Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Co jeść przy wysokim cholesterolu?

Co jeść przy wysokim cholesterolu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Poniżej znajdziesz kilka potraw, które dobrze wpływają na zdrowie twojego serca. Spróbuj ich koniecznie i nie przejmuj się więcej wysokim poziomem cholesterolu we krwi.
1

Owsianka.

Na dobry początek dnia zjedz miskę ciepłej owsianki, bogatej w kwasy omega 3, kwas foliowy i potas. To bogate w błonnik pożywienie pomoże obniżyć poziom LDL – złego cholesterolu i zachować drożne tętnice. Zdecyduj się na grube odmiany owsianki, które zawierają więcej błonnika. Jeśli dodasz do miski z owsianką banana, zyskasz kolejne 4 g błonnika.

2

Łosoś.

Łosoś jest bardzo bogaty w kwasy omega 3, może skutecznie obniżyć ciśnienie krwi i zapobiega powstawaniu zakrzepów. Spożywaj go co najmniej dwa razy w tygodniu, a ryzyko zgonu na skutek zawału serca zmniejszy się trzykrotnie. Łosoś zawiera astaksantynę (karotenoid), która jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Pamiętaj, aby sięgać po dziko żyjącego łososia, zamiast ryby hodowanej w gospodarstwie, która może być faszerowana środkami owadobójczymi, pestycydami i może zawierać metale ciężkie.

Nie jesteś fanem łososia? Sięgnij po inne tłuste ryby, takie jak makrela, tuńczyk, śledź czy sardynki, które również dobrze wpływają na nasze serce.

Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Domowe sposoby na ból zęba
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć swędzenie skóry?
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Bea_ - 2012-07-09
Aktywność fizyczna, odpowiednia dieta ( pieczywo razowe, owoce, warzywa, zielona herbata,ryby itp ) pomogły mi w obniżeniu cholesterolu, dodatkowo zastosowałam preparat BetaLip i mój cholesterol się unormował.
Borówka amerykańska to owoc, do którego nadal podchodzimy w Polsce z pewną rezerwą. O wiele bliższe i bardziej swojskie...
Jeśli wydaje Ci się, że musisz za wszelką cenę unikać tłustych, kalorycznych produktów, by zbić wysoki poziom...
Jak obniżyć za wysoki cholesterol?
Jeśli wydaje Ci się, że musisz za wszelką cenę unikać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Alicja Szymańska
  • Danuta Górska
  • Natalia Sadowska
  • Jolanta Sobczak
  • Diana Tomczyk
  • Joanna Pomarańska
  • Oliwia Gomuła
  • Atom Paradjanov
  • Ryszard Alibożek
  • Ewa Kołodziej
  • Jola Ilczuk
  • Danuta Lewandowska
pasożyt