Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Dieta Dukana > Jak przyrządzić warzywa na diecie Dukana?

Jak przyrządzić warzywa na diecie Dukana?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podczas II fazy diety Dukana, możemy zacząć jeść warzywa (w dni proteinowo-warzywne). O ile sałatki polane oliwą z oliwek i posypane parmezanem smakują wyśmienicie, to podczas diety Dukana nie możemy sobie pozwolić na takie dodatki. Jak zatem przyrządzić warzywa, aby się do nich nie zniechęcić? Poniżej przedstawiam kilka sposobów na urozmaicenie smaku warzyw podczas diety Dukana.
1

Warzywa na parze

Aby warzywa zachowały jak najwięcej witamin i walorów smakowych to należy gotować je na parze. Przed gotowaniem na parze możemy posypać warzywa Ziarenkami Smaku, Wegetą lub solą i innymi ulubionymi przyprawami. Dzięki temu, warzywa będą miały dużo lepszy smak.

2

Warzywa z piekarnika

Warzywa możemy również upiec w piekarniku w wywarze powstałym z pieczenia mięsa lub ryby (np. gołąbki).

3

Warzywa pieczone w folii (w papilotach)

Warzywa pieczone w folii zachowują witaminy oraz smak. Najlepiej jest piec warzywa od razu z mięsem lub rybą np. zawinięty w folię łosoś na warstwie porów czy bakłażanów.

4

Warzywa z patelni

Warzywa z patelni są najlepsze dla osób, które nie przepadają za warzywami, lub nawet mają do nich wstręt. Warzywa należy smażyć na patelni teflonowej z nieprzywierającym dnem. Oczywiście należy je posypać uprzednio przyprawą.

5

Sosy do warzyw

Warzywa będą wspaniale smakować jeśli polejemy je sosem. Oczywiście musi to być sos bez cukru i tłuszczu. Taki sos można zrobić z serka homogenizowanego odtłuszczonego rozrzedzonego odtłuszczonym jogurtem (za serek homogenizowany może zrobić dobrze zmiksowany/zblendowany serek lekki Piątnica 3% tł. - jeśli jest taka potrzeba można go rozrzedzić odtłuszczonym jogurtem, aby nabrał konsystencję sosu).

Teraz w zależności od potrzeb rozrzedzony serek możemy zmieszać z:

- solą i pieprzem,
- bazylią, solą i pieprzem,
- czosnkiem, solą i pieprzem,
- ostrą pastą paprykową (np. węgierska; ważne, aby była bez dodatku tłuszczy i cukrów),
- musztardę, ocet, sól, pieprz i ulubione zioła (ubić na puszysty majonez).

6

Winegret na parafinie

Olej parafinowy jest najlepszym substytutem oliwy z oliwek i innych olejów. Różni się od nich tylko tym, że nie posiada ani jednej kalorii oraz - spożyty w nadmiarze może spowodować rozwolnienie. Jednak olej stosowany z umiarem nam nie zaszkodzi a może tylko pomóc (jeśli ma się problemy z zatwardzeniem). Z oleju parafinowego możemy zrobić sos winegret, który będzie idealny do wszelkich sałatek.

Przepis na sos winegret:
- łyżka oleju parafinowego,
- łyżka wody naturalnie gazowanej,
- łyżka musztardy,
- 1-2 łyżki octu winnego balsamicznego lub malinowego.

Jak zrobić tatar Dukana?
Jak zrobić hamburgera Dukana?
Jak zrobić naleśniki Dukana?
Jak zrobić sernik Dukana?
Ostrzeżenia
  • Nawet jeśli odczuwasz wstręt do warzyw to musisz je jeść. Zawierają dużo witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania twojego organizmu. Żadne tabletki i suplementy nie mogą ich zastąpić.
Wskazówki
  • Warzywa powinniśmy jeść jak najczęściej surowe, ponieważ gotowanie warzyw pozbawia je części witamin.
  • Ile można jeść warzyw dziennie? Warzywa można jeść do każdego posiłku, jednak nie należy przesadzać z ich ilością. Warzywa jemy zawsze z proteinami i do syta. Nie napychamy się nimi. Nie powinno się traktować warzyw jak chipsów i wcinać je przez cały dzień.
  • Używaj jak najwięcej przypraw. Goździki, imbir, anyżek, kardamon - dają nam wiele mocnych wrażeń smakowych, które wpływają na ośrodek mózgowy odpowiedzialny za wywołanie uczucia sytości.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sernik Dukana?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

martuś - 2011-02-04
Ja leję na patelnię troszkę oleju parafinowego który nie ma smaku i psuje żadnych potraw,warzywa z torebki i sypię całą masę przypraw ziołowych i takich do kurczaka i jest mniam,mniam:)),na diecie dukan jestem już 4ty tydzień,schudłam 5.5kg:)
Chleb Dr Dukana jest wspaniałym zamiennikiem zwykłego chleba, jednak i tak nie możemy go jeść do woli. Dziennie,...
Jak zrobić chleb Dukana?
Chleb Dr Dukana jest wspaniałym zamiennikiem zwykłego chleba, jednak i tak nie możemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt