Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak szybko posprzątać dom?

Jak szybko posprzątać dom?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chyba każdy marzy o poznaniu tajemnicy szybkiego posprzątania mieszkania czy domu. Zazwyczaj porządki zajmują nam cały dzień. Przeczytaj jak szybko i efektywnie można sprzątać poszczególne pomieszczenia w domu, a zaoszczędzić na czasie, który możesz poświęcić swoim ulubionym zajęciom lub rodzinie.
1
korytarz

KORYTARZ

Wynieś wszystko co nie powinno się w nim znajdować. Korytarze i ganki czasami lubimy sobie zamienić w małe składziki i w ciągu tygodnia. Każdy zawsze coś w nim zostawi. Wynieś to wszystko.

2
Pamiętaj, żeby za każdym razem po wejściu do domu zostawiać klucze w jednym miejscu tak, aby nie musieć ich później szukać po całym mieszkaniu. Wyrób w sobie taki nawyk.
3
Sezonowe rzeczy przechowuj w piwnicy lub wszelakiego rodzaju schowkach. Buty, płaszcze, gadżety, sprzęty. Nie powinny się plątać nieużywane. A jeśli się je schowa to się lepiej zachowają i nie zniszczą.
4
salon

SALON/POKÓJ DZIENNY

Zawsze kładź gazety w jedno miejsce. Składaj je na specjalnym gazetniku. Gdy się zapełni zostaw 2-3 najnowsze, a reszty się pozbądź. Najlepiej na makulaturę.

5
Uporządkuj też biblioteczkę z książkami i płytami. Ułóż je ładnie i równo. Na pewno masz je w lekkim nieładzie. Najlepiej jeśli ułożysz książki i płyty alfabetycznie. Wtedy nie będziesz mieć problemów z ich zlokalizowaniem.
Jak czyścić stal nierdzewną?
Jak skutecznie dbać o czystość w mieszkaniu?
Jak zrobić wiosenne porządki?
Jak zorganizować sprzątanie domu?
6
Wszystkie piloty trzymaj w jednym miejscu, na przykład w koszyczku.
7
Jeśli masz ciuchy, w których już nie chodzisz oddaj je biednym i potrzebującym. To samo z zabawkami po dzieciach czy innymi rzeczami, które plączą się i niepotrzebnie zajmują miejsce.
8
kuchnia

KUCHNIA

Jeśli masz spiżarnię i różne nagromadzone w niej zapasy korzystaj z nich. Często zdarza się tak, że kupujesz świeże produkty i je przygotowujesz a spiżarka ciągle pozostaje pełna. Pamiętaj o tych produktach pozamykanych w słoikach.

9
Zbieraj woreczki foliowe. Możesz je przecież spokojnie wykorzystać powtórnie wybierając się do sklepu. Możesz też użyć ich na mrożonki lub na przykład jako worki na śmieci.
10
Gdy coś gotujesz lub pieczesz zawsze pochowaj wszystkie produkty z powrotem do szafek. Niech mąka nie plącze się po kuchni jeszcze tydzień po pieczeniu.
11
Rzadko używane narzędzia i roboty kuchenne trzymaj w jednym miejscu. Zawsze odkładaj je na miejsce, skoro nie są często potrzebne w kuchni dlaczego mają się w niej plątać. Nie muszą być zawsze pod ręką. Sięgniesz po nie w razie potrzeby.
12
sypialnia

SYPIALNIA

Sypialnia ma jasno określone zadanie. Masz w niej wypoczywać. Usuń z niej wszystko co nie jest związane z Twoim życiem nocnym i snem. Zaoszczędzisz dużo miejsca.

13
Jeśli masz zwyczaj rozrzucania ubrań gdzie popadnie, a potem nie ma komu ich sprzątać zamontuj sobie haczki na drzwiach i zawsze zostawiaj tam ubrania.
14
Jeśli nie masz przy łóżku małej szafki nocnej rozważ posiadanie takowej. Jest to bardzo pomocne. Będziesz trzymać w niej wszystkie podręczne rzeczy, aby nie plątały się po domu.
15
łazienka

ŁAZIENKA

Pozbądź się produktów, których nie używasz. Jeśli kończy Ci się szampon nie zastępuj go nowym zanim go nie wykończysz. Po co Ci mnożące się na pólkach pojemniki? To samo z produktami, których już z różnych powodów nie używasz. Wyrzuć je. Założę się, że większość już jest przeterminowana.

16
Kup jeden duży płyn do kąpieli dla wszystkich, jedną odżywkę do włosów czy jedną pastę. Przecież każdy członek rodziny nie musi mieć swoich własnych kosmetyków tego typu. Spokojnie możecie korzystać z tych samych produktów. Zaoszczędzisz na miejscu.
17
Wszystkie spinki do włosów trzymaj w koszyczku, to samo z kosmetykami do makijażu. Kiedy dane rzeczy są Ci potrzebne bierzesz odpowiedni koszyczek i korzystasz z czego chcesz. Koniec z porozrzucanymi po całej łazience kosmetykami.
 3.1/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

majka - 2016-05-02
Mialam nadzieje ze przeczytam cos co ulatwi mi zycie a tutaj...same bzdety osoba ktora to pisala najpewniej ze sprzataniem nie ma nic wspolnego
majka - 2016-05-02
jina - 2014-12-15
Porady jak dla mnie nie mają nic wspolnego z szybkim i efektownym sprzątaniem. Raczej chodzi tu o to by zrobic wiecej miejsca.
Pan Jacek - 2014-11-03
Jako zawodowy sprzątacz stwierdzam, że powyższe rady nie przyczyniają sie do szybkiego i efektywnego sprzątania, ale do utrzymania tak zwanego bieżącego porządku. Efektywne i szybkie sprzątanie wymaga sporej wprawy i pewnej ciągłości logicznej wszystkich czynności, które sie na owo sprzątanie składają.
Izabela - 2014-07-14
Punkt nr 16 - głupota, właśnie, że każdy powinien mieć swoje kosmetyki dopasowane do swojego rodzaju skóry, włosów, zębów itp. No nie gadajcie, że jak jedna osoba chce używać pasty wybielającej to musi z niej korzystać również ktoś kto ma słabe zęby i przez co będą one jeszcze słabsze i będą się kruszyć, a odżywka do włosów? jak jeden ma suche włosy, drugi przetłuszczające się to... jak dogodzić, żeby nikomu nie zaszkodzić??
kosmetyk to taka rzecz którą każdy powinien dopasować do swoich potrzeb, a zawsze to można zamontować dodatkowe półeczki przy większej ilości domowników. Porządki porządkami, ale dbanie o siebie to co innego. Co z tego, że ktoś będzie miał w łazience mało kosmetyków skoro będzie wyglądał jak niezadbany łach?
Edi - 2012-04-06
To nie pomaga.
Szybkie sprzątanie nie polega na zamontowaniu jakiś haczykó czy też postawienia szafki nocnej !!!
Jeżeli nie jesteś miłośnikiem porządków, to z pewnością ucieszy cię informacja, że istnieje kilka prostych sposobów na...
Szybkie triki, które ułatwią ci porządki
Jeżeli nie jesteś miłośnikiem porządków, to z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt