Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania rybne > Jak przyprawić rybę?

Jak przyprawić rybę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich używać w różny sposób. Ziołami możemy natrzeć ryby do grillowania, dodać ich do sosu śmietanowego lub po prostu posypać nimi rybę przed usmażeniem czy uduszeniem. Nie musisz koniecznie używać świeżych ziół. Zioła do ryb mogą być również suszone - zachowają one aromat tak długo, jak długo będą przechowywane w szczelnym pojemniku z dala od słońca.
1

Koperek

Do przyprawienia ryb użyj koperku. Koperek jest najpopularniejszym ziołem dodawanym do ryb. Jakkolwiek postanowisz przyrządzić rybę to będzie pyszna jeśli oprócz koperku doprawisz ją równocześnie cytryną i pieprzem. Możesz użyć koperek świeży lub suszony, jednak pamiętaj że traci on swój smak w krótkim czasie po zasuszeniu.

2

Estragon

Polepsz smak ryby estragonem. Ma on zapach i smak podobny do anyżu. Estragon uważany jest jako jeden z czterech najlepszych ziół kuchni francuskiej i jest doskonałym uzupełnieniem wszystkich rodzajów ryb. Najlepszy będzie jednak do ryb gotowanych i skorupiaków.

3

Majeranek

Dopraw rybę majerankiem. Majeranek może być stosowany świeży lub suszony i często występuje w mieszankach ziół np. w ziołach prowansalskich. Majeranek najlepszy będzie do śledzi, łososia, flądry, raków i małż.

4

Rozmaryn

Dodaj do ryby aromatyczny rozmaryn. Zioło to możesz używać świeże i w postaci suszonej. Rozmaryn doda grillowanej rybie delikatny musztardowy posmak. Rozmaryn będzie najlepiej smakować z łososiem, węgorzem i innymi tłustymi rybami oraz z pieczonymi rybami śródziemnomorskimi. Zioło to można łączyć z sokiem pomarańczy.

Jak gotować ryż?
Jak smażyć ryby?
Jak gotować brokuły?
Jak zrobić karmel?
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

karoolkaa96 - 2012-11-18
Każdą rybę przed przyrządzeniem należy skropić cytryną.
Zioła uwielbiają wygrzewać się w słońcu! Dlatego najlepsze jest dla nich miejsce zaciszne, o stałej temperaturze, np....
Jak hodować zioła w doniczkach?
Zioła uwielbiają wygrzewać się w słońcu! Dlatego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt