Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak pozbyć się wzdęć?

Jak pozbyć się wzdęć?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Wzdęcia jest to przypadłość niezwykle uciążliwa i trudna do całkowitego wyeliminowania. Bardzo często pojawiają się w najmniej spodziewanych momentach i stanowią wyjątkowo krępujący problem. Wiele osób ma styczność z tą dolegliwością, która jest naturalną reakcją organizmu na nadmiar gazów w jelitach. Nie ma recepty, która pomoże je całkowicie wyeliminować, ale istnieją sposoby na złagodzenie dolegliwości. Zapraszam do zapoznania się poradami.
1
sposoby na wzdęcia - krok 1
Jest całkiem sporo środków farmakologicznych, jednak żadne, żadne tabletki czy proszki zażywane regularnie przez długi okres czasu nie pozostaną obojętne dla zdrowia. Mogą też uzależniać. Nie zdawaj się więc wyłącznie na nie.

Leki nie zawsze też wywołują pożądany skutek. Zależnie od organizmu, niektóre potrafią wręcz nasilić dolegliwości, bądź więc ostrożna.
2
sposoby na wzdęcia - krok 2
Unikaj spożywania pokarmów wzdymających, jak rośliny strączkowe, kapusta, a także powodującej zaparcia czekolady. Wzdęcia i zaparcia bowiem często idą w parze.
3
sposoby na wzdęcia - krok 3
Zapomnij o gazowanych napojach, z jednym wyjątkiem. Sprawdź, czy cola przypadkiem nie przyniesie pozytywnego skutku.
4
sposoby na wzdęcia - krok 4
Postaw na ruch, który pobudza perystaltykę jelit. Uprawiaj jakiś sport. Kiedy poczujesz dyskomfort, zamiast zaszywać się w domu i czekać, aż przejdzie, pójdź na spacer – powinno pomóc.
5
sposoby na wzdęcia - krok 5
Pij napar z mięty. Możesz go oczywiście posłodzić, jeżeli nie przepadasz za jego smakiem.
6
sposoby na wzdęcia - krok 6
Jedz pokarmy bogate w błonnik: chleb razowy, ryż i makaron pełnoziarnisty, warzywa, owoce, orzechy laskowe, płatki kukurydziane, pumpernikiel. Prawdziwą bombą błonnikową są natomiast otręby. Ich smak może nie jest powalający, ale możesz je np. wymieszać z mlekiem, dodać do musli, do jogurtu, czy do startego jabłka. Ważne, by z błonnikiem wypijać dużo płynów.
7
sposoby na wzdęcia - krok 7
Zadbaj o prawidłową florę bakteryjną jelit. Najprościej włączyć do diety więcej jogurtów i kefiru (zawierają korzystne dla pracy jelit bakterie). Jednak w przypadku wielu osób spożywanie nabiału może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego. Wtedy warto przyjmować suplementy diety zawierające żywe kultury bakterii jelitowych. Usprawnią one funkcjonowanie jelit, przyspieszając trawienie i uwalniając od wzdęć.
8
sposoby na wzdęcia - krok 8
Masuj brzuch. Dobry będzie przyrząd do masażu miejsc dotkniętych cellulitem. Nasmaruj skórę brzucha oliwką i masuj powoli kolistymi ruchami. Możesz to robić podczas oglądania telewizji. Szczególną uwagę zwróć na część brzucha poniżej pępka.
9
sposoby na wzdęcia - krok 9
Postaraj mniej się denerwować. Może to być bardzo trudne, lub wydaje ci się niemożliwe, ale sam stres problemów nie rozwiązuje, a tylko rujnuje twoje zdrowie. Na pół godziny przed snem postaraj się maksymalnie wyciszyć: weź odprężającą kąpiel z lawendą, napij się relaksującej herbatki lub ciepłego mleka z miodem, posłuchaj relaksującej muzyki (tylko nie żaden metal czy dance! Muzyka powinna być wyciszająca).
10
sposoby na wzdęcia - krok 10
Nie noś przyciasnych w pasie spodni. Uciskając brzuch tylko pogorszysz ból.
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

dalajlama - 2015-08-31
nie slyszalam zeby cola pomagala na problemy z brzuchem...
awariat - 2012-11-15
spróbuj z pieprzem cajenne mnie pomaga a brałem rożne srodki
hugo - 2012-04-27
krok numer 7- jedzenie tych produktów wzmaga wzdęcia!radzę ich unikać jak ognia!!!
Wiele osób cierpi na różnego rodzaju dolegliwości żołądkowe, które objawiają się dla nas niekiedy w bardzo przykry i...
Jak sobie radzić z dolegliwościami żołądkowymi?
Wiele osób cierpi na różnego rodzaju dolegliwości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt