Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Nabiał > Jak przechowywać jaja?
Jak przechowywać jaja?

Jak przechowywać jaja?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (228 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jaja zawsze należy traktować jako produkt wrażliwy na zewnętrzne warunki, należy je chronić przed światłem, przed wilgocią i dość wysoką temperaturą. Czas przechowywania zależy przede wszystkim od ich świeżości i czystości. Poniżej podajemy kilka sposobów odpowiedniego przechowywania jaj.
1
Jaj nie należy myć jeśli nie mamy zamiaru przygotować z nich zaraz posiłku, ponieważ usuwa się w ten sposób naturalną osłonę, chroniąca jajka przed zakażeniem i dostępem tlenu.
2
Najlepiej przechowuje się jaja w lodówce. Należy unikać przechowywania ich we wspólnych komorach z produktami o intensywnym zapachu, który łatwo może przenikać do wnętrza jaja np. czosnek czy cebula (jajka układamy tępym - płaskim, końcem do góry; dzięki temu żółtko będzie leżało na zwartym białku).
3
Przechowywać je można w pomieszczeniach suchych, ciemnych i chłodnych o temperaturze nieprzekraczającej + 12 stopni C, ale nie niższej od 0 stopni.
4
W gospodarstwach domowych stosuje się kilka sposobów przechowywania np. w drewnianych skrzynkach, kamiennych garnkach, tekturowych pudełkach. Możemy przechowywać je również w wytłaczarkach ułożone oczywiście tępym końcem do góry.
5
Maksymalny czas przechowywania jajek to 4 tygodnie w lodówce i 2 tygodnie poza nią (w chłodnym i przewiewnym miejscu np. pod oknem lub w piwnicy w temp. 8-12 stopni C).
6
Jeszcze dłużej przechowują się jaja zamrożone. Należy je przedtem wybić ze skorupek do małych opakowań. Mogą to być pojemniki po kefirze, jogurcie, albo małe słoiczki. Opakowania trzeba przykryć.

Można oddzielić żółtka od białek i wówczas zamrażać w oddzielnych opakowaniach, żółtka nie zlewają się ze sobą, wiadomo więc ile jest sztuk w pojemniku. Jedynie trudne jest oddzielenie kilku żółtek z pośród zamrożonych, dlatego też należy przygotowywać porcje z różnymi ilościami wybitych jaj.
4 sposoby na muszki owocówki
Jak zrobić jajka po diabelsku?
Jak zrobić muchomory z jajek i pomidorów?
Jak zrobić jajka w sosie sojowym?
 1.1/5 (228 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

nn - 2015-02-28
w kamiennym grnku przesypane solą lub wapnem, nawet 2-3 m-ce. Tak pzrchowywali na wsi podczs wojny
baba - 2012-11-05
chyba w WYTŁACZANKACH !
ajda - 2012-03-04
Zauważyć pragnę, że sieć sklepów Biedronka nie przechowuje jajek w lodówce. Średnia temp. w sklepie to 18 stopni (latem wyższa). Jaja znajdują się w tekturowych pojemnikach tuż obok soków czy makaronu. I co na to sanepid? Towar wg. mnie jest niezdatny do spożycia.
<p>Ubijanie jajek może być wykonywane ręcznie lub za pomocą miksera elektrycznego. Zazwyczaj do ubijania białek lub...
Jak ubić białko bez miksera?
Ubijanie jajek może być wykonywane ręcznie lub za pomocą miksera elektrycznego. Zazwyczaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt