Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Prezenty > Pomysły na Prezenty > Jak zrobić książkę kucharską?
Jak zrobić książkę kucharską?

Jak zrobić książkę kucharską?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rodzinna książka kucharska to doskonały sposób na zachowanie ulubionych przepisów dla przyszłych pokoleń. Ile razy żałowałaś, że nie znasz przepisu według którego twoja babcia piekła najlepszą na świecie szarlotkę lub gotowała barszcz wigilijny? Bez rodzinnej książki kucharskiej wiele przepisów ginie wraz ze śmiercią członka rodziny. Samodzielne stworzenie takiej książki pozwoli tobie i twojej rodzinie przez wiele lat zachować to, co z kulinarnego punktu widzenia jest najcenniejsze.
Rzeczy, których potrzebujesz:
przepisy, zdjęcia rodziny i gotowych potraw (jeśli tylko je posiadasz), skaner, edytor tekstu, drukarka, koszulki do segregatora, segregator
1
Skontaktuj się z poszczególnymi członkami rodziny i zapytaj, czy mają jakieś dobre przepisy, które chcieliby umieścić w rodzinnej książce kucharskiej. Mogą to być tradycyjne dania (takie, które przyrządzała wasza mama lub babcia) lub coś nowszego, co udało im się ostatnio odkryć.
2
Przeglądnij dostarczone ci przepisy, by wyeliminować te, które się powtarzają. Upewnij się, że każdy przepis zawiera proporcje składników, temperaturę i czas gotowania/pieczenia. Każdemu przepisowi nadaj tytuł (jeśli jeszcze takiego nie posiada).
3
Podziel przepisy na grupy. Wyróżnij wśród nich dania główne, przekąski, przystawki, sałatki, zupy, kanapki, przetwory i desery.
4
Przepisz poszczególne przepisy do edytora tekstu, by nadać im jednolity, spójny wygląd. Wybierz łatwy do przeczytania rozmiar czcionki. Pod każdym przepisem podaj jego autora.
5
Żeby w książce kucharskiej nie było żadnych pustych miejsc, dołącz do niej zdjęcia członków rodziny i gotowych dań. Napisz też krótkie historie na temat danego przepisu (anegdoty na temat przygotowania danego dania, informacje skąd pochodzi itp.). Dzięki tym prostym zabiegom sprawisz, że książka będzie miała jeszcze bardziej osobisty charakter.
Jak zrobić skórzany notes?
Jak zrobić oryginalne mydełko?
Jak zrobić zdrapkę?
Jak zrobić księgę życzeń?
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

e_ra - 2013-04-04
A ja już sobie taką zrobiłam dwa lata temu. Pomysł zapożyczyłam od przyjaciółki :)
Katarzyna - 2013-01-09
Prostszym sposobem jest www.ownbook.pl tam sam komponujesz książkę kucharską, przerabiasz okładkę dodajesz zdjęcia, przepisy albo korzystasz z dostępnych w serwisie. Książka wygląda tak jak te kupowane w księgarni ale są tam tylko te przepisy które Cię interesują. Nie płacisz za przepisy, których nie chcesz mieć w książce.
No i dodawanie dedykacji/życzeń na pierwszej stronie jest rewelacyjne na urodziny imieniny i temu podobne okazje.
;) - 2012-06-30
Dzięki , bardzo fajny pomysł.Dam taką książkę kucharską babci ! ;D
tyyysia - 2011-11-28
dzięki za pomysł. już wiem co dam tacie na gwiazdkę
Chcesz napisać ukochanej osobie miłosny list w butelce? Nie ma problemu. Wystarczy, że dasz z siebie wszystko...
Jak zrobić walentynkowy list w butelce?
Chcesz napisać ukochanej osobie miłosny list w butelce?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt