Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Planowanie aranżacji wnętrz > Jak podzielić pokój na dwie części?

Jak podzielić pokój na dwie części?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Jeśli chcesz, aby Twoje pomieszczenie spełniało dwie funkcje, na przykład wypoczynkową oraz miejsca do pracy, możesz wydzielić w nim dwie przestrzenie. A może w którymś z pomieszczeń w domu jest niezagospodarowany kąt? Wykorzystaj go i stwórz coś pożytecznego! Możesz zaaranżować wolną, niewykorzystaną przestrzeń jako kącik do szycia, nauki, czytania czy czegokolwiek, czego potrzebujesz.
1
parawan szklany
Wyznacz przestrzeń, którą chcesz odgrodzić. Zdecyduj się na podzielenie pokoju w jakiś gustowny sposób. Nie stawiaj po prostu parawanu, który będzie nie tyle nieestetyczny, co od razu zdradzi, że znajduje się za nim coś, co chcesz ukryć. Inna sprawa, jeśli parawan jest piękny i idealnie dopasowany do wnętrza. W tym momencie mamy tak duży wybór parawanów z motywami, że naprawdę można znaleźć coś ciekawego. Możesz więc zakupić parawan drewniany, szklany, z fototapetą, jakimś motywem, oklejony lustrami... możliwości jest mnóstwo. Duży wybór parawanów znajdziesz na Ceneo (zobacz tutaj). Możesz też zrobić parawan samodzielnie. Co stoi na przeszkodzie?
2
dzielenie pokoju - pomysł 1
Możesz zrobić parawan samodzielnie. Na przykład z płyt winylowych. Ten na zdjęciu obok jest zrobiony właśnie ze starych płyt. Oklej płyty winylowe papierem samoprzylepnym z obu stron. Musisz być bardzo dokładny. Następnie połącz wszystkie elementy ze sobą i zawieś. Wygląda bajecznie. Nie tylko odgradza od siebie dwie przestrzenie, ale też służy jako ozdoba.
3
dzielenie pokoju - pomysł 2
Taki parawan można też wykonać z plastikowych mat odpowiednio ze sobą połączonych. Zupełnie podobnie jak w poprzednim przykładzie. Maty potnij na kwadraty lub prostokąty. Ułóż je w jakąś fajną mozaikę i połącz.
4
dzielenie pokoju - pomysł 3
Możesz też do podzielenia pokoju wykorzystać po prostu meble. Jak na przykład na zdjęciu obok. Za szafą schowane jest łóżko (część sypialna). Z drugiej strony zaś mamy część dzienną pokoju, w której możemy przyjąć znajomych czy obejrzeć dobry film.
5
dzielenie pokoju - pomysł 4
Tutaj z kolei część sypialną od kuchennej oddziela ścianka działowa. Odpowiednio wyklejona i zagospodarowana wcale nie będzie pomieszczenia szpecić, a wręcz przeciwnie. Nie dość, że spełni swoją funkcję rewelacyjnie to na dodatek ładnie i nowocześnie się prezentuje. Zwróć uwagę, że od strony jadalni ścianka przechodzi w ławkę, więc dodatkowy mebel jest zbędny, co oszczędza nam miejsca. Możemy spokojnie dostawić stół.
6
dzielenie pokoju - pomysł 5
Możesz też zakupić parawany ozdobne, jak ten obok. Podzielą przestrzeń i dodadzą wnętrzu uroku, na jaki zasługuje. Przyznasz, że bardzo efektowne? Zapytaj w lokalnych sklepach o takie parawany.
7
dzielenie pokoju - pomysł 6
Idealnym rozwiązaniem wydaje się też być podział pomieszczenia półką w jakimś ciekawym kształcie. Takich półek w naszych sklepach jest wiele. Wystarczy dobrze poszukać.
 3.2/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

pr - 2015-11-29
Do tego typu reorganizacji przestrzeni polecamy panele ażurowe. Można je ustawić w dowolnym miejscu we wnętrzu. Dzięki ażurowej konstrukcji sprawdzą się także na niewielkich przestrzeniach nie pomniejszając ich jeszcze bardziej.
nargilia84 - 2015-06-11
dramat. praktycznie co Następna powtarzający się beznadziejnie już MĘCZĄCY wątek PARAWANU. Może warto zastanowić się nad zmianą nazwy artykułu na" PARAWAN". Rady tak obtrzaskane, że moja Babcia już dawno je zna. Proponuję jakiś kurs dokształtający w polocie pisarkim, może choć warto znaleźc SYNONIM słowa , które Autor powtarza jakby był zafascynowany owym przedmiotem PLUS podstawowo i obowiązkowo DOKSZTAŁCIĆ SIĘ W PLANOWANIU PRZESTRZENI? ocena na 1. dałaBYM zero. strata czasu.
TISSU - 2014-10-26
Parawan, ażurowa ścianka czy inna pionowa przegroda to dobre rozwiązanie, ale jednak bardzo pomniejszające przestrzeń. Jeżeli nie musimy fizycznie dzielić pokoju na dwie części, a wystarczy nam jedynie zaakcentowanie dwóch różnych przestrzeni to można zastosować obniżenie sufitu w jednej z części lub też użyć innej posadzki czy położyć po prostu dywan.
http://www.tissu.com.pl/produkt/43,luxurious-style-willa-jaroszowa-wola-180m2
monia - 2013-09-18
ciekawe pomysły, muszę wziąc się do roboty!! i któryś z pomysłów wcielić w życie
Kasia - 2013-05-14
to bardzo fajny pomysł żeby podzielić pokój kolorami czy strukturami. zacznę sie nad tym zastanawiać. mnie sie podobają takie dwukolorowe aranżacje na stronie Satynowej Śnieżki.
Hanka - 2013-04-19
mam otwartą na salon kuchnię. żeby oddzielić te dwie strefy użyliśmy odmiennych kolorów i struktur do wydzielenia. ściany w części wypoczynkowej to marmur klasyczny z Magnata w jasnoszarym odcieniu. część kuchenna to "stalowe magnolie" ze Śnieżki. dla kontrastu część elementów pomalowano na mocny kolor "soczysty grejpfrut"
zigitrn - 2013-03-14
Ciekawe sposoby, pamiętam kiedyś miałem pokój oddzielony szafą co sprawiało wrażenie 2 pomieszczeń...
Karolinas - 2012-10-25
Ja mój pokój oddzieliłam od kuchni ścianą z dużych kwiatów- głównie tui. Polecam ten naturalny, ekologiczny sposób! Kiedy znudzi nam się ten pomysł, kwiaty zawsze można przestawić gdzie indziej i zastąpić czymś.
Maja - 2012-08-28
Mam dwoje dzieci - jeden syn, Franek ma 10 lat, młodszy Filip - 5 lat. Mają pokój razem, ale bardzo bym chciała jakoś im go przedzielić tak żeby każdy miał chociaż odrobinę prywatności. Zastanawiam się nad postawieniem ścianki. W tym tygodniu zaczynam malowanie i w sumie mogłabym taką ściankę gdzieś kupić. Farby już mam (bardzo fajny kolor z magnata, polecam "Górski Kryształ"), wałki, taśmy, folie. Tylko gdzie ściankę kupić?
Czujesz, że chciałabyś coś zmienić w swoim mieszkaniu, ale nie masz wystarczająco dużego budżetu? Jest wiele...
Jak tanio urządzić funkcjonalne mieszkanie?
Czujesz, że chciałabyś coś zmienić w swoim mieszkaniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt