Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Opiekunki do Dzieci > Jak opiekować się chorym dzieckiem?

Jak opiekować się chorym dzieckiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jako rodzic czasami możesz czuć się bezradna kiedy Twoje dziecko jest chore. Nie możesz jednym pstryknięciem palców sprawić, że choroba minie. Ale możesz pocieszać swoje dziecko i być zawsze przy nim w tym ciężkim czasie. Przewidywanie potrzeb dziecka na pewno pomoże my przetrwać okres choroby niezależnie od tego, czy to zwykłe przeziębienie czy coś poważniejszego.
1
Podczas każdej choroby dziecko czuje duży dyskomfort. Potrzebuje też wiele odpoczynku, aby jego małe ciałko mogło się wtedy regenerować i walczyć z infekcją. Ułóż więc dziecku wygodnie poduszki i przygotuj łóżeczko, aby było mu miło i przytulnie. Dostosuj również odpowiednią ilość koców, którymi przykryjesz dziecko. Nie może mu być za gorąco, ale też nie za zimno. Jednak musi koniecznie się wygrzać.
2
Pokaż dziecku, że jesteś ciągle dla niego. Okazuj mu uwagę, trzymaj za rękę jeśli tego chce.
3
Chore dziecko musi zostać w domu, aby choroba się bardziej nie rozwinęła i nie rozprzestrzeniła. Ale kiedy jest przykute w domu do łóżka strasznie mu się nudzi. Pozwól więc dziecku oglądać filmy, telewizję, ale nie zapomnij o książkach. Otocz go jego ulubionymi zabawkami. Jeśli dziecko jest za małe, aby samemu czytać pamiętaj o tym, żeby poczytać mu jego ulubioną bajkę. Śpiewajcie razem. W miarę jak dziecko poczuje się lepiej powoli włączaj do tych rozrywek gry, aby szybciej minął Wam czas.
Jak leczyć chorobę bostońską?
Jak leczyć różyczkę u dziecka?
Jak czyścić zabawki do kąpieli?
Jak poznać, że dziecko jest chore?
4
Pamiętaj, aby przynieść dziecku ulgę. Jeśli coś go boli, na przykład głowa, zrób dziecku okład na czoło. Postaw dziecku bańki, aby 'wyszły' z niego wirusy. Dziecko będzie i wdzięczne bo zobaczy, że Ci zależy i coś dla niego robisz, aby było jak najszybciej zdrowe. Pamiętaj o odpowiednim nawilżeniu powietrza, aby dziecku lepiej się oddychało.
5
Co do jedzenia. Jeśli na przykład dziecko wymiotuje, wiadomo, że nie wszystko mu wolno. Podawaj dużo wody i soków, aby zapobiec odwodnieniu. Nie dawaj dziecku pić dużo naraz, lepiej częściej a mniej. Licz na to, że z każdym dniem apetyt dziecku będzie rósł. Podawaj jogurty, krakersy, sucharki, banany, tosty i inne produkty delikatne dla żołądka. Nie powinno Cię też dziwić jeśli dziecko nie chce jeść, ale pamiętaj, że nie może głodować. Musi zbierać siły na walkę z chorobą. Jeśli to przeziębienie lub grypa pamiętaj o witaminie C i magicznym czosnku, który już niejednego wybawił z opresji.
6
Udaj się z dzieckiem do lekarza. Powinno być pod stałą opieką lekarską. Nigdy na dłuższą metę nie staraj się samodzielnie leczyć dziecka. Jeśli widzisz, że Twoje sposoby nie przynoszą rezultatów zadzwoń po lekarza.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zastanawiasz się kiedy umówić się  ze swoim dzieckiem na pierwszą wizytę u dentysty? Przeczytaj artykuł i dowiedz się,...
Jak przygotować dziecko do wizyty u dentysty?
Zastanawiasz się kiedy umówić się ze swoim dzieckiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt