Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Oprogramowanie Freeware i Shareware > Jak zrobić zdjęcie z pulpitu komputera?

Jak zrobić zdjęcie z pulpitu komputera?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielu z nas zastanawiało się czy i w jaki sposób można zrobić zdjęcie z tego co aktualnie dzieje się na naszym pulpicie. Odpowiedź brzmi: „Można!”. Jest to bardzo przydatna opcja. Nowsze systemy operacyjne typu Windows Vista czy Windows 7 mają tą funkcję już wgraną. Jednak co gdy mamy starszego Windowsa, np. Xp? Też jest na to rada. W tym artykule znajdziesz sposób na zrobienie zdjęć z pulpitu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
komputer, dostęp do internetu
1
Jeśli masz system operacyjny Windows Vista lub Windows 7 wystarczy rozwinąć pasek Start (w lewym dolnym rogu). Następnie najedź kursorem na folder Akcesoria i kliknij na ikonkę Narzędzie Wycinanie. W ten sposób uruchomiliśmy program.
2
Następnie klikając na ikonkę Nowy będziemy mogli zrobić zdjęcie (inaczej zrzut bądź wycinek) z ekranu. Mamy do wyboru kilka możliwości. Możemy zrobić zrzut z całego pulpitu, dowolny zrzut lub po prostu wyciąć interesujący nas fragment. Po zrobieniu zdjęcia pamiętajmy o jego zapisaniu.
3
Jeśli posiadamy starszą wersję Windowsa należy ściągnąć bezpłatny program FastStone Capture 5.3 ze strony: http://www.dobreprogramy.pl/FastStone-Capture,Program,Windows,11960.html. Jeśli ściągniemy wersję nowszą będziemy musieli płacić za użytkowanie tego programu. Ta wersje jest bezpłatna.
4
Po pobraniu aplikacji zainstalujmy ją zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami. Następnie należy uruchomić program. Zasada działania aplikacji jest prawie identyczna jak narzędzie z Windowsa 7 bądź Vista. Mamy do wyboru kilka opcji robienia zrzutów. Po zrobieniu zdjęcia pamiętajmy, żeby je zapisać.
Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak podzielić plik na party?
Jak usunąć tło w Photoshopie?
Jak korzystać z Painta?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

trycykl - 2011-02-27
W Win XP Ctrl + PrtSc , wkleić ze schowka do programu graficznego, przyciąć wedle potrzeb i zapisać. Nie trzeba nic instalować.
 
Dziś zdjęcie bez obróbki graficznej jest zjawiskiem niespotykanym. Każdy chce, aby jego zdjęcia były doskonałe, bez...
Jak korzystać z Picasa?
Dziś zdjęcie bez obróbki graficznej jest zjawiskiem niespotykanym. Każdy chce, aby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt