Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Savoir-Vivre > Savoir vivre > Jak należy zachowywać sie w restauracji?

Jak należy zachowywać sie w restauracji?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
Zasady dobrego wychowania, czyli Savoir vivre jest sztuką nieco zanikającą. Gdyż częściej chadzamy do barów szybkiej obsługi niż do restauracji więc znajomość tych zasad faktycznie nie jest nam niezbędna. Niemniej sytuacja staje się niezręczna, gdy musimy wybrać się do wytwornego lokalu i nie wiemy jak się mamy zachować. Warto więc poznać kilka podstawowych reguł, aby nie popełnić rażącego błędu.
1
Mężczyzna przodem!

W przypadku wchodzenia do restauracji mężczyzna wchodzi pierwszy. Zwyczaj ten pochodzi jeszcze z czasów, gdy w lokalach często odbywały się bójki, pan wchodzi przez drzwi pierwszy i sprawdza czy wszystko jest w porządku, jeśli tak przytrzymuje drzwi partnerce.
Taka odwrotna sytuacja obowiązuje też podczas schodzenia schodami. Mężczyzna idzie pierwszy, ponieważ ma za zadanie asekurowanie kobiety w razie, gdyby się potknęła. Przy wchodzeniu po schodach, pan idzie już za kobietą i dba o to aby nie spadła ze schodów przechylając się w tył.
2
Odpowiednie miejsce

Jeśli stoliki są rezerwowane, co jest teraz normą nie mamy większego wpływu na wybór miejsca.

Warto jednak wiedzieć, że najbardziej cenne są miejsca przy ścianie, dzięki temu mamy zapewnione nieco spokoju i intymności, ponieważ nikt nie będzie się przeciskał koło naszego stolika w drodze do toalety.
W takiej sytuacji kobieta powinna zostać posadzona twarzą do sali, tak aby miała dobry ogląd na wszystko.
Zasady sadzania gości większe znacznie miały dawniej, gdy miejsce gościa przy stole, bardzo wyraźnie odzwierciedlało ich pozycję z towarzystwie.
Jak jeść pałeczkami?
Jak jeść kulturalnie?
Jak zachować się będąc
Jak zachowywać się w towarzystwie?
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Borówka amerykańska to owoc, do którego nadal podchodzimy w Polsce z pewną rezerwą. O wiele bliższe i bardziej swojskie...
Damą chciałaby być każda z nas bez względu czy jest młoda czy ma już swoje lata. Niestety nie jest nią być prosto....
Jak być damą?
Damą chciałaby być każda z nas bez względu czy jest młoda czy ma już swoje lata...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Hanna Zych
  • Weronika Zwolińska
  • Alicja Filus
  • Angelika Anna Stepien
  • Robert Witkowski
  • Król Marcin
  • Dorota Burkat
  • Elzbieta Mielcarz
  • Jerzy Kociołek
  • Anna Derek
pasożyt