Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Jak naturalnie leczyć ból głowy?

Jak naturalnie leczyć ból głowy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jest mnóstwo powodów z których może nas boleć głowa. Mogą to być przyczyny czysto medyczne, dziedziczność, głowa może nas boleć z nadmiaru stresu lub po suto zakrapianym wieczorze. Każdy jednak z tych bóli należy potraktować jak wroga i wytoczyć mu walkę. Wiadomo, że ból bólowi nierówny. Są jednak sposoby, aby ten ból uśmierzyć bez przyjmowania tabletek. Jakie? Dowiesz się z poniższego artykułu. Pamiętaj jednak, że gdy jesteś na coś uczulony, nie stosuj tego. Bądź świadomy zagrożeń.
1

Zioła. Jest kilka ziół, które mogą pomóc nam w uśmierzeniu bólu. Wiadomo, że nie podziałają one na każdego i na każdy rodzaj bólu, ale warto spróbować.

  • ZŁOCIEŃ MARUNA może być przyjmowany w postaci kapsułek lub tabletek, w postaci herbaty, a nawet zjedzony na kanapce (choć ma gorzki smak). Jest doskonały lekiem na migreny. Złocień maruna stosuje się już od stuleci, warto więc spróbować, w niczym nam to nie zaszkodzi. Nie ma żadnych bardzo poważnych skutków ubocznych, jednak mogą wystąpić nudności, problemy trawienne, może boleć język. Długotrwałe przyjmowanie złocienia może też spowodować zaburzenia snu.

  • KORA WIERZBY, LAWENDA, MIĘTA są pomocne przy bólach. Pamiętaj jednak, że badania dowiodły, że nie każdy organizm zareaguje na te zioła i ból ustąpi. Jeśli czujesz, że na Ciebie działa napar z kory wierzby czy herbatka miętowa to nie ma powodów, aby tego nie stosować.

  • PASSIFLORA, ROZMARYN również mogą uśmierzyć ból głowy. Zaparz herbatkę z któregoś z tych ziół.

Jak pozbyć się bólu głowy bez tabletek?
Jak leczyć migrenę oczną?
Jak zapobiegać migrenie?
Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?
2

Aromaterapia. Olejki do aromaterapii są różne, ale te najpopularniejsze i najczęściej stosowane to lawendowy, rumiankowy, majerankowy. Używaj ich do masażu karku, kąpieli lub do inhalacji. Zmiksuj 5 kropli olejku rozmarynowego, 5 kropli olejku z gałki muszkatołowej, 5 kropli olejku lawendowego. Wymasuj kark.

3

Homeopatia. Jeśli wiesz, jak używać leków homeopatycznych, występujące od czasu do czasu bóle głowy mogą być zminimalizowane na przykład przez specyfiki takie jak Belladonna (dobra na bóle głowy powstałe na skutek przebywania w hałasie lub nadmiernym oświetleniu), czy Bryonia (bóle głowy spowodowane przez ruch).

4

Woda. Odwodnienie jest częstą przyczyną bólu głowy. Jeśli Cię więc boli głowa, wypij dużą szklankę wody i zobacz, czy ból przechodzi. Możesz się w tym czasie położyć i zrelaksować.

5

Migdały. Migdały zawierają składniki, które uśmierzają ból głowy.

6

Ocet. Zrób kompres z octu i połóż na czole. Najlepszy będzie ocet jabłkowy.

7

Kofeina. Pij codziennie szklankę płynu zawierającego kofeinę. Kofeina obkurcza naczynia krwionośne, co może przyczynić się do ustąpienia bólu głowy. Należy jednak pamiętać, że nadmiar kofeiny przyczynia się do powstania bólu głowy. Zamiast kawy, spróbuj może napić się herbaty. Niektóre środki przeciwbólowe zawierają kofeinę. Kofeinę zawiera też coca cola.

8

Limonka. Przetnij ją na pół i wetrzyj w czoło. Pulsowanie w głowie ustąpi.

 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Są środki inne niż tabletki przeciwbólowe na pozbycie się bólu głowy. Zresztą, tabletka to nie wszystko. Jeśli nie...
Jak zapobiegać bólom głowy?
Są środki inne niż tabletki przeciwbólowe na pozbycie się bólu głowy. Zresztą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt