Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jakie witaminy są dobre dla niemowląt?

Jakie witaminy są dobre dla niemowląt?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Młode mamy często zastanawiają się czy ich nowo narodzone dzieci mają wystarczającą ilość witamin lub czy ich w ogóle potrzebują. Ale jeśli karmisz dziecko piersią, nie musi ono dodatkowo przyjmować żadnych witamin. Mleko matki samo w sobie zawiera mnóstwo witamin, w szczególności witaminy z grupy B, witaminę C i E. Większość produktów dla dzieci zawiera te witaminy i minerały potrzebne dla dzieci. Jak zatem karmić dzieci? Jakie produkty wybierać?
1
Potrzeby dzieci jeśli chodzi o witaminy są ograniczone tylko i wyłącznie do takiej ilości, która ma pomóc dziecku w jego prawidłowym rozwoju. Ponieważ malutkie ciałka niemowląt nie są w stanie wyprodukować potrzebnej im ilości witamin, witaminy te muszą im być dostarczane wraz z pożywieniem. Z jednym wyjątkiem. Mowa tu o witaminie D, która jest produkowana przez skórę pod wpływem promieni słonecznych.
2
Suplementy witaminowe są klasyfikowane na dwie grupy: rozpuszczalne w wodzie lub w tłuszczu. Witaminy A, D, E i K są rozpuszczalne w tłuszczach. Oznacza to, że są przechowywane w wątrobie, nie zostają one wchłonięte. Z kolei witaminy rozpuszczalne w wodzie to te z grupy B, niacyna i kwas pantotenowy.
3

Witamina A zapobiega infekcjom. Zarówno mleko matki jak i produkty dla dzieci zawierają wystarczającą jej ilość dla niemowlaka w ciągu pierwszych sześciu miesięcy jego życia.

4

Witamina D ma duży udział jeśli chodzi o zdrowe kości. Podobnie jak z witaminą A i innymi witaminami jest ona dostarczana w wystarczających ilościach wraz z mlekiem matki lub z mlekiem z butelki.

Jak nauczyć dziecko raczkować?
Jak zachęcić dziecko do chodzenia?
Jak przyzwyczaić dziecko do butelki?
Jak zakończyć laktację?
5

Witamina E zawiera bardzo potrzebne antyoksydanty. Ponadto chroni organizm przed szkodliwym działaniem różnych substancji. Również ona znajduje się w mleku matki i mleku butelkowym.

6

Witamina K jest bardzo pomocna w utrzymaniu prawidłowego krzepnięcia krwi. Mimo iż suplementy dla dzieci maja wystarczające jej ilości, to jednak mleko matki nie dostarcza tyle witaminy K ile powinno. Dlatego noworodki dostają zastrzyk z witaminą K tuż po urodzeniu, aby zapobiec problemom z krzepnięciem krwi. W takim przypadku dziecko nie potrzebuje dalszego przyjmowania tej witaminy. Chyba, że zalecenia lekarskie będą inne.

7
Kiedy rodzice mają pewne obawy lub pytania, powinni się skonsultować z pediatrą. On sam zadecyduje, czy dziecku potrzebna jest dodatkowa dostawa witamin czy nie. Zależy to od historii chorobowej dziecka, jego wagi przy porodzie, obecnej wagi i innych czynników.
8
Po sześciu miesiącach karmienia piersią dziecko potrzebuje witamin A i D. To samo tyczy się dzieci nie karmionych mlekiem matki, lecz mlekiem kupnym.
9
Niestety nawet dzieci karmione mlekiem matki nie będą miały wystarczającej ilości witamin jeśli ich matka nie odżywia się prawidłowo. Jeśli jesteś młodą matką pamiętaj, aby często wychodzić na słońce po witaminę D i zdrowo się odżywiać.
10
Kobiety w ciąży powinny przyjmować kwas foliowy. Pomaga on bowiem zapobiegać anemii (niedokrwistości) kobiet w stanie błogosławionym. Ponadto ma swój udział w profilaktyce wad cewy nerwowej u płodu (bezmózgowie, rozszczep kręgosłupa, przepuklina oponowo-rdzeniowa).
11

Pamiętaj, żeby nie przedawkować dziecku witamin. Na przykład jeśli dziecko będzie miało za dużo witaminy A mogą wystąpić u niego wymioty, bóle głowy, anormalność kości czy uszkodzenie wątroby. Nadmiar witaminy D z kolei oznacza wzrost poziomu wapnia w organizmie, co prowadzi do uszkodzenia serca i nerek. Pamiętaj więc o rozsądnym dawkowaniu witamin.

 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych laktatorów. Od bardzo zaawansowanych, elektrycznych i...
Jak i czym odciągać mleko z piersi?
Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt