Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Andrzejki > Wróżby andrzejkowe > Jakie są wróżby andrzejkowe?

Jakie są wróżby andrzejkowe?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (153 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wróżby andrzejkowe są od lat popularne w całej Europie. Św. Andrzej jest patronem miłości oraz zamążpójścia, zatem andrzejki są świetną okazją dla wszystkich młodych ludzi do poznania swojej miłosnej przyszłości. W ten dzień możemy się dowiedzieć kiedy staniemy na ślubnym kobiercu, jakie imię będzie nosiła osoba jaką poślubimy oraz jaki będzie miała charakter.
1
wróżby andrzejkowe - lanie wosku
Lanie wosku

Wróżenie z wosku dotyczy miłości i szczęścia w następnym, nadchodzącym roku. Jeśli chcemy, aby moc wróżby była mocniejsza wówczas należy wosk przelewać przez klucz - symbol tajemnicy i płodności.
Z kształtu wosku, powstałej płaskorzeźby możemy odczytać wygląd przyszłego partnera jak również odgadnąć jego zawód oraz kraj pochodzenia. Wszystko zależy od naszej wyobraźni.
2
wróżby andrzejkowe - przestawianie butów
Przestawianie butów

Wszystkie dziewczyny, które chcą poznać czas wyjścia za mąż powinny zdjąć jeden but z lewej nogi. Buty należy kolejno ustawiać, jeden za drugim, tak aby się dotykały zaczynając od najdalszego miejsca w domu od drzwi wyjściowych. Pierwsze ustawienie butów powinna dokonać osoba, która nie bierze udziału we wróżbie. Teraz należy przestawiać buty - but na samym końcu przestawić jako pierwszy. Przestawiamy tak buty, aż "dojdziemy" do drzwi wyjściowych. Właścicielka buta, który jako pierwszy dotknie progu drzwi wyjdzie za mąż wcześniej niż pozostałe panny.
3
wróżby andrzejkowe -  rzucanie butami
Rzucanie butami

Należy zdjąć but z lewej nogi, odwrócić się w kierunku przeciwnym niż drzwi i rzucić za siebie. Jeśli but będzie skierowany w stronę drzwi, oznacza to że wyjdziemy za mąż.
4
wróżby andrzejkowe - rzucanie karteczkami
Rzucanie karteczkami

Jeśli chcemy poznać imię osoby, z którą spędzimy resztę życia należy wypisać na karteczkach imiona potencjalnych kandydatów na męża i rzucić je wszystkie równocześnie za siebie. Imię, znajdujące się na karteczce, która upadła najbliżej nas oznacza imię naszego partnera życiowego.
5
wróżby andrzejkowe - karteczki z imionami
Losowanie karteczki

Na karteczkach wypisujemy imiona różnych kandydatów / kandydatek do zamążpójścia. Zawijamy je w rulonik i kładziemy pod poduszkę przed snem. Rano, zaraz po przebudzeniu, losujemy jedną karteczkę. Imię, znajdujące się na wylosowanej karteczce oznaczać będzie imię osoby z którą spędzimy większość naszego życia.
6
wróżby andrzejkowe - łódki na wodzie
Łódki na wodzie

Łódeczki można zrobić z łupinek orzecha czy papieru. Każdą łódeczkę podpisujemy imieniem jego właściciela. Łódeczki puszczamy na wodzie w wannie lub dużej miednicy. Właściciele łódeczek, które się ze sobą spotkają mogą zostać w przyszłości parą.
Można w ten sposób wróżyć sobie samemu. Robimy wtedy dwie łódeczki, podpisujemy imieniem swoim i ukochanej osoby i puszczamy na wodzie. Jeśli łódeczki się do siebie zbliżą, oznacza to szczęście w związku. Jeśli oddalą to oznacza to, że jest nam przeznaczony inna inna miłość.
7
wróżby andrzejkowe - obierki z jabłek
Obierki z jabłek

Za pomocą tej wróżby możemy poznać pierwszą literę imienia naszej przyszłej miłości. W tym celu należy obrać jabłko w taki sposób, aby obierka stanowiła długi pasek. Nie należy przerwać go podczas obierania jabłka. Obierkę tą rzucamy za siebie przez lewe ramię. Z obierzyny należy odczytać literę jaką utworzyła na podłodze.
8
wróżby andrzejkowe - wróżby senne
Wróżby senne

Do tej wróżby należy się bardzo przygotować. Cały dzień pościć a przed snem przygotować sobie i zjeść pszenny, słony placek. Przed pójściem spać należy zmówić pacierz 7 razy a następnie 3 razy wypowiedzieć słowa:

"Święty Andrzeju
Mój dobrodzieju
Kto ma moim być
Niech mi poda pić."

Osoba, która poda nam pić we śnie będzie osobą z którą spędzimy resztę swojego życia.

Pieczywo uznawane było jako środek potrzebny w komunikacji z zaświatami. Ofiara z pieczywa chętnie przyjmowana była przez zmarłych, duchy i demony. Dawniej wierzono, że istoty zza światów mogą pokazać osobom żyjącym fragment ich przyszłości.
 3.5/5 (153 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (18)

Agnieszka - 2015-11-30
15 lat temu wróżyłyśmy sobie z koleżankami właśnie z obierków od jabłka i z wosku. Z obierków wyszła mi litera A, bo obierka się rozerwała, a z wosku coś jakby dwie głowy - mój pierwszy mąż ma na imię Andrzej, jesteśmy 3 lata po rozwodzie, a drugi Adam. :)
oskar m - 2015-11-25
Nudy tylko 2
Ewa - 2014-12-01
Mi kiedys z kształtu wosku, powstała płaskorzeźba- Australia, smialam sie z tego, obecnie mieszkam w Australii.
rtz - 2014-12-01
Niech nie znajdzie się u ciebie taki, który przeprowadza swego syna czy swoją córkę przez ogień, ani wróżbita, ani wieszczbiarz, ani guślarz, ani czarodziej,
11. Ani zaklinacz, ani wywoływacz duchów, ani znachor, ani wzywający zmarłych.
12. Gdyż obrzydliwością dla Pana jest każdy, kto to czyni, i z powodu tych obrzydliwości Pan, Bóg twój, wypędza ich przed tobą.
pomocy - 2013-12-02
z wosku wyszła mi baba jaga na dzikiej świni o.O Jak to zinterpretować :D ?
klaudia - 2012-11-27
beznadzieja mówie wam beznadzieja.
zigitrn - 2012-11-15
już niedługo się przydadzą
tuchola528 - 2011-12-02
fajne i śmieszne przydały się dzięki
Aga - 2011-11-30
a Ja próbowałam 3 razy i za każdym razem wychodziła mi inna osoba więc którą z nich mam brać pod uwagę?
- - 2011-11-29
extra. przydały się
monka - 2011-11-27
super przydały się;)
pyskata - 2011-11-25
fajne
wersacz - 2011-11-24
lol mogły być lepsze alo są
becia - 2011-11-11
ale fajne wróżby mogły być lepsze ale jest spoko
nata - 2009-11-24
prosze pokazac mi andrzejkowe wrożby
Ka$a - 2009-11-24
fajne są te wróżby, chociaż żadne nie przydadzą mi się na zabawie andrzejkowej ;]
czarny - 2009-11-19
podoba mi się ta z laseczka ostatnia 8
lasecxzka - 2009-11-08
na serio syper są te wróżby
Jeśli chcesz poznać odpowiedź na nurtujące cię pytanie z pomocą może przyjść ci wahadełko. Wahadełko używane jest już...
Jak wróżyć z wahadełka?
Jeśli chcesz poznać odpowiedź na nurtujące cię pytanie z pomocą może przyjść...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt