Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Wypadki i Stłuczki Samochodowe > Jak prawidłowo kręcić kierownicą?

Jak prawidłowo kręcić kierownicą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czynność, wydawałoby się, banalna. Tym bardziej zaskakujące jest, jak wiele błędów popełniamy wykonując ją. Prawidłowe posługiwanie się kierownicą znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
1
Kręcenie jedną ręką, wycieranie talerzy, mydełko Fa… nazw znajdzie się pewnie jeszcze więcej, a kryje się pod nimi oczywiście kręcenie otwartą dłonią. Technika taka jest niebezpieczna, ponieważ po pierwsze – wydłużamy czas ewentualnej reakcji, a po drugie – ręka może się bardzo łatwo z tej naszej kierownicy ześlizgnąć.
2
Druga ręka zwykle spoczywa sobie wtedy na drążku zmiany biegów – takiego luzackiego stylu nauczyliśmy się niegdyś od Amerykanów. Nie jest to dobry pomysł, gdyż dla zachowania maksymalnej kontroli nad samochodem obie ręce powinny spoczywać na kierownicy.
3
To, że obie spoczywają, to też jeszcze nie oznacza, iż spoczywają prawidłowo. Trzymanie kierownicy na dole lub od wewnątrz znacznie utrudni, lub wręcz uniemożliwi, ewentualną błyskawiczną reakcję. Prawidłowo trzyma się kierownicę w pozycji „za piętnaście trzecia”.
4
Kierowcy zwykle nie potrafią oduczyć się tej niewłaściwej postawy. Nic dziwnego, tak jest przecież wygodniej, a komfort w samochodzie to rzecz bardzo ważna. Aby się z tego „wyleczyć”, proponuję przesiąść się na kilka dni do samochodu bez wspomagania, względnie – wyłączyć bezpiecznik wspomagania.
Jak ustawić lusterka w samochodzie, aby zlikwidować martwy punkt?
Jak zachować się po stłuczce samochodowej?
Jak walczyć z sennością?
Jak parkować samochód na górce?
Wskazówki
  • Oprócz pozycji "za piętnaście trzecia" istnieje jeszcze "za dziesięć druga". Kierowcy wciąż się spierają, która jest bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Ty najlepiej sam oceń, która bardziej ci odpowiada.
  • Wszelkie zasady dotyczące trzymania kierownicy i manewrowania nią nie istnieją po to tylko, by istnieć. Znacznie ułatwiają kontrolę nad samochodem i wyczucie maszyny, a te cechy są niezbędne, by być dobrym kierowcą.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Marek - 2015-04-28
"Druga ręka zwykle spoczywa sobie wtedy na drążku zmiany biegów – takiego luzackiego stylu nauczyliśmy się niegdyś od Amerykanów" Autor chyba amerykańskich samochodów nie widział w których 80% to automaty.
Hehehe, żenada:D
Co czwarta kolizja ma związek z cofaniem, mimo, że nie przejeżdżamy więcej niż 2 kilometry rocznie na wstecznym. Oto,...
Jak cofać samochodem?
Co czwarta kolizja ma związek z cofaniem, mimo, że nie przejeżdżamy więcej niż...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt