Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?

Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mało jest ludzi, którzy nigdy nie doświadczyli bólu głowy. Ci wszyscy, których głowa bolała z różnych przyczyn na pewno są pełni zazdrości. A jest to zdecydowana większość naszego społeczeństwa. Przyczyn bólu głowy jest wiele, a należą do nich głównie stress, zmęczenie, hałas czy alkohol. Ale wymieńmy sobie je po kolei i przyjrzyjmy z bliska.
1

Napięciowy ból głowy. Jest to najbardziej powszechny ból głowy. Taki ból potrzebuje czasu, aby się rozwinąć. Ogromny wpływ na ten rodzaj bólu głowy ma stres. Ból głowy spowodowany dużym napięciem emocjonalnym swoje źródło ma w skurczu mięśni. Odczuwasz to jako nadmierne ciśnienie w okolicy oczu oraz w okolicy czoła. Ale tak naprawdę ból może być zlokalizowany w każdej części głowy. Ból głowy może być tępy, cykliczny (jeśli źródło bólu nie zostało poprawnie zlokalizowane). Często, gdy boli Cię głowa jest Ci niedobrze, zwłaszcza jeśli masz depresję lub nękają Cię ciągłe niepokoje. Ten rodzaj bólu dobrze reaguje na leki przeciwbólowe, odpoczynek i zniwelowanie źródła stresu. Często przy napięciowych bólach głowy występują nudności.

2

Ból głowy spowodowany alergią lub pożywieniem. Przy tym rodzaju bólu głowy, często mamy katar, łzawią nam oczy. Przy tych objawach ból głowy dodatkowo urasta i nadaje mu się większą rangę. Alergiczne bóle głowy są sezonowe i często leczy się je lekami antyhistaminowymi. Porozmawiaj ze swoim lekarzem o właściwym doborze leków. Jeden z popularnych dodatków do pożywienia – glutaminian sodu, może powodować bóle głowy u bardzo wrażliwych ludzi. W głowie będzie Ci pulsowało, dodatkowo może wystąpić ból w klatce piersiowej, ból ramion i karku i napięcie w twarzy. Azotyny i azotany w mięsie mogą powodować ostre bóle głowy. A jeśli zjesz swoje ulubione lody zbyt szybko, lub zbyt szybko wypijesz zimny napój (na przykład w gorący dzień lub po wysiłku fizycznym) w niedługim czasie możesz odczuć silny ból głowy. Na szczęście ból ten szybko mija, w momencie, gdy temperatury lodów i ciała się wyrównują.

Co robić gdy boli głowa?
Jak zapobiegać migrenie?
Jak leczyć zatoki domowymi sposobami?
Jak naturalnie walczyć z bólem głowy?
3

Migrenowe bóle głowy. Ten dość silny ból głowy sprawi, że osoba na niego cierpiąca będzie odczuwała pulsacyjny ból w głowie, a towarzyszyć mu będą mdłości i nierzadko wymioty. Mogą pojawić się problemy ze wzrokiem (zamazane przedmioty, 'widzenie gwiazdek', chwilowe zaćmienie). Niektóre bóle migrenowe powodują również osłabienie i zesztywnienie organizmu. Tego typu ból głowy może być reakcją na jedzenie, stres, zmiany hormonalne, w wyniku wypadków, a u niektórych osób migrenowe bóle głowy są dziedziczne. Migreny wymagają szczególnego potraktowania i konsultacji z lekarzem. Poleci on specjalne medykamenty, które pomogą uśmierzyć ból.

4

Klasterowy ból głowy. Występuje rzadziej niż migrena lub napięciowy ból głowy. Jest to ból skumulowany wokół oczodołu i może powodować łzawienie i zaczerwienienie oczu, wyciek z nosa, opadanie powieki, pocenie twarzy. Często opisywany jest jako kłujący, czy palący. Występuje dość rzadko, ale potrafi trwać przez kilka miesięcy, co jest bardzo męczące i wykańczające. Ten rodzaj bólu częściej występuje u mężczyzn. Jest to ból cykliczny, powtarzający się. Należy potraktować go bardzo poważnie i zgłosić się do specjalisty.

5

Ból spowodowany wypadkiem. Jeśli brałeś udział w wypadku, w którym doznałeś urazu głowy możesz zacząć odczuwać jej bóle. Ból spowodowany jest najczęściej wstrząsem mózgu, pęknięciem czaszki, krwotokiem wewnętrznym, etc. Występują też bóle spowodowane traumatycznymi przeżyciami. Są one niezwykle ciężkie do wyleczenia, ponieważ ich źródło leży w psychice. Należy skonsultować się z psychiatrą lub psychologiem i pozbyć się trapiącego problemu, lub nauczyć z nim żyć.

6

Ból głowy spowodowany bólem lub chorobą innej części ciała. A do tych przyczyn należą najczęściej zatkane zatoki, przeziębienie, choroby wirusowe, gorączka, kaszel, wyczerpanie fizyczne, kac, przemęczenie oczu, ból mięśni kręgosłupa, ból karku, zapalenie stawów czy problemy z zębami. W każdym z tych przypadków bardzo ważnym jest, aby skonsultować się z lekarzem ponieważ trzeba zlikwidować nie tyle sam ból, co jego źródło. Jeśli na przykład musisz nosić gogle do pływania, lub często zaczesujesz gładko włosy do tyłu, lub często nosisz opaski do włosów – to też może powodować bóle głowy. Często w takich przypadkach wystarczy po prostu zdjąć gogle, opaskę czy rozpuścić włosy. Również zbyt ciasno ściskające skronie oprawki okularów mogą powodować ból głowy.

7

Ból głowy spowodowany guzem. Jest rzadki i jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia, że to może być właśnie to, niezwłocznie udaj się do lekarza. Niektóre symptomy tego typu bólu to sztywnienie członków ciała, ich osłabienie, problemy z poprawną mową (tzw. plątanie się języka), zaburzenia widzenia, zmiany osobowości lub problemy z utrzymaniem równowagi.

8

Tętniak. Będziesz odczuwać nagłe, piorunujące bóle głowy. Towarzyszy im zesztywnienie karku, podwójne widzenie i utraty przytomności. Niezwłocznie udaj się do specjalisty. W tym przypadku operacja i ustabilizowanie ciśnienia krwi są niezbędnymi czynnościami.

9

Ból spowodowany wypiciem większej ilości alkoholu, czyli po prostu kac. Ten ból jest tak prawdziwy jak prawdziwy był wypity dzień wcześniej alkohol. Objawy większość z nas zna, ale jest to pulsujący ból, któremu towarzyszą nudności i nierzadko wymioty. Każdy krok jest cięższy od poprzedniego, występuje światłowstręt i ogólne zmęczenie i zniechęcenie. Pij dużo wody i bądź cierpliwy. Ból ustąpi, gdy organizm wydali wszystkie procenty. Niektóre narkotyki również powodują ból głowy.

10

Ból głowy spowodowany różnicą w wysokości nad poziomem morza. Ból ten może się pojawić, gdy jesteś na przykład w górach, gdzie występuje inne ciśnienie powietrza i zmienia się ilość tlenu. Może on wystąpić po obu stronach głowy, lub tylko po jednej.

 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból głowy wiąże się najczęściej ze stresem, zmęczeniem. Innymi przyczynami bólów głowy mogą być także: zapalenie zatok,...
Jak radzić sobie z bólem głowy?
Ból głowy wiąże się najczęściej ze stresem, zmęczeniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt