Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Święty Mikołaj > Jak zrobić Świętego Mikołaja z papierowej gwiazdy?

Jak zrobić Świętego Mikołaja z papierowej gwiazdy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (230 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pięcioramienna gwiazda, jest doskonałym odwzorowaniem Mikołaja, dwie odnogi to nogi, dwie następne to ręce i piąta to głowa, a środek, to wielki jego brzuch, śmiejący się pod czerwonym ubrankiem. Każdy może zrobić dekorację Mikołaja z papierowej gwiazdy.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szablon 5-cio ramiennej gwiazdy, lub foremkę do ciastek w tym kształcie, (im większa tym lepiej), biały, zielony i czerwony kawałek materiału, białą, czerwoną i czarną farbę plakatową, blok techniczny, troszkę waty, czarny pisak, klej, złoty brokat, kordonek lub mulina w kolorze czerwonym, zielonym lub złotym, około 15 cm, nożyczki.
1
Kształt gwiazdy
Na białej kartce z bloku technicznego i na białym filcu odrysuj taki sam kształt gwiazdy. Wytnij je. Do wycięcia z kartonu, łatwiej będzie użyć żyletki niż nożyczek.

Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia, wydrukuj, po czym przerysuj na blok techniczny i filc.
2
Zrób pętelkę z kordonka, zawiąż jego końce na supełek i przyklej na ramieniu gwiazdy, która ma być głową.
3
Mikołaj z gwiazdy
Wymaluj gwiazdę w następujący sposób. Dwa dolne ramiona pomaluj 1/3 od dołu na czarno, jako buty Mikołaja. Resztę na czerwono. Górne dwa ramiona pomaluj na czerwono, zostawiając końcówki białe, jako rękawice. Górne ramię ze sznureczkiem pomaluj też na czerwono – będzie to czapka. Środek gwiazdy również na czerwono, zostawiając nie pomalowany pasek tuż nad dolnymi ramionami, który później pomaluj na czarno, jako pasek Mikołaja. Twarz pozostaw białą, nie malowaną.
4
Kawałek waty uformuj na kształt trójkąta, na brodę Mikołaja. Przyklej w odpowiednim miejscu. Flamastrem narysuj oczy, nos, malutkim pędzelkiem namaluj farbką czerwone usta i czerwone policzki-rumieńce. Dorysuj również kilka guzików na kubraku Mikołaja.
5
Poczekaj aż farby i klej zaschną, następnie przyklej gwiazdę z filcu do gwiazdy papierowej od strony nie pomalowanej. Udekoruj brokatem. Pozostaw do wyschnięcia. Możesz dekorować pokoje lub choinkę mikołajkowymi gwiazdkami.
Jak uszyć worek Mikołaja?
Jak zrobić twarz Mikołaja z metalowego wieszaka?
Jak napisać list do Świętego Mikołaja?
Jak przygotować się na wizytę Świętego Mikołaja?
Wskazówki
  • papierowe Mikołaje z gwiazdek, można malować kredkami zamiast farbami. Zamiast filcu możesz użyć pomalowanej tektury.
  • możesz wykonać wiele różnej wielkości takich mikołajków i dołączać je do prezentów - wpisując na nie imiona.
 1.7/5 (230 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Samodzielnie wykonana choinka z papieru może stanowić doskonałą, świąteczną ozdobę. Świetnie sprawdzi się również jako...
Jak zrobić choinkę z papieru?
Samodzielnie wykonana choinka z papieru może stanowić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Zbrożek
  • Agnieszka Mituta
  • AnJa Domoradzka
  • Dawid Owczarek
  • Lidia Misztak
  • Joanna Jeruzalem
  • Maria Januszewska
  • Adam Kielbowicz
  • Roman Bednarski
  • Pau Lincia
  • Tomczyk Dariusz
pasożyt