Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Zwyczaje Wielkanocne > Jak ozdobić pisanki?

Jak ozdobić pisanki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (14 ocen)
Oceń 
Pisanki to jedna z najbardziej charakterystycznych tradycji wielkanocnych. Pięknie udekorowane jajka stanowią urozmaicenie każdego koszyczka i świątecznego stołu. Zazwyczaj wybieramy co roku te same techniki zdobienia, może w tym roku warto zaszaleć i spróbować czegoś nowego? Poranek, gdy mama szykuje koszyk na produkty do poświęcenia, a ojciec wraz z dziećmi zasiada do kuchennego stołu, aby stworzyć świąteczne pisanki, jest naprawdę magiczną chwilą, którą wspominamy jeszcze wiele lat później, aż do momentu powtarzania tej tradycji z własną rodziną. Sprawmy więc, aby było to zajęcie jak najweselsze i jak najbardziej je urozmaicajmy.
1
Zdobienie przy pomocy wosku

Wosk z palącej się świeczki upuszczamy na jajko tworząc ozdobny wzorek. Gdy wosk już jest wszędzie suchy, wkładamy jajko do roztworu z barwnikiem. Po normalnym zabarwieniu usuwamy ze skorupki wosk, który ochronił te części przed działaniem farbki i mamy gotowe pisanki. Urok tych pisanek polega na abstrakcji wzorków, które powstały, dzięki nieregularnemu polewaniu woskiem.
2
Lakier do paznokci

Każda kobieta posiada w czeluściach kosmetyczki buteleczki z nieco już podstarzałym lakierem. Wydobądźmy je i podarujmy dzieciom, intensywne kolory i szybkie schnięcie spełnią dziecięce wymagania. Pędzelki dołączane do buteleczek lakieru, są bardzo precyzyjne, a jeszcze lepsze i dokładniejsze efekty dadzą lakiery, których używa się do wykonywania wzorków na paznokciach.
3
Wydrapywanki

To opcja dla dorosłych i nieco starszych dzieci. Jajka intensywnie barwimy na wybrany kolor. Następnie przy pomocy ostrego nożyka lub dużej igły wdrapujemy w skorupce wzorek. W ten sposób możemy stworzyć naprawdę piękne, koronkowe ozdoby. Takie pisanki wyglądają bardzo tradycyjnie, niczym w wiejskiego, wielkanocnego koszyczka.
Tej metody, nie polecam małym dzieciom z powodu użycia, ostrego narzędzia, którym mogłyby się skaleczyć.
4
Oklejanie

To jest bardzo dobra opcja dla najmłodszych. Wystarczy malucha zaopatrzyć w bezpieczne nożyczki, kolorowy papier i klej szkolny i pozwolić mu puścić wodze wyobraźni. Dzieci potrafią tworzyć naprawdę szalone i cudowne wzory, jakich mógłby się powstydzić niejeden dorosły artysta.
5
Kredki i pisaki

To metoda najszybsza i chyba najprostsza, jednak należy bardzo uważać aby podczas obracania jajka w palcach nie zmazać wcześniej stworzonego rysunku. Aby nieco ułatwić sobie zadanie, możemy włożyć jajka do kieliszków i obrócić, je dopiero wtedy gdy pomalujemy już jedną połowę.
Jak malować jajka barwnikami spożywczymi?
Jakie są naturalne barwniki do jajek?
Jak dekorować pisanki za pomocą nasion?
Jak malować jajka kredkami woskowymi?
 4.5/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pael - 2014-03-18
ja robię pisanki ze sznurka i muliny, tzn. smaruję ugotowane jajko klejem, zawijam sznurkiem/ muliną i gotowe! :D
Każdy ma swój ulubiony przepis na pisankę, jednak czasem warto spróbować czegoś nowego. Opisana tutaj pisanka wygląda...
Pomysły na pisanki - smocze jajko
Każdy ma swój ulubiony przepis na pisankę, jednak czasem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogusława Pabich
  • Katarzyna Staros
  • Bożena Szcześniak
  • Teresa Masłowska
  • Andrzej Mielus
  • Kamil Kordowski
  • Tadeusz Szulc
  • Joachim Krzyk
  • Magda B-ska
  • Alek Sandra
  • Karolina Burzynski
  • Monika Wisniewska
  • Mariola Księżopolska
  • Ewelina Ostapiuk-Cincio
  • Magdalena Pietrzak
  • Amelia Nowak
  • Waldemar Papuzynski
  • Daria Lukasz Ignaczak Muszynscy
  • Aneta Koprowska
  • Małgorzata Karaszewska
  • Zofia Wójcicka
  • Andrzej Furgalski
  • Dorota Oszczygiel
  • Izabela Zielinska
  • Danuta Sputo
  • Łukasz Surdacki
  • Katarzyna Popiel
  • Roberto Zagal
  • Wojciech Osiński
  • Natalia Duś