Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Wypadki i Stłuczki Samochodowe > Jak prawidłowo kręcić kierownicą?
Jak prawidłowo kręcić kierownicą?

Jak prawidłowo kręcić kierownicą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czynność, wydawałoby się, banalna. Tym bardziej zaskakujące jest, jak wiele błędów popełniamy wykonując ją. Prawidłowe posługiwanie się kierownicą znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
5
Chwytanie kierownicy od wewnątrz, a następnie ściąganie jej na dół spowoduje dodatkowo to, że nie wyczujesz, kiedy wpadniesz w poślizg. Ponadto, jeżeli dojdzie do wystrzelenia poduszki powietrznej, zrobisz sobie krzywdę własną ręką.
6
Nigdy nie pozwalaj kierownicy samodzielnie powrócić na swoje miejsce! Nie ma wielkiej różnicy, czy jej w ogóle nie trzymasz, czy jednak delikatnie przytrzymujesz. W sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek, nie będziesz już mieć czasu na jej odkręcenie.
7
Jeżeli jeździsz autem z napędem na przednią oś i mocno dodasz gazu w zakręcie, może dojść do poślizgu przednich kół, przez co kierownica nie będzie chciała sama się odkręcić? Skutków możesz się domyślać.
8
Przed dojechaniem do długiego łuku skręć kierownicę w taki sposób, abyś mógł na takim skręcie przejechać cały łuk. Po skręceniu kierownicy chwyć ją w pozycji „za piętnaście trzecia”.
9
Kręcenie z przekładaniem rąk sprawdza się, kiedy manewrujesz po parkingu, wykonujesz głębokie kontry, musisz jechać slalomem (np. między pachołkami, a nie między innymi autami na dwupasmówce), nawracasz.
10
Tzw. skręt gokartowy przydaje się przy wyprzedzaniu innych pojazdów, zmianie pasa, pokonywaniu łagodnych zakrętów. Polega on na skręcaniu kierownicy trzymając ją w pozycji „za piętnaście trzecia”. Cały czas trzymaj kierownicę w tym samym miejscu. Jeżeli potrzebujesz jeszcze bardziej skręcić, przełóż ręce. Trzymanie ich w tym samym miejscu aż do całkowitego skrzyżowania nie jest dobrym pomysłem.
Jak jeździć dieslem?
Jak walczyć z sennością?
Jak dopasować rower do wzrostu?
Jak odpalić diesla zimą?
Wskazówki
  • Oprócz pozycji "za piętnaście trzecia" istnieje jeszcze "za dziesięć druga". Kierowcy wciąż się spierają, która jest bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Ty najlepiej sam oceń, która bardziej ci odpowiada.
  • Wszelkie zasady dotyczące trzymania kierownicy i manewrowania nią nie istnieją po to tylko, by istnieć. Znacznie ułatwiają kontrolę nad samochodem i wyczucie maszyny, a te cechy są niezbędne, by być dobrym kierowcą.
< poprzedniastrona 2 z 2
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jazda nocą wydaje się być bardziej niebezpieczna niż jazda za dnia. I w sumie słusznie, choć w obu tych przypadkach...
Jak bezpiecznie jeździć samochodem nocą?
Jazda nocą wydaje się być bardziej niebezpieczna niż...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt