Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Jak zgubić brzuch?

Jak zgubić brzuch?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (43 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Chcesz zgubić tłuszczyk z brzucha, ale nie masz wystarczającej motywacji, aby codziennie robić po 100 brzuszków, liczyć kalorie i zamęczać się na bieżni? Jeśli tak, to mam dla ciebie dobrą wiadomość. Poniżej przedstawiam 10 najlepszych sposobów na zgubienie brzucha - szybko i naturalnie.
1
sposoby na płaski brzuch - krok 1

Przestań robić brzuszki.

Brzuszki wzmacniają mięśnie brzucha, ale nie powodują spalania tłuszczu. Aby brzuszki były efektywne, to ilość tłuszczu w twoim ciele musi wynosić 10% lub mniej. Robiąc po 200 brzuszków dziennie, marnujesz czas. Aby spalić tłuszcz z brzucha potrzebujesz czegoś więcej, niż brzuszków.

2
sposoby na płaski brzuch - krok 2

Zdrowo się odżywiaj.

Mówi się, że mięśnie abs budowane są w kuchni. Nawet jeśli spędzasz dużo czasu na ćwiczeniach, ale przez cały dzień jesz wyłącznie tłuste i kaloryczne jedzenie, to nie oczekuj, że schudniesz. Przede wszystkim przestań jeść żywność przetworzoną, a zacznij spożywać produkty pełne i jak najmniej przetworzone (np. pieczywo pełnoziarniste zamiast pieczywa białego).

To, co powinno znaleźć się w twojej diecie, to:
- Białko. Mięso, drób, ryby, jajka, twarogi, produkty mleczne...
- Warzywa. Szpinak, brokuły, sałata, kapusta...
- Owoce. Banany, pomarańcze, jabłka, ananasy, gruszki, owoce leśne...
- Tłuszcze. Tłuszcz rybny, orzechy, oliwa z oliwek, ziarna lnu...
- Węglowodany. Brązowy ryż, otręby pszenne, otręby owsiane, makaron pełnoziarnisty...

Nie musisz idealnie trzymać się wyznaczonej diety. Od czasu do czasu możesz zjeść coś "bezwartościowego", jednak nie powinno to być więcej, niż 10% wszystkich posiłków. Jeśli jesz 6 posiłków dziennie, to możesz sobie pozwolić na 4 "byle jakie" posiłki w tygodniu.

3
sposoby na płaski brzuch - krok 3

Ogranicz spożycie alkoholu.

Aby schudnąć z brzucha, niezbędne jest ograniczenie wypijanego alkoholu. Jest to tak samo ważne, jak odpowiednia dieta. Od czasu do czasu można się napić, ale zapomnij o codziennym wypijaniu po obiedzie piwka lub innych drinków.

Mężczyźni pijący alkohol często mają tzw. piwny brzuch oraz tłuszcz na piersiach - w szczególności ci starsi.

Alkohol przeciąża również wątrobę, która z czasem może mieć problemy z wydalaniem z organizmu toksyn.

Jeśli chcesz spalić więcej tłuszczu, ogranicz konsumpcję alkoholu tylko do jednego dnia w tygodniu, np. piątku czy soboty, jednak nie przesadzaj z ilością. Przez pozostały czas pij wodę, mleko 0%, zieloną herbatę, kawę i herbaty ziołowe.

4
sposoby na płaski brzuch - krok 4

Jedz mniej węglowodanów.

Potrzebujesz węglowodanów, aby mieć energię. Problemem polega na tym, że większość ludzi je więcej węglowodanów, niż potrzebuje ich organizm. Dostarczając zbyt dużo węglowodanów sprawiasz, że twój organizm zaczyna je magazynować w postaci tłuszczu na brzuchu.

Jeśli nie masz niedowagi, postaraj się maksymalnie ograniczyć ilość węglowodanów. Jeśli będziesz dostarczać ich organizmowi mniej, niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie, wówczas będzie on pobierać je z zapasów - czyli z tłuszczyku z twojego brzucha.

Zdrowe węglowodany znajdziesz w owocach i warzywach - staraj się jeść je do każdego posiłku. Zrezygnuj jednak z węglowodanów prostych, takich jak ziemniaki, biały makaron, ryż, pieczywo oraz cukry (w tym słodycze).

5
sposoby na płaski brzuch - krok 5

Jedz więcej.

Spożywanie nawet ton zdrowego jedzenia nie sprawi, że zaczniesz tyć. W szczególności, jeśli ćwiczysz 2-3 razy w tygodniu. Głodzenie się jest jednym z największych błędów w odżywianiu (a głodzeniem się jest opuszczenie nawet jednego posiłku).

Zdrowe odżywianie jest ważne z 3 podstawowych powodów.

- Energia. Jedzenie to energia. Twój organizm używa jedzenia jako paliwa potrzebnego do podnoszenia ciężarów, pracy, trawienia, utrzymania ciepłoty ciała itd. Brak jedzenia oznacza brak energii do czegokolwiek.

- Utrata tłuszczu. Zdrowe jedzenie pomaga w odchudzaniu: białko ma najlepsze działanie termiczne i najlepiej syci (zwłaszcza białko serwatkowe, zobacz tutaj), zdrowe tłuszcze pomagają w odchudzaniu (w szczególności kwas omega-3).

- Dbanie o mięśnie. Jeśli się głodzisz, twój organizm, aby mieć energię, spala mięśnie, a NIE tłuszcz. Po głodówkach czy jedzeniu nieregularnych posiłków nie będziesz szczupły, ale obrośnięty tłuszczem.

Głód oznacza, że jesz za mało. Nie martw się o kalorie, ani ich nie licz. Po prostu zawsze pamiętaj o tym, aby zjeść śniadanie, a potem jedz co 3-4 godziny w ciągu całego dnia (nie jedz tylko na 3-4 h przed pójściem spać). Jeśli zaczniesz się odżywiać prawidłowo, wówczas spalisz tłuszcz, a nie mięśnie.

6
sposoby na płaski brzuch - krok 6

Jedz więcej białka.

Białko ma lepszy efekt termiczny, niż inne produkty. Twój organizm spala więcej kalorii podczas trawienia białka, niż podczas trawienia węglowodanów i tłuszczów. Z tego powodu bardzo skuteczne są diety proteinowe (np. Dieta Dukana).

Ile białka potrzebujesz dziennie? Nie martw się, że zjesz go za dużo. W przeciwieństwie do tłuszczów i węglowodanów, nie da się przesadzić z jego ilością. Im więcej - tym lepiej.

7
sposoby na płaski brzuch - krok 7

Jedz więcej zdrowych tłuszczów.

Tłuszcze nie sprawią, że przytyjesz. Jednak złe odżywianie i brak ruchu - tak. Jedzenie zdrowych tłuszczów w praktyce wspomaga odchudzanie. A co to są zdrowe tłuszcze?

Olej rybny jest najlepszym źródłem tłuszczu wspomagającego odchudzanie. Olej rybny naturalnie podnosi poziom testosteronu, przez co pomaga w utracie tłuszczu z naszego brzucha. 6g kwasów omega-3 dziennie na początek wystarczy.

Trzymaj się z daleka od wszystkich tłuszczów trans (utwardzone tłuszcze roślinne) zawartych w takich produktach jak np. margaryna, frytki, ciasta. Tłuszcze trans są złe dla twojego zdrowia (powodują zanik mięśni i zwiększają ryzyko cukrzycy, chorób nowotworowych, chorób serca). Jeśli będziesz jeść w 90% żywność nieprzetworzoną, wówczas unikniesz tych tłuszczów (znajdują się tylko w niektórych produktach przetworzonych).

8
sposoby na płaski brzuch - krok 8

Obniż poziom tłuszczu w organizmie.

W spalaniu tłuszczu z brzucha bardzo ważny udział mają ćwiczenia kardio. Dlaczego? Ponieważ przyspieszają one metabolizm. Jeśli nie masz kondycji, ani siły, na początek będzie dobre nawet wychodzenie po schodach. Z czasem rozszerz program ćwiczeń do szybkiego marszu, roweru, biegania itp. Warto pamiętać, że ćwiczenia wykonywane rano przyniosą lepszy skutek, ponieważ dzięki nim nasz metabolizm będzie szybciej działać przez cały dzień.

9
sposoby na płaski brzuch - krok 9

Motywuj się do odchudzania.

Patrzenie się na siebie w lustrze nie jest najlepszym sposobem zmotywowania się. Na to, co widzisz w odbiciu, ma wpływ to, co przed chwilą zjadłeś, ile wody wypiłeś, światło, w jakim stoisz oraz od twój obecny nastrój. Jak się zatem motywować do odchudzania? -

- Mierz poziom tłuszczu w organizmie. Co dwa tygodnie mierz grubość fałdek tłuszczu kaliperem. Nie musisz być dokładny co do milimetra - i tak będziesz widzieć, że miara idzie w dół.

- Waż się. Waż się również co dwa tygodnie lub co tydzień (jednak nie częściej). Jeśli będziesz się ruszać i zdrowo odżywiać, to twoja waga pójdzie w dół, a spodnie zaczną z ciebie spadać.

- Rób sobie zdjęcia. Zdjęcia rób zawsze z takiej samej odległości, w tym samym miejscu oraz w takim samym oświetleniu. Rób po 3 zdjęcia - z przodu, z tyłu i z boku. Na zdjęciach robionych z boku będzie widać największą zmianę.

- Sukces rodzi sukces. Prowadź dzienniczek z wykresami swojej wagi oraz tłuszczu. Patrząc się na wykres, będziesz bardziej zmotywowany do działania oraz zauważysz pewne prawidłowości w utracie wagi (np. kobiety w trakcie miesiączki mniej chudną - dlatego, że w tym okresie dochodzi do zatrzymania wody w ich organizmach. Po miesiączce waga szybko spada rekompensując tygodniowy zastój).

 3.3/5 (43 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

gls77 - 2015-12-19
Polecam stronkę, gdzie znajdziecie dużo porad: http://super-brzuch.pl
biruta - 2015-12-09
jak zgubić tłuszcz z brzucha przy cukrzycy typu 2?
bob - 2015-09-10
Kochani dieta to jedno,sport to drugie,chodź nie rozumiem czemu moi koledzy chodzą na cross fit i jedzą co popadnie i nic im brzuch nie rośnie,nawet po piwie,pizzy itd.
kontra - 2015-08-06
Smutne, że ktoś pisze takie głupoty o białku. Białko w nadmiarze jest szkodliwe!!! Przyjmuje się, że dla przeciętnej osoby trenującej powinno spożywać do 2 gramy białka na kilogram masy ciała. Bardzo niebezpieczne jest dla zdrowia spożywać dużych ilości białka a dietę Duncana dawno już uznano za zbyt drastyczną. Uwaga na ten artykuł, bo może wam przysporzyć więcej złego jak korzyści!
Dawid - 2015-04-14
Jestem studentem medycyny i nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nie można przesadzić z białkiem. Niestety ze wszystkim można przesadzić. Należy kontrolować przyjmowanie białka bo można się nabawić różnych nieprawidłowości nerek np. ciałka ketonowe obecne w moczu co może świadczyć o ketozie/ kwasica ketonowa. Może będzie to banalne i przereklamowane ale najlepiej odchudzać się u boku profesjonalistów (dietetyków, trenerów personalnych). Ostatnio słyszałem od pacjenta, że szkoda mu pieniędzy na takie rzeczy... Jeżeli zależy nam na zdrowiu to powinniśmy pójść chociaż raz/dwa na poradę u osoby znającej się na rzeczy aby nas nakierował na odpowiednią drogę. Życzę wszystkim powodzenia i wytrwałości. Trzymam kciuki! ;)
Jacek - 2015-02-20
Jeśli ktoś z was chce schudnąć zgubić tłuszcz to jedynym wyjściem jest dieta wysoko białkowa oraz duża liczba treningów aerobowych takich jak bieganie czy szybki marsz a nawet siłownia tylko bez dużego obciążenia lecz z wieloma stacjami. Kto się zna ten rozumie. Dla lajka wystarczy biegać trzy cztery razy w tygodniu plus dieta. Sam osobiście parę ładnych lat temu miałem problem trenowalem piłkę Ręczna 7 lat po zakończeniu treningów w ciągu 8 miesiecy z 72kg wskoczylem na 98 kg obroslem w tłuszcz. Dzięki motywacji w trzy kolejne miesiące zjechalem 24 kg więc niech mo nikt nie mówi że nie można. Ps. Przez pierwszy miesiąc wspomoglem się hmb loquide. Pozdrawiam Jacek
KasiaSzulik - 2015-02-11
Szybkie odchudzanie to nie jest najlepszy sposób, to prosta droga do efektu jojo. Skuteczne odchudzanie to optymalne 4-5kg miesięcznie. Można uzyskać taki efekt ograniczając spożycie kalorii stosując jednocześnie acetomale.
zorba - 2015-01-28
wyjatkowo debilny artykul
ulapaula - 2014-03-10
ja już to stosuje rok i cwicze i nic!!!
pisze.szybko - 2013-04-06
Jedzenie nawet ton zdrowego jedzenia, nie sprawi, że zaczniesz tyć < nawet owoce mogą być szkodliwe w nadmiarze, nie można jeść za dużo, znacznie istotne jest to aby jeść co 2-3 godziny bo przez taki czas nasz żołądek trawi. Gdy zjemy za dużo będziemy się czuli ociężali...poza tym spożywanie w nadmiarze określonych składników także może być negatywne dla naszego organizmu :))
skrzacik0007 - 2013-03-27
W końcu pierwszy poradnik, który mówi jak jest, a nie żeby robić brzuszki (sporo osób tak myśli)
Chcesz mieć płaski brzuch, ale nie wiesz jak to osiągnąć? Tak naprawdę nie jest to skomplikowane, wystarczy jedynie...
Jak spłaszczyć brzuch?
Chcesz mieć płaski brzuch, ale nie wiesz jak to osiągnąć? Tak naprawdę nie jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt