Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak jeździć w korku?

Jak jeździć w korku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie istnieje kierowca, który lubi korki. Musimy się z nimi zmagać na co dzień i to niestety coraz częściej, zwłaszcza zimą. Mimo, że nie jesteśmy w stanie ich zlikwidować, warto trzymać się kilku prostych zasad, które ułatwią nieco życie nam oraz innym kierowcom.
1
Nie jedź/nie stój na zderzaku! Oprócz tego, że nie jest to bezpieczne, to jeszcze spowalnia ruch. Kiedy samochody stoją jeden tuż za drugim, w momencie zapalenia się zielonego światła ruszają również jeden za drugim. Jeżeli by zwiększyć odległość pomiędzy pojazdami stojącymi w korku, będą one mogły również ruszyć w tym samym momencie, co przyczyni się do szybszego jego rozładowania.
2
W żadnym wypadku nie poruszaj się z wciśniętym sprzęgłem – kiedyś może się to źle skończyć.
3
Zazwyczaj nie warto wrzucać drugiego biegu, gdyż i tak za chwilę będziesz zmuszony się zatrzymać. Staraj się podjeżdżać na pierwszym biegu, a jeżeli silnik zaczyna się dusić – wrzuć luz.
4
Staraj się jechać płynnie i spokojnie.
5
Nie czekaj z wrzuceniem biegu do momentu, kiedy zapali się zielone. Im szybciej każdy się zbierze spod świateł, tym więcej aut przejedzie w jednym cyklu i tym szybciej korek się rozładuje.
6
Jeżeli został zablokowany jeden z pasów – jedź na suwak. Dzięki temu ruch odbywa się płynnie, a ty naprawdę nie tracisz tak wiele wpuszczając jeden samochód przed siebie. Gdyby role się odwróciły, też chciałbyś, by ktoś okazał się uprzejmy.
7
Unikaj zbędnego zatrzymywania się. Jeżeli tylko masz możliwość, tocz się powoli.
8
Zamknij okna i ustaw obieg powietrza na wewnętrzny, jeżeli nie chcesz się udusić smrodem spalin. Włącz też klimatyzację, a jeżeli twoje auto nie jest w nią wyposażone – trudno, chwilowy brak świeżego powietrza jest i tak chyba lepszy niż świeży aromat przepalonego paliwa.
9
Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie, jeżeli wiesz, że nie zdążysz z niego wjechać. Nie dość, że zdenerwujesz dziesiątki innych kierowców i nasłuchasz się klaksonów dedykowanych specjalnie dla ciebie, to jeszcze poczujesz się jak ostatni idiota.
Jak odetkać zlew sodą?
Jak otworzyć samochód bez kluczyków?
Jak otworzyć wino?
Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?
Przeczytaj teraz: Jak otworzyć wino?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

asd - 2014-11-18
2/3 czym sie rozni jzada na luzie od posiadania wcisnietego sprzegla? 3 co to znaczy ze silnik sie dusi?? 8 a filtr kabinowy to co? co do tego ma klimatyzacja???
Robienie magnesów na lodówkę nie jest takie trudne. Podstawowymi składnikami jak wiesz są magnes, klej i coś do czego...
Jak zrobić korkowe magnesy z roślinami na lodówkę?
Robienie magnesów na lodówkę nie jest takie trudne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt