Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Desery Owocowe > Jak zrobić ptysie na 4 sposoby?

Jak zrobić ptysie na 4 sposoby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ptysie są niezwykle proste w przygotowaniu, a na dodatek można urozmaicać ich smak przekładając różnymi kremami. Jeżeli masz więc ochotę na coś słodkiego, do dzieła!
Rzeczy, których potrzebujesz:
mąka, margaryna, woda, aromaty, spirytus, galaretka agrestowa, mrożone owoce, jogurt naturalny, jaja, cukier, śmietana 30%, śmietan-fix, śmietana w proszku, żelatyna, kwasek cytrynowy
1
Zaczynamy od ciasta: zagotuj szklankę wody ze 125g margaryny, a następnie, nie wyłączając gazu, wsyp szklankę mąki cały czas mieszając. Gotuj do momentu, kiedy ciasto zacznie odchodzić od ścianek garnka i nabierze szklistego wyglądu.
2
Po wystygnięciu utrzyj ciasto z czterema całymi jajami.
3
Na blachę połóż placuszki z ciasta. Możesz zrobić to łyżką lub wycisnąć dekoracyjny wzór za pomocą szprycy. Piecz przez 20-30 minut w temperaturze 200 stopni C. Gotowe wypieki przekrój wzdłuż.
4

Krem zielony – wiosenny

Zacznij od rozpuszczenia galaretki agrestowej w szklance wody i odstawienia jej do wystygnięcia. Kiedy zacznie tężeć, ubij nad parą sztywną pianę z czterech białek i połowy szklanki cukru.

5
Lekko stężałą galaretkę zmiksuj z pianą z białek. Jeżeli krem okaże się za rzadki, wstaw na kilka chwil do lodówki. Przełóż ptysie.
6

Bita śmietanka

Najprostsze nadzienie do ptysiów: 250 ml śmietany kremówki ubij dodając trzy śmietan-fixy, opakowanie śmietany w proszku, aromat waniliowy oraz 40 dag cukru pudru. I gotowe!

Jak zrobić ciasteczka serca z galaretką?
Jak zrobić makaroniki kokosowe?
Jak zrobić ciastka twix?
Jak zrobić ciasteczka czekoladowo-orzechowe bez mąki?
7

Krem żółty

Ukręć kogel-mogel z dwóch żółtek i 8 dag cukru, a następnie dodaj 1 łyżkę mąki pszennej oraz ¾ łyżki ziemniaczanej. Wymieszaj na jednolitą masę.

8
Dolej nieco więcej niż pół szklanki wrzątku i zagotuj. Po zdjęciu z ognia dodaj odrobinę olejku pomarańczowego i ¼ łyżeczki kwasku cytrynowego. Ostudź.
9
Zmiksuj 20 dag margaryny, a kiedy nabierze ona puszystości, dodawaj stopniowo krem, cały czas mieszając, aby składniki się dobrze połączyły. Dodaj dwie łyżeczki spirytusu i odrobinę olejku waniliowego.
10

Krem jogurtowy

40 dag mrożonych truskawek lub malin zmiksuj na gładką masę ze szklanką jogurtu naturalnego, dwoma łyżkami cukru pudru oraz łyżką żelatyny rozpuszczoną w dwóch łyżkach gorącej wody. Krem schłódź i przełóż ptysie.

 2.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2014-02-08
Świetnie nadaje się też gotowy krem -do karpatki który kupić można wszędzie jest bardzo dobry w smaku i świetnie pasuje do ptysiów , już mam ochotę na ptysie .
 
Snickers to słodki batonik złożony z warstwy karmelu i orzechów oraz pysznego nugatu, a wszystko to pokryte jest pyszną...
Jak zrobić snickersy?
Snickers to słodki batonik złożony z warstwy karmelu i orzechów oraz pysznego nugatu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt