Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak nauczyć dziecko smarkać nos?
Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Większość dzieci jest już na tyle rozwinięta fizycznie, że mogłaby się nauczyć smarkać nos w wieku 2 lat. Jednak zazwyczaj dzieci nie są tym zupełnie zainteresowane i wolą trzymać wydzieliny w nosku. Zanim dziecko nie nauczy się samo wydmuchiwać nosa, to musisz mu w tym pomóc (najlepiej aspiratorem np. Katarek).

Jeśli dziecko jeszcze nie potrafi samo smarkać, poniżej przedstawiam kilka metod, które pomogą mu się tego nauczyć. Jak już dziecko będzie chciało samo to robić, wówczas pierwszą rzeczą jaką powinnaś je nauczyć, jest to, aby nie smarkało zbyt mocno - zbyt mocne smarkanie może spowodować dostanie się wydzielin do zatok oraz ucha środkowego i być przyczyną infekcji.

1
Udawaj - pokaż dziecku jak się dmucha nos. Dzieci bardzo chcą być jak mama i tata, więc zazwyczaj to już wystarczy.
2
Nagrody - zaproponuj dziecku za wydmuchanie noska naklejkę lub jakąś inną drobną nagrodę.
3
Wyobraźnia - poproś dziecko, aby udawało, że zdmuchuje noskiem świeczki na urodzinowym torcie. Możesz nawet zaśpiewać dziecku "Sto lat". Możesz również powiedzieć, aby dziecko udawało, że ma zamiast noska róg (trąbkę) i na nim grało lub wyobraziło sobie, że musi nadmuchać noskiem balon.
4
Zabawa – Wyposaż dziecko w chusteczki higieniczne z postaciami z kreskówek. Zrób również zawody w smarkaniu np. kto będzie smarkać najciszej, najszybciej, najdłużej, najśmieszniej czy kto wydmucha najwięcej wydzielin z noska.
5
Regularnie używaj roztworu soli fizjologicznej oraz aspiratora - jeśli będziesz ich używać, dziecko będzie wiedzieć, że jeśli samo nie wydmucha noska, to ty mu w tym pomożesz. Sposób ten sprawdzi się w przypadku gruszki do nosa, której dzieci nie lubią. Używanie Katarku może nie być tak skuteczne, ponieważ większość dzieci się o niego wręcz dopomina.
Jak oduczyć dziecko bicia?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak zrobić inhalację dziecku?
Jak leczyć czkawkę?
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

aga - 2015-02-05
Jupi. Nauczylam.moja 1,5roczna corke smarkac!:)))
tata - 2014-10-13
Niestety - także próbuję i nic nie wychodzi - synek ma już prawie 3 latka i nic nie idzie.
Gro - 2013-04-29
Dokładnie tak! Próbowałem wszystkiego-nie spróbuje i koniec. Te porady to standardy na które każdy wypadnie, liczyłem na więcej...
alez ależ - 2012-12-07
E tam, moje dziecko nie chce mnie naśladować w dmuchaniu nosa tylko ewentualnie w jedzeniu słodyczy, nie chce też się zawstydzić przy lekarzu, w ogóle mało sobie z niego robi. Nawet lubi. Frida to wielki straszak, ale powoli i do niej zaczyna się przyzwyczajać, baniek nosem nie puści bo w kapieli za nic nie zanurzy głowy poniżej lini wody. Już na godzinę przed kąpielą krzyczy "główka nie!", kiedy zbliżam się z lusterkiem- ucieka, świeczki gasi rzęsami, a wydzielinę z nosa rozmazuje reką po całym ciele bo gdy się bawi to jej image nie obchodzi jej wcale. Kiedy obiecuję jej nagrodę to o wykonaniu zadania już nie ma mowy bo jest histeria, że nagrodę "chcę już a tu już wszystko dobrze" i pokazuje na czerwony, spuchnięty i zatkany nos. To tyle w kwestii dmuchania nosa przez dwulatka. Przynajmniej moją dwulatkę.
Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym przeziębieniem, katarem, czy kaszlem. Nie tylko rozrzedza...
Jak zrobić inhalację dziecku?
Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Longina Kulak
  • Mirosława Tymanowska-Mozol
  • Kar Szczepanik
  • Ewelina Galik
  • Ola Gąsior
  • Marzena Jankiewicz
  • Natalia Gąsowska
  • Maria Romanowska
  • Stanisław Kowalski
  • Milena Gzik
pasożyt