Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Zjawiska paranormalne > Jak osiągnąć świadomy sen?

Jak osiągnąć świadomy sen?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
LD - Lucid Dreaming, czyli świadomy sen. Jest to stan umysłu, który trudno osiągnąć, jednak jest to możliwe. LD jest to zwykły sen, jednak podczas niego zdajemy sobie sprawę z tego, że śnimy. Większości z nas zdarzało się doświadczyć tego stanu podświadomie i ze zdziwienia natychmiast z niego wychodziliśmy. Cała sztuka polega na takim zapanowaniu nad swoim umysłem, aby osiągnąć LD w pełni świadomie i móc je utrzymać. Dzięki świadomym śnieniom możemy spełnić nasze najskrytsze marzenia, latać, porozmawiać z nieznajomymi, doświadczyć luksusu itd. Mimo, że jest to tylko senne marzenie, może pomóc w lepszym poznaniu samego siebie i pełniejszej kontroli nad umysłem także w codziennym życiu.
1
Dziennik snu

Prowadzimy go regularnie i co rano zapisujemy co nam się przyśniło. Zaraz po przebudzeniu należy jeszcze chwilę poleżeć i powtórzyć sobie sen w myślach, po czym od razu zapisujemy go w zeszycie.

Jeśli należymy do osób, które nie pamiętają swoich sennych marzeń (ponieważ ma je każdy, tylko nie każdy je pamięta), zapiszmy chociaż odczucia po przebudzeniu. Pomyślmy, czy noc była dla nas przyjemna, czy nie, może od rana czujemy do kogoś silną antypatię, lub przeciwnie ktoś mało znany wydaje nam się nagle bliski.
2
Regularne prowadzenie dziennika, powinno przynieść skutki w postaci coraz lepszej pamięci naszych sennych marzeń.

Gdy już nazbieramy większą ilość snów, poszukajmy w nich wspólnego mianownika. Może to być jakieś miejsce, które się często powtarza, osoba, czynność lub cokolwiek innego. Dzięki odnalezieniu takiego wyznacznika, łatwiej będzie nam rozpoznać, że znajdujemy się w śnie, gdy znów zobaczymy tą rzecz.
Jak znaleźć sobie zainteresowanie?
Jak nabrać pewności siebie?
Jak stać się lepszym człowiekiem w 7 dni?
Jak znaleźć swoje hobby?
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Silminyel - 2012-12-29
Świadome sny to dość kontrowersyjny temat. Mogą one być naprawdę niebezpieczne, więc lepiej dobrze się zastanowić zanim zacznie się próbować je osiągnąć. Nie zbadano jeszcze jak świadome sny wpływają na umysł, ale pewnym jest, że od świadomych snów można się silnie uzależnić. W takim śnie możesz robić wszystko co chcesz, z kim chcesz, jak chcesz. Kiedy sobie to uświadomisz możesz uznać, że świat snów jest lepszy od rzeczywistości. Zaczniesz uciekać w świadome sny od swoich problemów, sen będzie dla Ciebie ważniejszy niż rzeczywistość.
Osiągnięcie świadomego snu wcale nie jest trudne. Najszybszym, ale nie zawsze skutecznym sposobem jest próba osiągnięcia świadomego snu rano, zaraz po przebudzenia. Zamiast wstać zamykamy oczy i liczymy do dziesięciu, po czym otwieramy oczy i sprawdzamy cszy jesteśmy nadal w swoim pokoju, w łózku, czy nic się nie zmieniło. Ponownie zamykamy oczy, znowu liczymy do dziesięciu i tak w kółko. Za którymś razem powinniśmy zauważyć, że jesteśmy gdzieś indziej, albo coś się nie zgadza w naszym otoczeniu np. stoi nowy mebel, ściany mają inny kolor itp. wtedy możemy wstać, jesteśmy już w świadomym śnie.
Inną, skuteczną, ale wymagającą wiecej pracy jest, tak jak napisano w artykule, test świadomosci. Wymaga konsekwencji i wykonywania stale jakiejs czynnosci kilkanaście razy dziennie, tak, by wpadła w nawyk. Może to być próba latania, zatkanie nosa i próba oddychania z zamkniętymi ustami i zatkanym nosem, albo przeliczanie palców u rąk i upewnianie się, czy jest ich 10. Dłonie zawsze dziwnie wyglądają w snach. Ja uzyskuję świadomy sen często właśnie przez to, że często patrzę na dłonie. Nie są one moim fetyszem ani nic w tym stylu, po prostu uważam, że dużo mówią o człowieku i zawsze zwracają moją uwagę. We śnie przeważnie palców jest więcej lub mniej, są zrośnięte albo zdeformowane. Jeśli wpadnie nam w nawyk oglądanie swoich dłoni i liczenie palców, we śnie zrobimy to podświadomie. Kiedy zauważymy, że coś się nie zgadza, uświadomimy sobie, że śnimy.
Naprawdę ważnym jest, aby pamiętać o ryzyku i nie nadużywać świadomych snów. Osobiście znam osobę, która była od nich uzależniona i miała przez nie problemy. Aby 'odstawić świadome sny' przestała robić test świadomości, ale przez pewien czas w snach nadal go przeprowadzała. Kiedy już zaczniemy, nie łatwo przestać.
Pani-Odpowiedzik - 2012-11-03
Mam fajny sposób :) Przed snem mocno myśleć o czymś a będzie Ci się to sniło :D :D ;P
Donżuan1994 - 2011-08-07
JA prubuje on 3 dni narqzie nic ale wiem, że nie mozna się zniechęcać w końcu wyjdzie ale nsie nie moge doczekać :D
kamiru2112 - 2011-07-10
Dobre rady, wypróbuję je czym prędzej. Doświadczałem już kilka razy LD w swoim życiu ale były one zupełnie przypadkowe. Móc to robić zawsze to jest ekstra :)
Są różne powody nieśmiałości a mianowicie: brak pewności siebie, zbytnie skoncentrowanie na własnej osobie i posiadanie...
Jak pokonać nieśmiałość?
Są różne powody nieśmiałości a mianowicie: brak pewności siebie, zbytnie skoncentrowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jolanta Mroz
  • Edyta Hertrampf
  • Rafał Kluska
  • Danuta Obczynska
  • Renia Trela
  • Maria Borowiec
  • Rafał Zawadzki
  • Jakub Górny
  • Martyna Buczyńska
  • Malgorzata Strojny
  • Magdalena Chojnacka
  • Marta Skonieczna
  • Mariusz Felisiak
  • Beata Palińska
  • IlonaMaria Sobota
  • Anna Stawowska
  • Andrzej Chronowski
  • Edyta Giłka
  • Krzysztof Kurek
  • Łukasz Puchalski
  • Bozena Pietrucha
  • Napek Zdzisiek
  • Sylwia Kowalczyk
  • Adela Wolas
  • Barbara Beger
  • Ireneusz Kozicz
  • Edyta Jędrzejewska
  • Magda Mietła
  • Marcin Kadzikiewicz
  • Ewelina Koral
pasożyt