Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Dziadka > Kartki na Dzień Dziadka > Jak zrobić laurkę dla dziadka?

Jak zrobić laurkę dla dziadka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (165 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ta laurka przypomni dziadkowi dawne czasy. Będzie wymagać od ciebie nieco więcej pracy i odrobiny dywersji (prawdopodobnie w projekt będziesz musiała wciągnąć również babcię), ale zapewniam cię, że warto. W końcu, czy znasz kogoś kto potrafi zrobić wehikuł czasu z zaledwie kilku kawałków papieru?
Rzeczy, których potrzebujesz:
stare zdjęcie dziadka (najlepiej pożółkłe), brystol w odcieniach jasnożółtym, kremowym lub beżowym, kawałek ozdobnego papieru w odcieniach żółci, beżu i brązu, ozdobny papier w ciemniejszym (najlepiej czarnym lub grafitowym) kolorze, klej w sztyfcie, brązowy flamaster, czarna materiałowa tasiemka (opcjonalnie), gąbka, kubek z herbatą, pumeks
1
Pierwsza i najważniejsza sprawa, to namówienie babci, by po kryjomu dała ci stare zdjęcie dziadka. Bez takiego zdjęcia projekt się nie uda.
2
Ponieważ zdjęcie ma już swoje lata, musisz się postarać, by równie wiekowy był papier, z którego wykonasz laurkę.
3
Wytnij z ozdobnego papieru (w odcieniach beżu i brązu) dwa prostokąty o wymiarach 20x13,5cm.
4
Teraz nadszedł czas, by „postarzyć” papier.
5
Zaparz szklankę czarnej herbaty. W międzyczasie mokrą gąbką do naczyń zwilż brzegi ozdobnego papieru. Papier pod wpływem wilgoci powinien się w tych miejscach pofalować.
6
Lekko wystrzęp brzegi papieru.
7
Następnie wyciągnij torebkę z herbaty, wyciśnij ją i odciśnij dookoła krawędzi ozdobnego papieru. To samo powtórz z drugim kawałkiem.
8
Teraz weź do ręki pumeks. Delikatnie pocieraj nim o papier, żeby lekko zetrzeć nadrukowany na nim wzór. Uważaj, żeby papier się nie podarł.
Jak zrobić papierowe kwiaty?
Jak zrobić prezent dla dziadka?
Skąd wywodzi się dzień Babci i jak obchodzony jest na świecie?
Jak zrobić laurkę dla dziadka?
9
Wytnij z ciemnego papieru ozdobnego dwa paski o szerokości ok. 5cm. Również lekko zetrzyj z nich farbę pumeksem.
10
Z brystolu wytnij prostokąt o wymiarach 21x29cm. Złóż go na pół i obklej wszystkie krawędzie materiałową tasiemką. Zrób tak zarówno z przodu, jak i z tyłu kartki.
11
Naklej na kartkę papier ozdobny w odcieniach beżu i brązu (zarówno na wierzch kartki, jak i z tyłu). Przyłóż kartkę ciężką książką, żeby papier dobrze przywarł.
12
Nieco wyżej, niż w połowie wysokości kartki, naklej prostokąt ciemnego papieru. Podobny prostokąt przyklej również na dole kartki (ja swój dodatkowo wystrzępiłam).
13
Zdjęcie dziadka naklej na kawałek tekturki. Obrysuj je czarnym markerem i wystrzęp brzegi kartonika. Następnie przyklej zdjęcie na pasie ciemnego papieru.
14
Z kolejnego (jasnego) kartonika wytnij prostokąt. Zabarw jego brzegi zużytą torebką herbaty. Naklej jasny kartonik na nieco większy kawałek czarnego papieru.
15
Na kartoniku napisz brązowym flamastrem „Dla najlepszego dziadka”, „Wszystkiego najlepszego dziadku” itp.
16
Przyklej kartonik do kartki.
17
Całość ponownie przyłóż ciężką książką i poczekaj, aż dobrze wyschnie.
18
Na końcu napisz wewnątrz kartki życzenia dla dziadka. Gotowe.
 3.2/5 (165 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt