Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak się opiekować kotką po sterylizacji?

Jak się opiekować kotką po sterylizacji?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli zdecydowałeś się wysterylizować swoją kotkę powinieneś dowiedzieć się wcześniej, jak opiekować się nią po zabiegu sterylizacji. Właściwa opieka pozwoli uniknąć wszelkich powikłań takich jak np. rozejście szwów czy zainfekowanie rany. Jeśli kotka jest dzika, wówczas można ją wypuścić na wolność dopiero po 7-14 dniach po zabiegu.
1
Zanim zabierzesz kota do domu z lecznicy poczekaj aż się wybudzi z narkozy. Możesz poprosić weterynarza o zastrzyk wybudzający, jednak jest on dodatkowo płatny.
2
Zanim kotka się wybudzi, weź ją na ręce, aby obudziła się przy tobie, a nie na stole pooperacyjnym. Dzięki temu poczuje twój zapach i może być nieco spokojniejsza.
3
Po powrocie do domu połóż kotkę w bezpiecznym dla niej miejscu. Takim miejscem może być rozścielony na podłodze kocyk. Nie kładź kotki na łóżku czy fotelu ponieważ z niego spadnie.
4
Na posłanie kotki połóż stary ręcznik oraz kilka warstw papieru kuchennego. Kotka po narkozie nie kontroluje swoich odruchów i może się zsikać lub zwymiotować. Również z tego powodu nie należy kłaść kota na łóżku.
5
Bądź przy kotce. Może próbować gdzieś iść lub na coś wskoczyć a wówczas może sobie zrobić krzywdę. Jeśli nie masz możliwości przebywania z kotką to włóż ją do zamykanego koszyka. Kotka po wybudzeniu będzie przez dłuższy czas osłabiona i będzie mieć problem ze wzrokiem.
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak leczyć świerzb u kota?
Czym nie wolno karmić kota?
Jak pomóc dziecku przeżyć śmierć zwierzaka?
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

janko muzykant - 2014-01-20
do pieca na trzy zdrowaśki
kot - 2012-03-03
Trzeba też kota ogrzewac, np. butelkami z ciepłą wodą. Gdybym tego nie zrobiła to juz pewnie by nie żyła bo przeżywała hipotermię..
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które są pasożytami i należą do roztoczy....
Jak leczyć świerzb u kota?
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt