Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Inne Święta i Uroczystości > Tłusty Czwartek > Jak zrobić pączki z marmoladą?

Jak zrobić pączki z marmoladą?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W Tłusty Czwartek obżarstwo to nie grzech. Miłośnicy pączków doskonale wiedzą, że najlepsze nadziewane są marmoladą. Ą bardzo proste w wykonaniu i nie wymagają wiele wysiłku, a co najważniejsze poradzi sobie z nimi nawet najmniej doświadczony kucharz. Bez wątpienia zachwycą was i waszych bliskich swoim niesamowitym smakiem i aromatem. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam zrobić przepyszne, delikatne i puszyste paczki z marmoladą.
Rzeczy, których potrzebujesz:
250 gram mąki, 25 gram drożdży, Pół szklanki mleka, 3 żółtka, 5 gram cukru waniliowego, 50 gram cukru pudru, 1 łyżeczka spirytusu, 1/4 kostki margaryny, 150 gram marmolady, olej, sól
1
Drożdże dobrze rozetrzyj w 1/4 szklanki mleka z połową łyżeczki cukru i łyżeczką mąki. Odstaw na bok do wyrośnięcia.
2
Ciasto na pączki
Żółtka utrzyj z cukrem pudrem, dodaj mąkę, resztę mleka, dodaj cukier waniliowy, odrobinę soli, spirytus oraz wyrośniętymi drożdżami. Wszystko zmieszaj oraz zagnieć ciasto.
3
Pod koniec zagniatania ciasta dodaj stopioną i chłodną margarynę. Ciasto powinno mieć taką konsystencję, aby nie kleiło się do rąk. Jeśli będzie zbyt rzadkie to dodaj nieco mąki, zaś jeśli zbyt gęste to odrobinę mleka.
4
Wykrawanie krążków z ciasta
Wyrobione ciasto odstaw do wyrośnięcia. Jak już urośnie przełóż ciasto na stolnicę, rozwałkuj i zacznij wycinać krążki (najlepiej szklanką).
5
Z krążków formuj kulki a następnie wstrzyknij marmoladę za pomocą kuchennej szprycy. Nie nakładaj marmolady a później nie sklejaj pączków, ponieważ może to spowodować pęknięcie ciasta podczas smażenia. Po uformowaniu i nadzianiu pączków odstaw je na bok do wyrośnięcia.
6
Smażenie pączków
W szerokim rondelku rozgrzej olej i wkładaj po kilka pączków. Olej nie powinien być zbyt zimny, aby pączki nie wchłonęły nadmiaru tłuszczu, ani zbyt rozgrzany, aby się nie spaliły. Temperatura będzie odpowiednia, gdy olej zacznie skwierczeć. Jak już pączki zarumienią się z jednej strony to je odwróć i smaż z drugiej strony.
7
Usmażone pączki połóż na papierowym ręczniku, aby ręcznik wchłonął nadmiar tłuszczu. Następnie przełóż na talerz i posyp cukrem pudrem.
Jak nadziewać pączki przed smażeniem?
Jak zrobić nadzienie do pączków Adwokat?
Jak zrobić oponki serowe?
Jak zrobić nadzienie do pączków?
Wskazówki
  • Przepis jest na 15 pączków.
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

asia - 2012-06-02
robię pączki wg tego przepisu już któryś raz :) są świetne :) co do lepkości ciasta-dużo zależy od mąki...

ale pączki rewelacja-nie za słodkie,nie za tłuste ;)
 
Odrobina egzotyki doskonała nie tylko na Tłusty Czwartek. Mandazi to afrykańskie pączki o intensywnym, kokosowym smaku,...
Jak zrobić mandazi (afrykańskie pączki kokosowe)?
Odrobina egzotyki doskonała nie tylko na Tłusty Czwartek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt