Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?

Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4/5 (223 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli masz możliwość, warto odciągnąć trochę pokarmu i go zgromadzić. Możesz go wykorzystać na karmienie gdy jesteś poza domem, zamiast podawać w tym czasie dziecku mieszankę. Badania wykazały że mleko kobiece, jest najbardziej wartościowe i najodpowiedniejsze dla noworodka.
1
Plastikowe pojemniki do przechowywania odciągniętego mleka są lepsze od szklanych nie tylko dlatego, że szklane łatwo się tłuką, lecz również dlatego, że zwalczające choroby białe ciałka krwi w mleku kobiecym bardziej przyczepiają się do szkła, niż do plastiku i przez to mniejsza ich ilość jest dostarczana do organizmu dziecka.
2
Niektóre odciągacze zaopatrzone są w pojemniki, które można wykorzystać do przechowywania mleka i do karmienia z nich dzieci, inne pozwalają na użycie standardowych butelek niemowlęcych do przechowywania odciągniętego mleka.
3
Małe butelki (125 ml) są praktyczne dla małych dzieci, które mają jeszcze niewielki apetyt. Duże (250 ml) są dobre dla starszych niemowląt. Jeżeli mleko przechowywane będzie w temperaturze pokojowej dłużej niż 30 minut lub w lodówce dłużej niż 48 godzin, to wysterylizuj pojemniki lub butelki albo umyj je w wodzie o temperaturze przynajmniej 80 stopni C. W innym wypadku wystarczy umycie gorącej wodzie z płynem za pomocą szczotki do butelek.
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Co zrobić, aby dziecku się odbiło po jedzeniu?
Jakie są mity na temat karmienia piersią?
Karmienie piersią, a leki – na co należy uważać?
Wskazówki
  • Jeżeli masz zamiar często przenosić odciągnięty pokarm, zaopatrz się w specjalny izolowany pojemnik, termos lub turystyczną torbę-lodówkę, do której wkłada się butelkę i okłada lodem.
4
Jak najszybciej schowaj do lodówki odciągnięte mleko. Jeżeli to nie jest możliwe, użyj sterylnego pojemnika, którym pokarm pozostanie świeży w temperaturze pokojowej do 6 godzin (osłonięty przed słońcem z dala od kaloryferów lub innych źródeł ciepła). Możesz przechowywać mleko z piersi w lodówce do 48 godzin lub schładzać je przez 30 minut, a następnie zamrozić.
5
Napełnij pojemniki tylko do 3/4 ich pojemności, ponieważ zamrożone mleko zwiększy swoją objętość. Pokarm przechowywany w zamrażalniku lodówki zachowuje świeżość do dwóch tygodni, a w zamrażarce do trzech miesięcy.
6
Aby rozmrozić mleko, potrząsaj butelką pod strumieniem letniej wody z kranu i zużyj je w ciągu 30 minut. Możesz też rozmrozić mleko, wstawiając je z zamrażarki do lodówki, wtedy musisz je podać dziecku przed upływem 3 godzin.
7
Nie rozmrażaj mleka, pozostawiając go w temperaturze pokojowej, nie używaj także w tym celu kuchenki mikrofalowej. Nie zamrażaj ponownie. Jeżeli dziecko nie wypije całej porcji mleka, wylej resztkę do zlewu.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak przechowywać mleko?
 4/5 (223 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możliwe, że czytałaś już wiele artykułów na temat karmienia piersią, jednak z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy o...
6 rzeczy, których nie wiesz o karmieniu piersią
Możliwe, że czytałaś już wiele artykułów na temat...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt