Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > Jak obrać liczi?

Jak obrać liczi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Liczi, inaczej śliwka chińska pochodzi z rejonu Kambodży i uprawiana jest tam już od ponad 2000 lat. Obecnie uprawa liczi obejmuje całą południowo-wschodnią Azję, wschodnią Australię i Oceanię, południową Afrykę, a także dwa gorące stany w USA – Florydę i Hawaje. Owoce liczi trafiły na nasz rynek już jakiś czas temu. Jednak popularność zdobywają powoli i dopiero całkiem niedawno zrobiło się o nich głośno na większą skalę. Liczi przypomina kształtem maliny, ale są od nich dużo większe i mają jaskrawokarminowy, żółty lub żółtobrązowy kolor. Według jednych smak liczi przypomina troszkę smak winogron. Inni twierdzą, że liczi ma smak tropikalnego kwiatu. Ale tak naprawdę ciężko jest go określić. Trzeba spróbować. Ale zanim spróbujesz, musisz liczi obrać. Niby nic trudnego, ale w razie problemów poniżej znajdziesz instrukcje krok po kroku jak to zrobić.
1
obieranie liczi - krok 1
Skórka z liczi jest guzkowata, ale cienka. Jeśli owoc jest dojrzały, skórka powinna zejść z niego bez problemu.
2
obieranie liczi - krok 2
Natnij skórkę wokoło owocu ostrym nożykiem.
3
obieranie liczi - krok 3
Podważ skórkę lekko nożykiem. Z łatwością oddzieli się od miąższu. Teraz w palcach zdejmij skórkę.
4
obieranie liczi - krok 4
Gdy już ściągniesz skórkę zobaczysz lekko przeźroczysty miąższ. Obkrój go wokoło, aby nie naciąć dużej pestki, która znajduje się w jego środku. Wyjmij pestkę. Nie jedz jej i nie nacinaj – jest lekko trująca.
5
Jedz surowe liczi zaraz po obraniu. Możesz go użyć jako dodatek do sałatki owocowej lub z kurczakiem, lodów czy deserów.
6
Z gotowanych owoców liczi robi się soki, syropy i galaretki.
Czy można jeść za dużo warzyw i owoców?
Jak obrać ananasa?
8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki
Jak obrać granat?
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

adamm - 2016-02-12
Uśmiałem się przy obieraniu co nie miara, liczyłem że w środku będzie coś kolorowego, a tu jakbym wydłubywał komuś oko, obrzydliwe XD jeszcze w środku ta pestka, jak jakiś obcy. Ale zjadłem, pierwsze co się kojarzy to winogrono, a później jakiś taki sok o smaku owoców tropikalnych, konsystencja jak mięso z kotleta drobiowego, niesmak pozostaje w ustach długo, widać jeszcze nie trafiłem w swoim życiu na to właściwe liczi.
Rossellinique - 2015-12-26
Jak jem normalnie bez dodawania owocu do sałatek czy innych to skórkę nadgryzam zębami potem sam się odłupuje, chwytam potem za niższą część palcami, miąższ z pestką chwytam zębami i mocno wykręcam z dolnej części skorupki, potem w ustach obgryzam pestkę z miąższu.
Sposób o tyle fajniejszy, że nie ma się poklejonych rąk od soku.
nie prawda,ponieważ - 2014-12-19
wystarczy tylko uderzyć w blat owocem potem wyciągać odłamki skorki zrobić ''wkręt''
do pestki wyciągnąć pestkę i gotowe Smacznego!
 
Możesz odciąć koronę granata i zamoczyć go w zimnej wodzie na 15 minut, aby skórki same odeszły od nasion, jednak nie...
Jak obrać granat?
Możesz odciąć koronę granata i zamoczyć go w zimnej wodzie na 15 minut, aby skórki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt