Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć pokrzywkę?

Jak leczyć pokrzywkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Pokrzywka jest rodzajem swędzącej wysypki i zwykle wywołana jest przez reakcję alergiczną. Pokrzywki można uniknąć poprzez eliminowanie czynnika ją wywołującego. W przypadku wystąpienia wysypki możemy ją leczyć i łagodzić swędzenie poprzez:
1
aloes

Aloes

Wysypkę należy smarować miąższem z liści aloesu. Aloes działa łagodząco i łagodzi objawy pokrzywki.

2
herbata ziołowa

Zioła do picia

Pokrzywkę złagodzi również picie 2 razy dziennie naparu z pokrzywy, jeżówki, marchewnika anyżkowego czy prawoślazu lekarskiego.

3
napar z rumianku

Przemywanie ziołami

Skórę przemywaj naparem z rumianku lub kwiatu bzu czarnego.

4
nagietek

Kremy

Na swędzącą wysypkę pomoże krem z nagietka lekarskiego, bzu czarnego czy babki zwyczajnej.

5
kąpiel

Kąpiele

W przypadku wystąpienia pokrzywki bierz codziennie kąpiel z dodatkiem kilku łyżek sody oczyszczonej. Zamiast sody możesz również dodać 10 szklanek octu.

6
ocet

Ocet

Wykwity przemywaj wacikiem nasączonym octem zmieszanym z wodą (1:1). Ocet złagodzi swędzenie poprzez nadaniu skórze kwaśnego odczynu.

7
ogórek

Ogórek

Sok ze świeżego ogórka lub plastry ogórka przyłożone do wysypki złagodzą swędzenie.

8
olej arganowy

Olej arganowy

Wcieranie w chorobowo zmienione miejsca oleju arganowego (do kupienia tutaj) przyniesie szybką ulgę i pomoże skutecznie pozbyć się pokrzywki.

9
swędzenie

Powracająca pokrzywka

Aby jej zapobiegać musisz ustalić czynnik ją wywołujący i go unikać. Aby ustalić co wywołuje pokrzywkę zapisuj zawsze co jesz i co robisz. Z czasem można ustalić co wywołuje wysypkę.

Wskazówki
  • Jeśli wysypka utrzymuje się dłużej niż 1 dzień lub powraca co jakiś czas to skonsultuj się z lekarzem.
  • Karmienie niemowlaków piersią pomaga zapobiec alergiom wywołującym pokrzywkę. Jeśli istnieje taka możliwość to dziecko powinno być karmione piersią około roku czasu.
Ostrzeżenia
  • Jeśli wysypka pojawiła się w gardle czy jamie ustnej to natychmiast udaj się do lekarza.
  • Udaj się niezwłocznie do lekarza w przypadku gdy masz skrócony oddech lub przyspieszone tętno.
  • Jeśli wysypka pojawiła się po przyjęciu leku również natychmiast udaj się do lekarza.
 4.9/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pyslawomir - 2015-05-15
Ja się męczyłem z takim wypryskami że wylądowałem spuchnięty na pogotowiu.Przez rok łaziłem po dermatologach,dostawałem lekarstwa zastrzyki maści i nic.Problem leżał w kawie.chociaż każdy z lekarzy upierał się ze to nie możliwe.Ja idiota czułem że to ma związek ale słuchałem fachowców i wychodziłem na tym tragicznie.Odstawienie kawy było trudne bo byłem już w nie złym nałogu,ale już po dwóch dniach od odstawienie różnica była piorunująca na twarzy.Teraz nie mam śladu po jakiejkolwiek chorobie.
 
Z powodu alergii cierpi coraz więcej osób – stanowią one aż 30 proc. naszego społeczeństwa. Chorobę trudno leczyć,...
Jakie są przyczyny pokrzywki?
Z powodu alergii cierpi coraz więcej osób – stanowią one aż 30 proc. naszego społeczeństwa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt