Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak dekorować ciastka na Boże Narodzenie?

Jak dekorować ciastka na Boże Narodzenie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (362 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Dekorowanie ciastek i pierniczków bożonarodzeniowych może stać się wspaniałą rozrywką, jeśli tylko będziesz miała na to czas. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni i kreatywności.
Rzeczy, których potrzebujesz:
barwniki spożywcze, perły do dekoracji ciastek i tortów, posypki do dekoracji, dekorator, wyciskacz do kremu (różne końcówki), plastikowe worki., foremki do ciastek bożonarodzeniowych (do kupienia tutaj)
1
Ozdoby na choinkę - pierniczki
Barwniki spożywcze w proszku można kupić we wszystkich supermarketach oraz różnych sklepach internetowych.

Aby uzyskać kolorową masę, należy zmieszać barwnik spożywczy w proszku z tradycyjnym lukrem (cukier puder + woda), zaś aby malować barwnikiem (tak jak farbkami, pędzelkiem po powierzchni) należy zmieszać barwnik z kilkoma kroplami wody lub alkoholu.
2
Płatki śniegu - pierniczki
Do farbowania lukru można użyć również barwnika spożywczego w paście.
3
Liście - pierniczki
Plastyczne masy najlepiej farbować barwnikami w paście. Należy pamiętać, aby nie dodać za dużo barwnika - jego kolor jest zazwyczaj niezwykle intensywny. Należy dodawać go po kropelce, aż do uzyskania zamierzonego koloru.
4
Choinki - pierniczki
Jak zrobić masę plastyczną (lukier plastyczny)?

0,5 kostki masła,
1 szklanka wody,
25 dkg mąki pszennej,
1/2 kg cukru pudru,
barwniki spożywcze.

Wodę należy zagotować razem z masłem. Po zagotowaniu wsypać mąkę i dokładnie wymieszać. Po zdjęciu z ognia dodajemy cukier puder i mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Masę dzielimy i przekładamy do osobnych pojemniczków - ilość zależy od liczby posiadanych barwników (nie należy zapomnieć o lukrze białym - bez dodatku barwnika). Dodajemy barwniki i dokładnie mieszamy. Po wystygnięciu możemy zacząć formowanie różnych ozdóbek i kształtów, jak np. bańki, prezenciki, kokardki itp. - robimy to tak samo, jak z formowaniem plasteliny.
5
Choinka - pierniczki
Oprócz sproszkowanego barwnika spożywczego zmieszanego z wodą, czy alkoholem, bardzo dobrze maluje się po powierzchni ciastek flamastrami z jadalnym tuszem. Bez problemu możemy za ich pomocą narysować cienkie linie i skomplikowane wzory.
6
Choinka z pierniczków
Możemy wykazać się niezwykłą kreatywnością w tworzeniu pierników na Boże Narodzenie. Na zdjęciu obok - choinka wykonana z 10 pierniczków w kształcie pięcioramiennej gwiazdy w 5 różnych wielkościach. Najpierw ozdabiamy największą gwiazdę białym lukrem (nakładamy maleńkie, białe kuleczki wykonane z białej masy plastycznej), po czym nanosimy trochę lukru na środek gwiazdy i przyklejamy kolejnego pierniczka - tej samej wielkości lub mniejszego.
7
Odliczanie do Wigilii - pierniczki
Pierniki bożonarodzeniowe możemy wykorzystać w dowolny sposób, np. jako kalendarz adwentowy. Każdego dnia adwentu można zjeść jednego pierniczka.
8
dzwoneczki - pierniki
Do dekoracji ciast i ciasteczek świetnie nadają się lukrowe diamenty, kolorowe posypki o różnych kształtach, czy srebrne płatki (do nabycia w sklepach internetowych). Za ich pomocą możemy zrobić np. bańki na ciastkach w kształcie choinki, ozdobić włosy anioła itp.
9
Piernik w prezencie
Własnoręcznie udekorowanymi pierniczkami można obdarować swoich znajomych z okazji Bożego Narodzenia. Bardzo miły, oryginalny oraz niedrogi prezent.
 3.8/5 (362 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (14)

grazyna2 - 2013-03-11
dekroacje przesliczne, az trudno uwierzyć, iż do świat tak długo jeszcze...ale wykorzystam -porada super!
slonkooo94 - 2012-12-22
Ja dekoruję pierniczki zazwyczaj czekoladą roztopioną podczas kąpieli wodnej,dzięki temu konsystencja jest idealna :) Posypuję lukrową posypką, czekoladowymi groszkami,wiórkami kokosowymi, ozdabiam bakaliami :)
ada - 2012-12-08
cześć. jeśli dziś upiekę ciasteczka i zacznę je ozdabiać za 3 dni to nie beda odpadac ozdoby? czy jest jakaś różnica gdy dekorujemy ciastka odrazu po upieczeniu i kilka dni po?
piernikowy maniak - 2012-12-06
Super sa te przepisy!!! Polecam innym ktorzy odwiedzaja te strone. Korzystam z nich kazdego roku. Znajomi pytaja się zkad mam takie swietne przepisy a ja mowie że z internetu i od razu odsylam ich na te strone. Jeszcze raz serdecznie polecam te przepisy!!! :)
Milena - 2012-12-04
jaki to rodzaj ciasteczek ? tzn nie mówię o tych piernikowych tylko tych jasnych :)
domi890 - 2012-11-28
Wyglądają cudnie...aż mi się już świąt i śniegu zachciało... :)
Florka - 2011-12-21

do ola: barwnik w proszku należy rozpuścić w kilku kroplach białego alkoholu (wódka, spirytus) a następnie dodać do lukru. Alkohol ma tą przewagę nad rozpuszczaniem barwnika w wodzie, że zaraz odparuje i nie rozcieńczy lukru.

ola - 2011-12-21
mam pytanie, czy barwnik w proszku dodajemy do lukru w postaci proszku? czy wymieszanego juz z wodą lub alkoholem?
pozdrawiam
..koszmarek.xDe - 2011-12-20
WYGLĄDA PRZEŚLICZNIE. :D
ALE MI TAKIE ŁADNE NIE WYJDĄ. ;/
Zocha - 2011-12-20
Robiłam z moim chłopakiem te choineczki z gwiazdek, świetnie wyglądają :) zapakowalismy je w celafon i obdarujemy rodzine :)
Marry Lu - 2010-12-07
Chcę upiec wielkie serce z ciasta piernikowego i dac je w prezencie mojemu chłopakowi, ale brakuje mi pomyslu na jego dekoracje. Samo Kocham Cię to za malo. Pomocy.
gosia10 - 2010-11-17
super wygląda!!pachnie świetami
Mariol - 2008-11-14
Pięęęękne! Zabieram się do roboty już jutro!
guantanamera - 2008-11-13
ladnie to wygląda :) fantastyczna zabawa
Nie ma bardziej świątecznych ciasteczek niż piernikowe ludziki. Wyglądają i smakują wspaniale. Można podarować je w...
Jak zrobić piernikowe ludziki?
Nie ma bardziej świątecznych ciasteczek niż piernikowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt