisu zwiększa atrakcyjność przyjęcia; dobrze więc przygotować w niewielkich ilościach kilka różnych potraw, np. przekąsek albo kilka dodatków do potrawy głównej.
8
Na podwieczorek albo spotkanie z przyjaciółmi "na kawę" czy "na herbatę" przygotowuje się potrawy słodkie: desery zimne i gorące, ciasta, owoce, słodycze.
9
Na przyjęciu w formie stołu-bufetu planuje się wyłącznie potrawy spożywane bez użycia noża.
Przeczytaj teraz: Jak zapraszać gości?
 1.2/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

sz - 2012-04-25
Najpierw rybne, potem mięsne.
Adrzej - 2012-02-23
Nie komentuje.Chcialbym wiedziec jaka kolejnosc zimnych przekasek rybnen miesne ?
Powiedziałaś
Jak zorganizować przyjęcie zaręczynowe?
Powiedziałaś "tak" temu wyjątkowemu mężczyźnie Twojego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt