Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Opiekunki do Dzieci > Jak opiekować się chorym dzieckiem?

Jak opiekować się chorym dzieckiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jako rodzic czasami możesz czuć się bezradna kiedy Twoje dziecko jest chore. Nie możesz jednym pstryknięciem palców sprawić, że choroba minie. Ale możesz pocieszać swoje dziecko i być zawsze przy nim w tym ciężkim czasie. Przewidywanie potrzeb dziecka na pewno pomoże my przetrwać okres choroby niezależnie od tego, czy to zwykłe przeziębienie czy coś poważniejszego.
1
Podczas każdej choroby dziecko czuje duży dyskomfort. Potrzebuje też wiele odpoczynku, aby jego małe ciałko mogło się wtedy regenerować i walczyć z infekcją. Ułóż więc dziecku wygodnie poduszki i przygotuj łóżeczko, aby było mu miło i przytulnie. Dostosuj również odpowiednią ilość koców, którymi przykryjesz dziecko. Nie może mu być za gorąco, ale też nie za zimno. Jednak musi koniecznie się wygrzać.
2
Pokaż dziecku, że jesteś ciągle dla niego. Okazuj mu uwagę, trzymaj za rękę jeśli tego chce.
3
Chore dziecko musi zostać w domu, aby choroba się bardziej nie rozwinęła i nie rozprzestrzeniła. Ale kiedy jest przykute w domu do łóżka strasznie mu się nudzi. Pozwól więc dziecku oglądać filmy, telewizję, ale nie zapomnij o książkach. Otocz go jego ulubionymi zabawkami. Jeśli dziecko jest za małe, aby samemu czytać pamiętaj o tym, żeby poczytać mu jego ulubioną bajkę. Śpiewajcie razem. W miarę jak dziecko poczuje się lepiej powoli włączaj do tych rozrywek gry, aby szybciej minął Wam czas.
Jak namówić rodziców na psa?
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak rozsądnie ukarać dziecko za złe zachowanie?
Jak karmić chore dziecko?
4
Pamiętaj, aby przynieść dziecku ulgę. Jeśli coś go boli, na przykład głowa, zrób dziecku okład na czoło. Postaw dziecku bańki, aby 'wyszły' z niego wirusy. Dziecko będzie i wdzięczne bo zobaczy, że Ci zależy i coś dla niego robisz, aby było jak najszybciej zdrowe. Pamiętaj o odpowiednim nawilżeniu powietrza, aby dziecku lepiej się oddychało.
5
Co do jedzenia. Jeśli na przykład dziecko wymiotuje, wiadomo, że nie wszystko mu wolno. Podawaj dużo wody i soków, aby zapobiec odwodnieniu. Nie dawaj dziecku pić dużo naraz, lepiej częściej a mniej. Licz na to, że z każdym dniem apetyt dziecku będzie rósł. Podawaj jogurty, krakersy, sucharki, banany, tosty i inne produkty delikatne dla żołądka. Nie powinno Cię też dziwić jeśli dziecko nie chce jeść, ale pamiętaj, że nie może głodować. Musi zbierać siły na walkę z chorobą. Jeśli to przeziębienie lub grypa pamiętaj o witaminie C i magicznym czosnku, który już niejednego wybawił z opresji.
6
Udaj się z dzieckiem do lekarza. Powinno być pod stałą opieką lekarską. Nigdy na dłuższą metę nie staraj się samodzielnie leczyć dziecka. Jeśli widzisz, że Twoje sposoby nie przynoszą rezultatów zadzwoń po lekarza.
Przeczytaj teraz: Czego uczyć dzieci?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przygotowanie dziecka do żłobka może być wyzwaniem dla jednych, a błahostką dla innych. Wszystko zależy od...
Jak przygotować dziecko do żłobka?
Przygotowanie dziecka do żłobka może być wyzwaniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt