Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Będzie idealna na niedzielny obiad, a także na rodzinną uroczystość. Przyrządzenie jej nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zatem nie jest to obiad na ostatnią chwilę.
1
Kup kaczkę o wadze 1,5-2 kg. Pewnie kupisz mrożoną, gdyż taka jest łatwiej dostępna. Rozmroź ją więc, umieszczając na dolnej półce lodówki na całą noc – rozmrażanie zajmie ok. 10 godzin, a może nawet dłużej, zależnie od wielkości ptaka.
2
Umyj i osusz papierowym ręcznikiem.
3
Poucinaj widoczny tłuszcz, wyjmij woreczek z podrobami wewnątrz (jeżeli jest), usuń resztki piór, a następnie skrop kaczkę wewnątrz sokiem z cytryny i całą natrzyj (tzn. na zewnątrz i wewnątrz) solą i pieprzem, i płaską łyżką majeranku. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 3 godziny.
4
Do kaczki wybierz kwaśne jabłka, np. szarą renetę. Umyj 8 jabłek i obierz ze skóry 2-3 z nich. Pokrój je na półcentymetrowe plasterki, uprzednio rozkrajając je i pozbawiając gniazdek z pestkami. Wymieszaj z płaską łyżką majeranku i takie nadzienie włóż do kaczki.
5
Zaszyj kaczkę nicią bawełnianą, dokładnie, aby nadzienie nie wypłynęło. Możesz sobie pomóc, wcześniej spinając otwór wykałaczkami.
Jak zrobić swojską kiełbasę?
Jak zrobić kotlety z kurczaka?
Jak zrobić wróżby do chińskiego ciasteczka?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
6
Przygotuj brytfankę – wysmaruj ją tłuszczem, najlepsza będzie słonina lub oliwa z oliwek. Włóż ptaka, skrop wodą i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C.
7
Zaglądaj do swojego obiadu, gdyż co jakiś czas trzeba go podlać powstającym sosem.
8
Kiedy skórka zacznie się rumienić, ponacinaj ją w kilku miejscach.
9
Po ok. 45 minutach przekręć kaczkę na drugą stronę. Tutaj podobnie, jak skórka zacznie się rumienić, ponacinaj w kilku miejscach.
10
Kiedy uznasz, że skórka jest już wystarczająco rumiana, przykryj naczynie i po 20 minutach sprawdź, czy jest już gotowa, tzn. czy sok wypływający z udka po nakłuciu jest klarowny i nie różowy.
11
Całkowity czas pieczenia kaczki o wadze takiej jak twoja, czyli 1,5-2 kg, powinien wynosić 1,5-2 godziny.
12
Zajmij się teraz jabłkami. Pozostałe 5-6 obierz i pokrój, dopraw cukrem i majerankiem, i uduś na wolnym ogniu z dodatkiem 1-2 łyżek tłuszczu z kaczki. Nie dopuść tylko do ich rozgotowania.
13
Jeżeli kaczka jest już upieczona, nie wyjmuj jej od razu, ale pozwól odpocząć przez 15 minut.
14
Podawaj pokrojona na półmisku, polaną sosem i obłożoną jabłkami.
15
Najlepiej smakuje z kluskami śląskimi lub kopytkami, ale równie dobrze możesz ją podać z ziemniakami, frytkami czy z ryżem. Do tego świetna będzie surówka w czerwonej kapusty lub marynowane buraczki.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić twaróg domowy?
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo. Pączki z budyniem podbiją serca przede wszystkim tych, którzy...
Jak zrobić pączki z budyniem?
Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt