Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Będzie idealna na niedzielny obiad, a także na rodzinną uroczystość. Przyrządzenie jej nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zatem nie jest to obiad na ostatnią chwilę.
1
Kup kaczkę o wadze 1,5-2 kg. Pewnie kupisz mrożoną, gdyż taka jest łatwiej dostępna. Rozmroź ją więc, umieszczając na dolnej półce lodówki na całą noc – rozmrażanie zajmie ok. 10 godzin, a może nawet dłużej, zależnie od wielkości ptaka.
2
Umyj i osusz papierowym ręcznikiem.
3
Poucinaj widoczny tłuszcz, wyjmij woreczek z podrobami wewnątrz (jeżeli jest), usuń resztki piór, a następnie skrop kaczkę wewnątrz sokiem z cytryny i całą natrzyj (tzn. na zewnątrz i wewnątrz) solą i pieprzem, i płaską łyżką majeranku. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 3 godziny.
4
Do kaczki wybierz kwaśne jabłka, np. szarą renetę. Umyj 8 jabłek i obierz ze skóry 2-3 z nich. Pokrój je na półcentymetrowe plasterki, uprzednio rozkrajając je i pozbawiając gniazdek z pestkami. Wymieszaj z płaską łyżką majeranku i takie nadzienie włóż do kaczki.
5
Zaszyj kaczkę nicią bawełnianą, dokładnie, aby nadzienie nie wypłynęło. Możesz sobie pomóc, wcześniej spinając otwór wykałaczkami.
Jak zrobić swojską kiełbasę?
Jak zrobić bezy?
Jak zrobić marynatę do mięsa?
Jak zrobić grillowane filety z kurczaka?
6
Przygotuj brytfankę – wysmaruj ją tłuszczem, najlepsza będzie słonina lub oliwa z oliwek. Włóż ptaka, skrop wodą i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C.
7
Zaglądaj do swojego obiadu, gdyż co jakiś czas trzeba go podlać powstającym sosem.
8
Kiedy skórka zacznie się rumienić, ponacinaj ją w kilku miejscach.
9
Po ok. 45 minutach przekręć kaczkę na drugą stronę. Tutaj podobnie, jak skórka zacznie się rumienić, ponacinaj w kilku miejscach.
10
Kiedy uznasz, że skórka jest już wystarczająco rumiana, przykryj naczynie i po 20 minutach sprawdź, czy jest już gotowa, tzn. czy sok wypływający z udka po nakłuciu jest klarowny i nie różowy.
11
Całkowity czas pieczenia kaczki o wadze takiej jak twoja, czyli 1,5-2 kg, powinien wynosić 1,5-2 godziny.
12
Zajmij się teraz jabłkami. Pozostałe 5-6 obierz i pokrój, dopraw cukrem i majerankiem, i uduś na wolnym ogniu z dodatkiem 1-2 łyżek tłuszczu z kaczki. Nie dopuść tylko do ich rozgotowania.
13
Jeżeli kaczka jest już upieczona, nie wyjmuj jej od razu, ale pozwól odpocząć przez 15 minut.
14
Podawaj pokrojona na półmisku, polaną sosem i obłożoną jabłkami.
15
Najlepiej smakuje z kluskami śląskimi lub kopytkami, ale równie dobrze możesz ją podać z ziemniakami, frytkami czy z ryżem. Do tego świetna będzie surówka w czerwonej kapusty lub marynowane buraczki.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić toffi?
 2.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo. Pączki z budyniem podbiją serca przede wszystkim tych, którzy...
Jak zrobić pączki z budyniem?
Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt