Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć pokrzywkę?

Jak leczyć pokrzywkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Pokrzywka jest rodzajem swędzącej wysypki i zwykle wywołana jest przez reakcję alergiczną. Pokrzywki można uniknąć poprzez eliminowanie czynnika ją wywołującego. W przypadku wystąpienia wysypki możemy ją leczyć i łagodzić swędzenie poprzez:
1
aloes

Aloes

Wysypkę należy smarować miąższem z liści aloesu. Aloes działa łagodząco i łagodzi objawy pokrzywki.

2
herbata ziołowa

Zioła do picia

Pokrzywkę złagodzi również picie 2 razy dziennie naparu z pokrzywy, jeżówki, marchewnika anyżkowego czy prawoślazu lekarskiego.

3
napar z rumianku

Przemywanie ziołami

Skórę przemywaj naparem z rumianku lub kwiatu bzu czarnego.

4
nagietek

Kremy

Na swędzącą wysypkę pomoże krem z nagietka lekarskiego, bzu czarnego czy babki zwyczajnej.

5
kąpiel

Kąpiele

W przypadku wystąpienia pokrzywki bierz codziennie kąpiel z dodatkiem kilku łyżek sody oczyszczonej. Zamiast sody możesz również dodać 10 szklanek octu.

6
ocet

Ocet

Wykwity przemywaj wacikiem nasączonym octem zmieszanym z wodą (1:1). Ocet złagodzi swędzenie poprzez nadaniu skórze kwaśnego odczynu.

7
ogórek

Ogórek

Sok ze świeżego ogórka lub plastry ogórka przyłożone do wysypki złagodzą swędzenie.

8
olej arganowy

Olej arganowy

Wcieranie w chorobowo zmienione miejsca oleju arganowego (do kupienia tutaj) przyniesie szybką ulgę i pomoże skutecznie pozbyć się pokrzywki.

9
swędzenie

Powracająca pokrzywka

Aby jej zapobiegać musisz ustalić czynnik ją wywołujący i go unikać. Aby ustalić co wywołuje pokrzywkę zapisuj zawsze co jesz i co robisz. Z czasem można ustalić co wywołuje wysypkę.

Wskazówki
  • Jeśli wysypka utrzymuje się dłużej niż 1 dzień lub powraca co jakiś czas to skonsultuj się z lekarzem.
  • Karmienie niemowlaków piersią pomaga zapobiec alergiom wywołującym pokrzywkę. Jeśli istnieje taka możliwość to dziecko powinno być karmione piersią około roku czasu.
Ostrzeżenia
  • Jeśli wysypka pojawiła się w gardle czy jamie ustnej to natychmiast udaj się do lekarza.
  • Udaj się niezwłocznie do lekarza w przypadku gdy masz skrócony oddech lub przyspieszone tętno.
  • Jeśli wysypka pojawiła się po przyjęciu leku również natychmiast udaj się do lekarza.
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pyslawomir - 2015-05-15
Ja się męczyłem z takim wypryskami że wylądowałem spuchnięty na pogotowiu.Przez rok łaziłem po dermatologach,dostawałem lekarstwa zastrzyki maści i nic.Problem leżał w kawie.chociaż każdy z lekarzy upierał się ze to nie możliwe.Ja idiota czułem że to ma związek ale słuchałem fachowców i wychodziłem na tym tragicznie.Odstawienie kawy było trudne bo byłem już w nie złym nałogu,ale już po dwóch dniach od odstawienie różnica była piorunująca na twarzy.Teraz nie mam śladu po jakiejkolwiek chorobie.
Alergia na słońce, zwana również fotoalergią lub fotodermatozą, dotyka coraz większej liczby osób, choć większość z...
Jak uniknąć alergii na słońce?
Alergia na słońce, zwana również fotoalergią lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt