Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Zakupy i Oszczędność > Jak oszczędzać gaz?

Jak oszczędzać gaz?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Rachunki za gaz potrafią spędzić sen z powiek niejednemu z nas. Jak tu oszczędzać na wakacje, kiedy pieniądze niemalże rozpływają się w powietrzu? Nie każdy wie, że istnieją sposoby, które pomogą nam zmniejszyć zużycie gazu, a co za tym idzie wysokość rachunków. Nie ulega wątpliwości, że nie wszystkim przypadną do gustu moje metody, ale możecie być pewni, że przy odrobinie determinacji można zdziałać cuda. Poniżej znajdziecie proste wskazówki, które pomogą wam w rozwiązaniu tego problemu.
1
prysznic
Łazienka

Masz piecyk ze świecą? Zawsze ją gaś, wbrew pozorom zużywa znaczące ilości gazu. Niby nie wiele, ale dzień i noc bez przerwy, więc się uzbiera.

Myjesz często ręce? Nalej wody do miski i wstaw ją do wanny, tam możesz się chlapać ile chcesz, potem szybciutko spłuczesz ręce pod bieżącą wodą.

Myjesz włosy? Namocz je i zakręć wodę, wtedy spokojnie nakładasz szampon, rozprowadzasz go po włosach, wmasowujesz. Następnie włączasz wodę, szybko spłukujesz szampon i zamykasz dopływ.

Bierzesz prysznic? Postępuj jak z włosami. Ciepła woda ma się lać na ciebie a nie obok ciebie, jak robisz coś innego.

Kąpiesz się w wannie? Mierz temperaturę nalewanej wody termometrem. Zbyt ciepła podgrzana dużą ilością gazu, wymaga ostudzenia poprzez zmieszanie z zimną albo odczekanie, aż wystygnie. Zbyt chłodna wymaga dogrzania a aby dolać gorącej trzeba upuścić trochę tej ciepłej, podgrzanej za mało.
2
kuchenka gazowa
Gotowanie

Nie gotuj godzinami, rozgotowane jedzenie jest nie smaczne i nie zdrowe (obróbka cieplna niszczy sporą ilość witamin).

Kup garnki z grubszym dnem, szybko zagotuj potrawę wykorzystując max możliwości palnika a po zagotowaniu gotuj na maleńkim gazie, który się "ledwie tli" - pojemność cieplna grubszego dna garnka pozwoli dogotować ci danie na małym ogniu.

Zmień przyzwyczajenia – gotuj na parze, jedzenie jest smaczne, dużo zdrowsze a garnek do gotowania na parze jest wielopoziomowy i za jednym razem ugotujesz kilka potraw.

Gotuj wodę w takiej ilości jaką potrzebujesz a nie 4 x więcej na wszelki wypadek. Wtedy zużyjesz 4 x mniej gazu a gorącej wody i tak wykorzystasz tyle ile potrzebujesz a reszta wystygnie...

Gotuj pod przykryciem !
3
mycie naczyń
Mycie naczyń

Nie myj naczyń pod bieżącą wodą – nalej wody do komory zlewozmywaka (jeśli nie masz zmywarki), dodaj płynu do mycia naczyń, umyte naczynia płucz w zimnej wodzie i połóż na ociekaczu.

Efekty stosowania się do powyższych rad zobaczysz z radością na najbliższej fakturze (oczywiście jeśli będzie to faktura zaliczkowa, prognozowa, wystawiona na podstawie ilości zużytego gazu wziętej prościutko z sufitu – wtedy trzeba czekać na rozliczenie końcowe).
4
szczelne okna
Drzwi i okna

Niestety na ogrzewaniu gazem domu lub mieszkania nie zaoszczędzisz w inny sposób niż uszczelnienie ścian i okien (ogrzane powietrze ma zostać w domu a nie uciekać przez nieszczelne okna i przepuszczające ciepło ściany) lub zmniejszenie wymagań co do komfortu cieplnego (zamiast 23 stopnie przez całą dobę i krótki rękawek tudzież japonki, 18 stopni, sweter i kapcie futrzane).

Jeśli większość dnia domowników nie ma w domu, warto zainwestować w sterowanie czasem pracy pieca c.o. Kwiatki i roślinki nie lubią upału więc będą wam wdzięczne a portfele nie będą tak błyskawicznie chudnąć.
 4.6/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (39)

Komentatorka - 2016-11-15
Może jeszcze mamy zamiast kupować piekarników i piecyków budować ogniska, co??? Przecież dwa w jednym!! Ha ha ha
Tosia - 2015-11-30
Myślę,że każdy sposób na oszczędzanie jest dobry jak można zaoszczędzić trochę pieniędzy
Grzegorz - 2015-11-26
Te wszystkie porady są jak dla mnie lekko przesadzone i mam wrażenie ze stosując je w praktyce zaczniemy się uwsteczniać.
yurek - 2014-11-28
Ja pierdziu !!!!! to tak można ???? zaoszczedzywać???
Zapomniałeś gościu o świeczkach to i światło i ciepło a jak coś i to do innych celów można hahahah???? itd
Nickadd - 2014-11-28
Rachunki za gaz to fikcja . Przykładowo ja rok temu za gaz płaciłem 12 zł + opłaty abonamentowe w sumie 22- 24zł po niecałym roku i takim samym zużyciu gazu rachunki sięgają 35-40zł ergo firma zawsze może sobie zwiększyć koszta abonamentowe by wyrównać stratę
zdecydowanie - 2014-11-28
kilka miesięcy temu z uśmiechem na twarzy, z ulgą dla portfela, po ciężkich zmaganiach z gazownią, pseudo radcami prawnymi rozwiązałem umowę na dostarczanie tego surowca i zakręciłem przy domu kurek gazowy, jestem od tego dnia szczęśliwszym człowiekiem :)
E - 2014-11-28
Trzeba było z Rosją zadzierać w interesie jankesów, nikt tego nie robi, ani Czesi ani Węgrzy.
Passat - 2014-11-28
wystarczy każdą pokrywkę podczas gotowania na małym ogniu przykryć grubą szmatką , nie wystającą po za garnek lub czajnik i na małym ogniu szybciej gotujemy a zużycie gazu spadnie do 1/3 normalnego zużycia -sprawdzone
Klep Czarek - 2014-11-28
Spotyka się dwóch Żydów. Abram powiedz jak ty to robisz, że masz tyle pieniędzy. Ja oszczędzam na wszystkim, nie dojadam kupuję najgorszy tani chłam w "Stonce" a i tak nie mam kasy.
Mosiek to proste ty nie myśl jak oszczędzić ty myśl jak zarobić i pieniądze będą.
gaz - 2014-11-28
a właściwie to czemu gaz nie tanieje? przecież ściśle jest powiązany z cenami ropy
zdz - 2014-11-28
POWIEDZCIE KIEDY BĘDZIE TAŃSZY GAZ !!! Kupujemy go z Rosji w przeliczeniu na cenę baryłki ropy naftowej - jako nieliczni. Jak ropa drożała GAZ również. Teraz ropa tanieje a GAZ ? Wszyscy nabierają wody w usta i milczą. Koniec z WYZYSKIEM przez PGNiG i powiązaną z nim władzę zbierającą kasę na wybory !!!
lol - 2014-11-28
tak oczywiście będę oszczędzał na gazie a za rok jak gazownie odnotują spadki to dźwigną cenę za m3 to samo jest z prądem mam wszedzie drogie oświetlenie ledowe TV który bierze 60 wat a nie 250 jak moj stary elektron produkcji ZSRR doszedł tylko komputer który leci tylko 3 godziny dziennie i bierze 500 WAT w "stresie" a średni pobór wraz z monitorem to 100 WAT. Mimo nowoczesnego i oszczędnego sprzętu moje rachunki wzrosły o 150% za prąd w przeciągu 10 lat dodam że wypłaty wzrosły ale nieznacznie do wzrostu wszystkich kosztów.WIĘC POLAKU OSZCZĘDZAJ! NIE JEDZ NIE PIJ TO BĘDZIESZ KUPOWAŁ MNIEJ ZA WIĘCEJ BO WIELKIE KORPORACJE MUSZĄ MIEĆ ZYSK A TY W PYSK
qaz - 2014-11-28
i pamiętaj o jednym ... przy spalaniu gazu potrzebny jest tlen więc uszczelnienie drzwi i okien może skończyć się śmiercią lub kalectwem
STARY - 2014-11-28
WSZYSTKIE SPOSOBY OD LAT STOSUJĘ-NAPRAWDĘ DZIAŁA.
józek - 2014-11-28
nie wlączaj gazu, płać tylko za licznik i dosył do mieszkania, chodz brudny, nie pij herbaty a w ogóle wszystko co POsiadasz oddaj,,,
moherowyberet - 2014-11-28
Jeżeli chodzi o piecyk gazowy to miałam ze świeczkä którą trzeba było gasić ,i myślałam źe gdy kupię piecyk samozapalający to zaoszczędzę na gazie.Przedtem jak puszczałam wodę to zaraz była ciepła ,teraz zanim się zrobi ciepła to zużywam więcej nie tylko gazu ale i wody.Widzę że to było błędem kupienie tego piecyka samozapalającego
moherowyberet - 2014-11-28
Mój wnuk patrząc jak myję naczynia mówi do mnie(babciu dlaczego ty lejesz mało wody a mama dużo)
Luskin - 2014-11-28
Przypominam, że istnieje jeszcze taki wspaniały wynalazek jak piecyk z turbiną. Znika problem świeczki ;-)
mamamm - 2014-11-28
Tak tak oszczędzajcie, aby oni mogli dalej robić nam podwyżkę z miesiąca na miesiąc? Masakra!
jaskiniowiec - 2014-11-28
może od razu wróćmy do czasów kamienia łupanego, zamieszkajmy w jaskini, kąpmy się w stawie, ogrzewajmy przy ognisku. Media takie jak woda, gaz i prąd powinny z roku na rok tanieć, bo metody ich wydobycia są coraz nowocześniejsze a konsumentów przybywa. Wyczerpujące się złoża to bzdura. Prawda jest taka, że kiedyś bandyci napadali na ludzi by ich okraść, a teraz wysyłają nam fakturę do domu, nie brudząc sobie rąk.
zohan - 2014-11-28
Po co gotować wodę na gazie jak można zagotować w 3 minuty w czajniku elektrycznym (na gazie chyba z 10-15 min) a później przelać do garnka wrzątek i daejtylko podgrzewać na małym ogniu. Już nie mówię, że to tańsza opcja, bo to oczywiste, ale w ciągu miesiąca oszczędzasz wiele godzin.
trollNetowy - 2014-11-28
Do mycia rąk i garów najlepszy jest mały przepływowy ogrzewacz wody (zamontowany w baterii umywalki). Mam taki w kuchni i ogrzewa wodę tylko w momencie odkręcenia i zakręcenia wody (2 sekundy i ciepła woda), bez zbędnych ceregieli. Piece gazowe znacznie dłużej ogrzewają wodę bieżącą (zanim się nagrzeje i dojdzie do kranu trochę mija czasu). Wiem, bo mam to i to. Ale do mycia (prysznic, wanna) lepszy gazowy.
Jacek - 2014-11-28
Jak państwo ma problemy z ilością dostarczanego gazu to może lepiej powiedzieć o tym otwarcie a nie wbijać ludziom do głowy głupich porad. Ostatnia porada powinna brzmieć najlepiej nie używaj gazu a zaoszczędzisz najwięcej i Państwo też będzie zadowolone bo opłatę przesyłowa i tak zapłacisz.
jyndruszhameryki - 2014-11-27
za komuny gazeta prawda tez chwalila chruszczowa za podobne pomysly,....a mianowicie na zarzut zachodniej opini ze moskale marzna w zimie odpowiedzial. przeciez kazdy moze kupic 20 kg. wegla. zaladowac do worka, pogonic z tym workiem 5 min .po pokoju, gdy ci bedzie goraco daj worek nastepnemu domownikowi. i tak w kolko. a nawiosne odsprzedaj wegiel .
fan_debila - 2014-11-27
Autor tych genialnych porad to taki geniusz że powinien pojechać na Syberię i tam zamiast gotować wodę na herbatę powinien sobie wkładać torebkę herbaty od razu do ust...
miss - 2014-11-27
A ja mam pieniądze, stać mnie na ogrzewanie domu gazem i nie będę oszczędzać na byle pierdołach utrudniających życie. Mogę? Mogę. I po co robicie z ludzi głupków - mycie rąk w misce itp.
asc - 2014-11-27
i pomyśleć, że w krajach cywilizowanych nie mają tych problemów ba, za tzw. komuny było pod tym względem o niebo lepiej. Do tego doszliśmy przez 25 lat?
Lxx - 2014-11-27
rewelacja, gdzie ja byłem przez ostatnie 50 lat
Bielu - 2014-11-27
Ja również mam wskazówkę co do oszczędzania na wodzie.Na przykład gdy idziecie spać możecie przez całą noc za darmo uzbierać wody do wykorzystania przez cały następny dzień.Już tłumaczę w jaki sposób.Otóż jest taka możliwość jak ustawienie kranu na tzw "skapkę' czyli kapanie wody kropelka po kropelce.Czasami trzeba się troszkę namęczyć aby ten stan uzyskać ale wystarczy mieć dobre wyczucie.Woda kapie,ale licznik się nie kręci przez co woda spływa nam za darmo.Przez całą noc można uzyskać całą miskę wody i wykorzystać ją w ciągu dnia.Jest to naprawdę ciekawa metoda a oszczędności są ogromne, bo woda jest bardzo droga.Pozdrawiam
ryś - 2014-11-27
Ogrzewam dom gazem . Dom jest z zbudowany z odpowiednią klasą izolacji. Problem z oszczędzaniem pieniędzy za gaz polega na tym że, gdybym nie zużył gazu w ogóle to i tak muszę płacić abonament i koszty eksploatacji instalacji gazowych co stanowi dość pokażną kwotę. Myślę że te dodatkowe opłaty powinny być wliczone do ceny 1 m3 gazu i wtedy widzę motywację do oszczędności. Jeśli zużyłem zero m3 , to nic nie płacę.
mike - 2014-11-27
wskazowka z wylaczanie swiecy junkersa jest delikatnie mowiac do dupy . zapalanie jej, kiedy piecyk nie ma zapalnika piezoelektrycznego, za kazdym razem gdy chce sie nalac cieplej wody jest zbyt uciazliwe na dluzsza mete. ale jesli wiemy ze nas nie bedzie w domu przez kilka dni wydaje sie sensownym rozwiazaniem juz.albo wymiana na nowy.
mike - 2014-11-27
oprocz powyzszych wskazowek mam rowniez jedna . mianowicie przy gotowaniu potraw lub wody samej nawet, nalezy Zawsze przykryc garnek pokrywka i nie stawiac na zbyt duzy palnik. wtedy cieplo ognia ogrzewa garnek a nie powietrze dookola niego a energia cieplna zgromadzona juz w plynie czy potrawie nie ucieka tak szybko gora. jesli ktos duzo gotuje w domu t uwizcie mi uzbiera sie.
:P - 2014-11-27
taa... w sumie to cala rodzina może tez się myc po kolei w tej samej wodzie napuszczonej do dużej miski a potem szybciutko się splukac. Toz to czysta oszczednosc. Można również, w ramach oszczednosci, ta woda z porannego mycia, splukiwac toalete - ale dopiero gdy wszyscy domownicy klada się już spac żeby wode tez oszczedzac i nie spuszcac po każdym uzyciu. Zamiast gotowac jedzenie lepiej jesc surowe warzywa i owoce oraz kanapki - to dopiero oszczednosc na gotowaniu i to 100%
waldek - 2014-11-27
Ja rozwiązałem problem drastycznie a mianowicie pozbyłem się abonamentu gazowego , kazałem zdjąć licznik i mam teraz gaz w [....]
xyz - 2011-07-19
Śmieszne te Twoje rady. Podam przykład z praktyki: mam junkersa i palnik w kuchni gazowy (2 źródła zużycia gazu). Gotuje i używam gaz normalnie. Struktura rachunku za 2 miesiące: za zużyty gaz 20zł + 8 opłaty zmiennej. Za opłaty stałe, niezależne od ilości zużytego gazu łącznie 48zł. Jak łatwo zauważyć opłaty wynikające z samego faktu posiadania urządzeń (pomijając zużycie faktyczne) są najwyższe. Wprowadzając w życie Twoje rady, mógłbym maxymalnie zmniejszyć koszty o jakieś 5-8zł / 2 miesiące jednocześnie mocno zmniejszając komfort własny. Jakoś mi się to nie opłaca...
facet - 2011-02-01
Nie ma sensu stosowanie roznych temperatur na rozne pory dnia. Jak mieszkanie/dom jest DOBRZE ocieplone to nagrzane do 22 stopni nawet przy calkowitym odcieciu gazu przez 12 gdzin nie wychlodzi sie wiecej jak jeden, dwa stopnie chocby na dworze byl mroz -15. A jak przyjdzie czas temperatury cieplejszej to piec bedzie muial podniesc ja o np ten 1 czy dwa stopnie co zuzyje wiecej gazu niz podtrzymywanie juz istniejacej temperatury przez 12 godzin.
xyz - 2010-03-31
Dzięki Piotr. Powinieneś zostać doradcą.
Mordimer - 2009-11-29
Po co ten sarkazm, Piotrze???
Piotr - 2009-07-12
Do punktu czwartego dodałbym: W domu załóż czapkę na uszy tzw. uszatkę oraz rękawice narciarskie. Zawsze możesz je zdjąć przed myciem. A jeżeli sobie pozwolisz na jednorazowy wydatek i kupisz kożuch, to wówczas nosząc go zaoszczędzisz jeszcze więcej. A za oszczędności kup sobie ciepłe kalesony (najlepiej 2 pary)i w nocy wyłącz wszystkie źródła ciepła. Rano się rozgrzejesz uprawiając intensywną gimnastykę, co ci wyjdzie na zdrowie. Jeżeli dnia poprzedniego herbatę wlejesz do termosu, to nie będziesz musiał rano używać kuchenki gazowej. Kolejne oszczędność. Obiad zjedz w barze mlecznym i nie gotuj w domu. A kolacji najlepiej nie jedz (tak radzą dietetycy). W ten sposób w zasadzie możesz w ogóle wyłączyć gaz, bo po co ci on?
 
Czynsz i media, prąd, gaz, telefon – to spore wydatki. Doradzimy, co robić, gdy stałe opłaty stają się dla ciebie zbyt...
Jak obniżyć rachunki w domu?
Czynsz i media, prąd, gaz, telefon – to spore wydatki. Doradzimy, co robić, gdy stałe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt