Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak uspokoić nerwy?

Jak uspokoić nerwy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Uspokojenie się bywa czasem bardzo trudne, jednak im dłużej będziemy ćwiczyć, tym łatwiej będzie nam opanować nerwy i się zrelaksować. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na uspokojenie ciała i umysłu.
1
Pospaceruj 10 minut. Spacer pomoże dotlenić organizm a to pomoże ci wyzbyć się złej energii i się uspokoić.
2
Posłuchaj instrumentalnej muzyki relaksacyjnej. Muzyka ta wyciszy twój umysł i pozwoli zapomnieć o czynnikach wywołujących stres.
3
Przestań myśleć o rzeczach, które cię stresują. Staraj się czymś zająć, aby oderwać umysł od nieprzyjemnych myśli.
4
Przestań mówić o tym co było i przeżywać rzeczy ciągle na nowo. Jeśli istnieje taka potrzeba skonsultuj się z psychologiem. Postaraj się zapomnieć o przeszłości i żyć teraźniejszością.
5
Oddychaj głęboko i powoli. Głębokie oddychanie pozwoli ci się odstresować w zaledwie kilka minut.
6
Wolno policz do dziesięciu. Licząc skupiaj się na każdej z cyfr. Ta technika pomoże ci uniknąć powiedzenia lub zrobienia czegoś, czego będziesz później żałować.
7
Używaj pozytywnej afirmacji. Mówienie do siebie jest wspaniałym narzędziem, którego można używać w każdym momencie - nawet wówczas, gdy czujesz, że zaczynasz tracić nad sobą kontrolę. Po prostu mów do siebie w myślach: Jestem spokojny; Nic nie jest w stanie wyprowadzić mnie z równowagi; To wszystko jest nieważne itp.
Jak nauczyć psa żeby nie szczekał?
Jak zrobić masaż swojemu chłopakowi?
Jak się szybko uspokoić?
Jak wybrać dywan?
8
Bądź dla siebie dobry. Dopuszczenie do siebie negatywnych uczuć i emocji powoduje, że sam się jeszcze bardziej stresujesz.
9
Prześpij się lub zdrzemnij. Odpoczynek jest bardzo ważny jeśli chcesz zrezygnować ciało i umysł. Jeśli jesteś zmęczony łatwiej się denerwujesz i stresujesz.
10
Porozmawiaj w cztery oczy lub zadzwoń do przyjaciela czy członka rodziny. Rozmowa z kimś pomoże ci pozbyć się złości, jak również może pomóc znaleźć rozwiązanie problemu.
11
Unikaj kawy. Kawa stymuluje ciało i umysł i może prowadzić do wzrostu niepokoju.
12
Idź na masaż. Masaż zrelaksuje ciało i duszę. Im bardziej ciało jest napięte, tym większe poddenerwowanie.
13
Mądrze zarządzaj swoim czasem. Zaplanuj czas tak, aby nie ograniczać swojego czasu wolnego.
14
Unikaj spieszenia się. Ciągły pospiech jest przyczyną niepotrzebnego stresu. Staraj się zawsze wychodzić wcześniej (do pracy, szkoły, na autobus czy spotkanie). W najgorszym wypadku poczekasz kilka minut.
15
Przestań tak ciężko pracować. Zawsze powinieneś równoważyć życie zawodowe z życiem prywatnym. Zbyt dużo pracy może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych oraz do problemów w rodzinie i związku.
16
Poproś o pomoc. Nawet drobna pomoc ze strony przyjaciół czy rodziny może się okazać nieoceniona, jeśli masz trudny okres w życiu.
17
Zrób coś przyjemnego co cię rozweseli. Śmiech zawsze jest dobry do rozładowania napięcia i stresu.
18
Żyj dzisiaj i planuj na jutro. Planuj tylko na jeden dzień na przód, aby uniknąć później nawału pracy i obowiązków.
19
Pisz pamiętnik. Podziel się z nim tym o czym myślisz oraz opisz swoje uczucia. Pomoże ci to spojrzeć na problemy z dystansu i lepiej je zrozumieć.
20
Więcej się śmiej i uśmiechaj. Oglądnij coś zabawnego, mogą to być zdjęcia w Internecie lub ulubiony serial komediowy. Śmiech to zdrowie (i zmarszczki mimiczne)!
21
Mądrze wybieraj swoje "bitwy". Naucz się ignorować nieważne rzeczy (np. zgubienie pieniędzy, przedmiotów, zapominanie o czymś, problemowi ludzie). Szkoda twojego czasu i nerwów na zawracanie sobie głowy głupotami.
22
Posprzątaj dom. Czysty i zorganizowany dom może być bardzo pomocny do walki ze stresem. Pamiętaj, że samo sprzątanie może relaksować.
23
Bądź optymistą. Przestać wszystko negować i wybrzydzać. Ciągłe narzekanie może być bardzo stresujące - zarówno dla ciebie, jak i dla innych.
24
Przestać starać się być perfekcjonistą. Nic nigdy nie było ani nie będzie doskonałe.
Przeczytaj teraz: Jak się uspokoić?
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Malina - 2015-05-22
Modlitwy na nerwy? To chyba nie dla mnie. Mam problem z nerwami od dawna. Zaczynam już nad tym nie panować. Nie mogę spać w nocy. Próbowałam różnych technik relaksacyjnych, ale one nie zdają egzaminu.
NIKA - 2012-08-19
Bardzo przydatny artykuł
 
Czasem wystarczy nawet drobnostka, aby wyprowadzić nas z równowagi. Ciśnienie skacze maksymalnie do góry i zaczyna się...
Jak się szybko uspokoić?
Czasem wystarczy nawet drobnostka, aby wyprowadzić nas z równowagi. Ciśnienie skacze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt