Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Natura > Jak być "eko" na co dzień?

Jak być "eko" na co dzień?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bycie "eko" jest ostatnio bardzo modne, wcale nie trzeba przykuwać się do drzewa, aby przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego. Niewielkie, ale regularne działania, w skali globalnej nabierają wielkiego znaczenia. Dodatkową zaletą będą niższe rachunki np. za prąd lub za wodę. Tak więc życie z zastosowaniem podstawowych zasad ekologi, ma właściwie same zalety, warto więc spróbować.
1
Eko torba - truskawka
Ekologiczna torba

Czyli tak naprawdę każda torba na zakupy, którą możemy użyć wielokrotnie. Zamiast za każdym razem kupować w sklepie nowe foliówki lub reklamówki, bierzemy ze sobą własna siatkę z materiału lub koszyk i pakujemy do nich zakupy.

Torby takie są coraz bardziej popularne, ponieważ oprócz działania na rzecz środowiska, wyglądają one dużo bardziej stylowo nić kolorowa reklamówka. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wiklinowy koszyk, który nie dość, że świetnie wygląda, pozwala na ułożenie w środku produktów tak, żeby nic się nie pogniotło, ani nie zbiło.
2
Oszczędzaj prąd

Nie chodzi o wyłączenie wszystkich lamp i czytanie wieczorami książki przy świecy. Zwróćmy uwagę na niewidoczne pożeracze prądu. Wyłączajmy monitory telewizorów i komputerów na noc, ponieważ nawet te małe diody pobierają prąd. Nie zostawiajmy niepotrzebnie włączonych świateł, oraz nie zapalajmy wszystkich możliwych źródeł światła w jednym pokoju.
Jak chronić środowisko?
Jak zrobić odświeżacz powietrza?
Jak przewidzieć pogodę?
Jak zrobić drzewko z gałązek i bibuły?
3
Oszczędzaj wodę

Jeśli myjesz naczynia ręcznie staraj się nie robić tego pod bieżącą wodą. Napuść do jednej komory zlewu ciepłej wody i umyj w niej naczynia, a następnie tylko opłucz i gotowe. Jeśli używasz zmywarki, włączaj ją dopiero gdy się zapełni naczyniami. Częściej wybieraj prysznic niż kąpiel w wannie pełnej wody. Do mycia zębów używaj kubka z wodą, a nie bieżącego strumienia. Te drobne oszczędności, szybko zostaną wykazane na rachunkach.
4
Segregacja śmieci

Czyli to o czym wszyscy wiedzą, ale niewiele osób się do tego stosuje. Dziś na większości osiedli i w pobliżu domków jednorodzinnych, coraz częściej można znaleźć pojemniki przeznaczone do posegregowanych odpadków. Jeśli w naszej okolicy nie ma takich śmietników, można wystosować list z prośbą o ich ustawienie do odpowiednich organów administracyjnych.
5
Odstaw samochód na specjalne okazje

Na co dzień, warto wybrać usługi komunikacji miejskiej, zwłaszcza na dojazdy do pracy. Jeśli codziennie jeździmy tą samą drogą można wykupić bilety sieciowe lub liniowe, co na pewno jest tańsze od regularnego tankowania auta. Jeśli do pracy mamy blisko możemy chodzić pieszo. Odbije się to pozytywnie zarówno na naszym zdrowiu jak i portfelu.
6
Odżywiaj się mądrze

Owoce i warzywa zamiast w hipermarketach kupuj na ryneczkach. Warto nawiązać też kontakt z jakimś rolnikiem z pobliskiej wsi. Można kupić u niego świeże jajka lub mięso. Nie wyjdzie nas to dużo drożej, a będzie na pewno smaczniejsze i zdrowsze od produktów wytwarzanych na wielką skalę.
 3.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jestes noobem - 2014-12-29
alealealealealealealealelaleallslelwle
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych, przypominają czasem jakiś tajny szyfr. Zwykle mówią one, na ile...
Jak odczytywać oznaczenia ekologiczne na produktach?
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt