Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak zapobiec przetłuszczaniu się twarzy?
Jak zapobiec przetłuszczaniu się twarzy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Cera tłuści się kiedy gruczoły łojowe w skórze produkują zbyt dużo sebum. Ale jest też wiele innych czynników, które mają wpływ na przetłuszczanie się twarzy. Należy do nich poziom hormonów, wilgotność powietrza, dieta i stosowane kosmetyki. Jednak największą rolę odgrywa dziedziczność. Cera tłuści się najbardziej w okresie dojrzewania, ale tak naprawdę jeśli ktoś ma do tego skłonności to wiek nie odgrywa większej roli. Ponieważ nic tak naprawdę nie zadziała w 100% trzeba redukować niefajne świecenie się jak tylko się da. A można znacznie zmniejszyć błysk czoła stosując przeróżne sztuczki i specyfiki.
1
Myj twarz trzy razy dzienne odpowiednim żelem (lub mydłem) i letnią wodą. Jest to najbardziej efektywna metoda jeśli chodzi o pozbycie się wszelkiego nagromadzonego na skórze sebum. Zimna woda nie poradzi sobie odpowiednio z oczyszczeniem cery.
2
Ćwicz regularnie, aby zapewnić sobie odpowiednie krążenie krwi w organizmie. Jeśli krew szybko krąży, szybciej dociera do porów i je odblokowuje. W przeciwieństwie do tego co myśli większość ludzi, pocenie się twarzy jest tak naprawdę dla niej zdrowe. Może dopomóc przetłuszczającej się cerze i zmniejszyć częstotliwość występowania wyprysków.
3
Raz w tygodniu stosuj maseczkę z glinki na twarz. Ciemniejsze glinki mają większe właściwości chłonne. Ale maseczka z czerwonej glinki mniej podrażni skórę. Wybór odpowiedniej należy do ciebie.
4
Kupuj kosmetyki zrobione na bazie wody. Te zrobione na bazie olejków dodatkowo i niepotrzebnie natłuszczą skórę. Pamiętaj, że puder nie powstrzyma gruczołów od produkcji łoju. Ale może lekko zmatowić skórę.
5
Unikaj zbyt częstego stosowania peelingów łuszczących. Stosuj je tylko raz w tygodniu, nie częściej. Zamień krem natłuszczający na nawilżający lub odżywczy. Unikaj też nadmiernego przebywania na słońcu.
6
Stosuj produkty z retinolem. Używaj ich jednak oszczędnie, aby uniknąć podrażnienia skóry i jej samoczynnego łuszczenia.
Jak oczyścić twarz domowymi sposobami?
Co zrobić żeby twarz się nie świeciła?
Jak dobrać olejki eteryczne do typu cery?
O czym świadczy trądzik na różnych częściach ciała?
 1.9/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Barbares - 2016-03-17
totalne bzdury
do - 2015-11-26
To jeżeli tak się każdy zna niech poda dobry sposób .. jeżeli te pogarszają to co pomoże ?
Stefan Toborek - 2015-08-20
Próbowałem wszystkiego a moja twarz wyglądała koszmarnie.
Pomogło przemywanie twarzy spirytusem salicylowym 4-6 razy dziennie.
Spirytus wysusza skórę oraz przyspiesza łuszczenie skóry a przez to likwiduje pryszcze i nieestetyczny połysk. Efekt uboczy to zapach spirytusu - w pracy podejrzewano że chodzę ciągle natrąbiony bo czuć ode mnie wódą.
agaczix - 2015-07-14
hahah no nie wiedzialam, ze skora twarzy ma jakies "wytryski" :D a tak wgl. to myjac twarz mydlem jeszcze bardziej sie ja przesuszy i skora bedzie wytwarzala jeszcze wiecej sebum. ...
Donnas - 2015-06-23
Bo jezeli chodzi o inne porady, to jestem solidarna z reszta. Wszystko pozostałe tylko zaszkodzi, a efekt bedzie chwilowy!
lulla - 2014-09-11
Nie wiem czy płakać czy śmiać się. Jestem zbulwersowana. Żeby TAKIE metody dla cery tłustej?
Jakieś tam doświadczenie mam z tymi sprawami i alkohol i te sprawy tylko pogarszają sytuację. Skóra często ulega nadmiernemu wysuszeniu, a chcąc natłuścić takie miejsca wydziela jeszcze więcej! No i może dojść nawet do nieprzyjemnych skutków :(
ami - 2014-07-21
bzdury , bzdury i jeszcze raz bzdury.
Patrycja - 2014-05-29
Kto to pisał?Mam odpowiedź-ktoś kto się na tym nie zna!Punkt pierwszy i 4 to jakiś żart tak?Gorąca woda nie działa korzystnie na tłustą twarz, a zwłaszcza mycie jej 3 razy dziennie.Czy ten ktos kto to pisał w ogóle się na tym zna?Co do punktu czwartego, jak to przeczytałam to się złapałam za głowe jak można pisać takie głupoty że alkohol działa rewelacyjnie-według autora/ki równie dobrze można sobie wysmarować całą twarz alkoholem i to też będzie super-alkohol wysusza skóre co powoduje że tego sebum wydziela się więcej bo skóra chce natłuścić wysuszone miejsca..brak słów.
fiki - 2014-01-24
zgadzam sie ze to bzdury.. gorąca woda tylko pobudza gruczoły, chłodna zas domyka pory skory..
eh alkohol w pielęgnacji tlustej skory? serio?!
linka - 2013-05-09
co za bzdury!
 
Cera tłusta jest szczególnie narażona na powstawanie różnego rodzaju zmian skórnych, które odbijają się na estetyce...
Jakie kosmetyki do cery tłustej?
Cera tłusta jest szczególnie narażona na powstawanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt