Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sypialnie > Jak ozdobić komodę metodą decoupage?
Jak ozdobić komodę metodą decoupage?

Jak ozdobić komodę metodą decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage to wyjątkowa sztuka. To co wydaje się być namalowanym, w rzeczywistości przyklejone jest na daną powierzchnię. W efekcie nawet niepozorny mebel staje się odważny i nowoczesny. Możemy ozdobić go liśćmi, kwiatami i owocami krzewów. Od ciebie zależy, jakiej wielkości mebel zdecydujesz ozdobić, może to być duża szafa jak i mały stylowy kredens. Przekonasz się wówczas, że nawet stary zapomniany mebel być teraz w centrum zainteresowania.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Papier ścierny, Pędzle, Papier ozdobny, Taśma maskująca, Wydruki z roślinnymi motywami, Masa uszczelniająco-klejąca na bazie wody (do kupienia w sklepie budowlanym), Ołówek, Linijka, Nóż, Taśma dwustronna, Wałek do malowania, Lakier na bazie wody (do kupienia tutaj), Klej na bazie wody (do kupienia tutaj), Ekierka, Wiertarka, Ozdobne klamki i okucia
1

Przygotowanie papieru.

Papier ozdobny przyklej do płaskiej powierzchni, na której będziesz pracować. Przy pomocy taśmy maskującej przymocuj do niego szablony w kształcie roślinnych motywów. Aby usztywnić wydruki, pokryj wszystkie ich boki masą uszczelniająco-klejącą. Poczekaj aż uszczelniacz wyschnie, postępuj zgodnie z zaleceniami producenta.

2

Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości.

Przy użyciu ołówka i linijki stwórz na ozdobnym papierze szablon przedniej części szuflady. Pozwoli to określić ile odbitek będziesz potrzebować i jakiej wielkości powinny one być. Wytnij jedną cześć szablonu szuflady, aby wykorzystać go jako przewodnik co do wielkości odbitek. Wytnij wzór wzdłuż narysowanych ołówkiem linii, z jednej strony zostaw około 3 mm papieru więcej, aby wydruki nieznacznie na siebie zachodziły. Połóż szablon na górze wydruku i zaznacz rogi. Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości przy użyciu noża i linijki.

3
decoupage na meblach

Zaplanuj swój projekt.

Na odwrocie wydruku umieść dwustronną taśmę klejącą. Przyłóż swój projekt do komody, od czasu do czasu cofnij się i zobacz jak to wygląda z pewnej odległości. Dla równowagi możesz na przemian dodawać zdjęcia z cieńszymi liśćmi i gęstszymi. Gdy zakończysz już planowanie, zanim jeszcze nałożysz klej wyjmij szuflady z komody.

4

Przyklej motywy.

Całą tylną stronę wydruku pokryj klejącą pastą na bazie wody. Szybko przyłóż go do górnej krawędzi frontu szuflady, a następnie przy pomocy wałka usuń pęcherzyki powietrza. Teraz powtórz czynność na drugim końcu, a później na środku. W razie potrzeby całość wygładź wałkiem. Pozostaw komodę na noc, aż klej całkowicie wyschnie. Następnego dnia polakieruj szuflady.

5

Wymiana okuć i klamek.

Po całkowitym wyschnięciu lakieru możesz zastąpić stare klamki i okucia nowymi. Określ ich położenie i delikatnie zaznacz za pomocą ołówka i ekierki. W razie potrzeby wywierć nowe otwory, a następnie przykręć nowe klamki.

Jak odnowić starą pufę?
Jak wykorzystać resztki tapety?
Jak pomalować meble kuchenne?
Jak zrobić klej do decoupage (zamiennik Mod Podge)?
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ja - 2013-04-29
"klejącą pastą na bazie wody" - czyli chodzi o klej do drewna i papieru na bazie wody? Typu wikol czy inny?
Biżuteria to często nasz największy skarb. Skrupulatnie kolekcjonujemy ją i uważnie dobieramy w zależności od naszego...
Jak ozdobić komódkę na biżuterię techniką decoupage?
Biżuteria to często nasz największy skarb. Skrupulatnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt