Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?

Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Wągry (bądź zaskórniki) występują często u osób z tłustą cerą. Są one dość kłopotliwe, ponieważ przeważnie pojawiają się na twarzy szczególnie w okolicach nosa. Wągry są to zanieczyszczone pory skóry. Gromadzi się w nich łój, martwe komórki skóry oraz bakterie, które mają kontakt z powietrzem. Dochodzi do procesów utleniania się i powstają czarne kropki. W tym artykule znajdziesz sposoby na pozbycie się zaskórników.
Rzeczy, których potrzebujesz:
peeling, ciepły kompres, gumowe rękawiczki bądź chusteczki
1
peeling
Najpierw nałóż peeling na zaskórniki. Zrób to zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Najlepiej zastosować peeling powierzchniowy, który działa jedynie na wierzchnie warstwy naskórka. Po zrobieniu peelingu wysusz dokładnie skórę.
2
ciepły kompres na twarz
Następnie na miejsce występowania wągrów połóż ciepły kompres. Może to być zarówno ręcznik namoczony w ciepłej wodzie bądź zaparzone torebki ziół/herbat ekspresowych (np. rumianek). Trzymaj kompres na skórze przez 10-15 minut. Dzięki temu skóra stanie się bardziej miękka co ułatwi wyciskanie zaskórników.
3
wycisknie zaskórników
Teraz czas na wyciskanie. W celu zmniejszenia się ślizgania palców po skórze wyciskaj wągry przez chustkę bądź gumowe rękawiczki. Delikatnie, z tą samą siłą ściskaj zaskórnika z dwóch stron. Najpierw skieruj nacisk w dół, a następnie w górę dookoła wągra.
4
punktowy kompres na twarz
Jeśli po ok 2 próbach wyciskania zaskórnik nie chce wyjść, należy przestać, ponieważ dalsze wyciskanie może spowodować powstanie siniaków i opuchlizn. W takim wypadku należy powtórzyć czynność 2.
5
mycie twarzy
Po wyżej wymienionych czynnościach należy odpowiednio zabezpieczyć skórę. Jest wiele sposobów, żeby to zrobić. Można posmarować skórę wcześniej wymieszanym białkiem jajka oraz pozostawić aż do wyschnięcia. Można również nałożyć na skórę lekko podgrzany miód i pozostawić na ok 15 minut. Po każdej z tych czynności należy przemyć skórę ciepłą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się wągrów?
 4.8/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jamkowalski - 2016-08-28
Ja jestem jakiś inny bo na wągry dosłownie nic nie pomagało, zawsze wyskakiwały nowe. Na szczęscie do czasu kiedy znalazłem ten poradnik :)
antywagry.wordpress.com
Od czasu kiedy zastosowałem się do tej porady nic nowego nie wyskakuje :)
Miki - 2015-10-05
Nie wolno wyciskac najlepszym sposobem jest rozcieczyc sode i mleko podgrzac (tylko trzeba takie same proporcje i podrząd aż się zrobi papka). Najlepiej działa także białko i przykleic papierem wszystko ładnie wyjdzi bez wyciskania. Wypraktykowane :) Pozdraiam
tttttttt - 2012-04-19
przecież wągrów nie wolno wyciskać ! fakt, zmniejszy się ich ilość, ale zostaną blizny, o wiele gorsze do usunięcia, bądź skorygowania .... więc nie wyciskajcie tego syfu ! ...
 
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie widoczne lub na tyle duże, że tworzą na twarzy wypukłe krostki....
Jak pozbyć się zaskórników?
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt