Tutaj jesteś: Internet > E-Biznes > Marketing internetowy > Jak założyć stronę na Facebooku?

Jak założyć stronę na Facebooku?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakładanie nowej strony na Facebooku może się na początku wydać nieco skomplikowane, zwłaszcza jeśli jeszcze tego nigdy nie robiliśmy. Nie jest to jednak trudne, pod warunkiem, że znajdzie się odpowiednie odnośniki czy linki do założenia strony. Poniżej przedstawiam prostą instrukcję zakładania stron na Facebooku.
1

Bardzo ważne!

Najpierw załóż konto na Facebooku - to musi być Twój profil osobisty (np. "Jan Kowalski"). Najlepiej nie zlecaj założenia strony na Facebooku dla Twojej firmy swojemu pracownikowi - nawet najbardziej zaufanemu. Po założeniu strony możesz mianować swojego pracownika administratorem (a w przyszłości w razie wypadku go "odwołać" i zlecić administrowanie stroną komuś innemu). Jeśli zlecisz założenie strony swojemu pracownikowi to będzie on już zawsze mieć dostęp do administracji stroną (w razie wypadku może ci w przyszłości zrobić psikusa). Nie zakładaj również sztucznego konta, ponieważ w niektórych (nielicznych) przypadkach takie konto może zostać usunięte, a z nim strona twojej firmy.

Warto również wiedzieć, że jedna osoba może administrować wieloma stronami. Zatem Ty, ze swojego profilu możesz założyć dowolną ilość stron.

Osoby, które "polubią" Twoją stronę, nie dowiedzą się, że jesteś administratorem tej strony ani też nie uzyskają dostępu do Twojego konta osobistego.

MUSISZ WIEDZIEĆ: Strony na Facebooku są zarządzane przez administratorów, którzy mają profile osobiste na Facebooku. Strony nie są odrębnymi kontami na Facebooku i nie wymagają odrębnych danych logowania. Są one po prostu odrębnymi elementami w serwisie, takimi jak Grupy i Wydarzenia.

Jak ukryć listę znajomych na FB?
Jak usunąć konto na Facebooku?
Jak zmienić hasło na Facebooku?
Jak zablokować zdjęcia na Facebooku?
2
Zakładanie strony na Facebooku 1

Zakładanie strony na Facebooku - sposób 1

Wejdź na stronę "rejestracji/logowania Facebooka" a następnie kliknij na łącze "Utwórz stronę" znajdującą się na dole pod modułem rejestracji.

3
Zakładanie strony na Facebooku 2
Wpisz w prawe okienko "strona oficjalna" nazwę swojej strony oraz wybierz kategorię. Przykładowo jeśli robisz stronę na Facebooku dla swojej strony internetowej czy sklepu internetowego to znajdziesz je w kategorii "marka, produkt lub organizacja".
4
Zakładanie strony na Facebooku 3
Następnie zakładając, że masz już swoje konto osobiste na Facebooku zaloguj się.
5
Zakładanie strony na Facebooku 4
Teraz dodaj zdjęcie swojej firmy, najlepiej, aby to było logo. Zaproś również swoich znajomych do swojej strony. Oczywiście możesz zaprosić wyłącznie te osoby, które masz na liście znajomych swojego prywatnego profilu. Nie możesz zapraszać osób, których nie masz na liście znajomych (np. znajomych swoich znajomych czy całkiem obcych osób - aby to zrobić musisz najpierw zaprosić ich do swoich prywatnych znajomych a następnie będziesz mógł zasugerować im swoją stronę do "polubienia").
6
Zakładanie strony na Facebooku 5
Teraz możesz dodać swój pierwszy status na Facebooku (jednak jeśli nie masz jeszcze "fanów" - osób "lubiących" twoją stronę, wówczas nikt go zapewne nie zobaczy).
7
Zakładanie strony na Facebooku 6

Zakładanie strony na Facebooku - sposób 2 (dla zalogowanych)

Kliknij na link http://www.facebook.com/pages/learn.php i kliknij na zielony przycisk "Utwórz stronę".

8
Zakładanie strony na Facebooku 7
Wybierz odpowiednią kategorię i wpisz nazwę strony (patrz krok 3).
9
Zakładanie strony na Facebooku 8

Teraz wystarczy tylko zdobyć nowych fanów. Dobrym sposobem na to, jest zamieszczenie Like Boxu na swojej stronie internetowej. Aby stworzyć fan box kliknij w przycisk "Dodaj pole Lubię to" ...lub kliknij na link http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like-box

10
Zakładanie strony na Facebooku 9

Najpierw wklej w pole "Facebook Page URL" adres swojej strony na Facebooku. Następnie ustal szerokość boxu i zaznacz lub odznacz okienka dostosowując jego wygląd do swojej strony (najpopularniejszy jest wygląd z samymi twarzami fanów (Show Faces) i odznaczonymi Stream i Header. Jak już dostosujesz wygląd boxa kliknij na "Get Code" aby pobrać twój kod wtyczki Like Box. Teraz wklej kod na stronę i gotowe!

 3/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

koziczka1993 - 2014-11-27
witam
Zatem masz już konto na Facebooku oraz parudziesięciu znajomych. Piszesz posty, jednak rzadko kiedy ktoś na nie...
Jak pisać fajne statusy na Facebooka?
Zatem masz już konto na Facebooku oraz parudziesięciu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt