Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zapobiegać wypadaniu włosów?
Jak zapobiegać wypadaniu włosów?

Jak zapobiegać wypadaniu włosów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Wypadanie włosów to dość częsty problem wielu kobiet i mężczyzn. Jego przyczyny mogą być bardzo różne. Zaczynając od łupieżu tłustego kończąc na niedoborze estrogenów. Trzeba jednak pamiętać, że każdy człowiek dziennie traci ok 100 włosów. Jest to związane z fizjologicznymi procesami w naszym organizmie i jest zupełnie normalne. W poniższym artykule znajdziesz rady jak zapobiegać wypadaniu włosów.
1
Po pierwsze czesz włosy dwa razy dziennie: rano oraz przed pójściem spać. Unikaj jednak gwałtownych ruchów i szarpnięć. Czesz włosy powoli i delikatnie, żeby nie uszkodzić ich. Nie rób tego gdy włosy są mokre, ponieważ wtedy włosy są słabsze i bardziej podatne na wypadanie.
2
Unikaj silnych preparatów stosowanych do pielęgnacji włosów. Mimo, że są one dość popularne powodują osłabienie włókna włosa. Często preparaty, których podstawowym składnikiem jest nafta są bardzo szkodliwe, ponieważ wysuszają włosy. Unikaj kupowania tego typu produktów.
3
Może to dość kontrowersyjne ale należy ograniczyć do minimum używanie wszelkiego rodzaju urządzeń typu: prostownica, lokówka itd. Wysoka amplituda temperatur Może one osłabić włosy oraz zwiększyć ryzyko ich wypadania.
4
Wprowadź do swojej diety preparaty zawierające skrzyp polny. Wskazane jest także picie sporej ilości wody, żeby jak najlepiej nawodnić skórę a zarazem zapewnić odpowiednie warunki cebulkom włosów.
5
Kładąc się spać unikaj mocnego wiązania włosów. Zdejmij również wszystkie spinki i opaski. Powodują one to, że włosy są napięte przez całą noc co sprzyja ich wyciąganiu. A więc ryzyko wypadania zwiększa się. Jeśli musisz wiązać włosy w nocy to rób to delikatnie.
Jak zatrzymać wypadanie włosów?
Sposoby na proste włosy
Jak zrobić maseczkę z awokado na włosy?
Jak zapobiec wypadaniu włosów?
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kjbkjb - 2013-04-09
No właśnie, dużo osób śpi w gumkach albo spinkach i nie zdaje sobie sprawy co robi. Sama kiedyś, lata temu, potrafiłam wiązać włosy gumką RECEPTURKĄ i zostawić tak na noc.
Ja, aby włosy nie wypadały stosuję masaż głowy. Nie musi to być jakiś półgodzinny masaż, codziennie ok. 10 minut masażu głowy, pobudzam systematycznie cebulki.
Myślę, że warto kupić też tzw. "wcierki" do włosów i robić masaże, jednak unikajmy alkoholu!
Raz na jakiś czas robię też peeling głowy. Do szamponu dodaję cukru i masuje intensywnie głowę :)
MalutkaToJa - 2013-03-29
Skrzypu polnego warto także poszukać w produktach do włosów i wzmacniać je również od zewnątrz.
Utrata włosów jest poważnym problemem zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Chorobę tę można łatwo zdiagnozować, ale...
Jak leczyć łysienie?
Utrata włosów jest poważnym problemem zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Chorobę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogusława Pabich
  • Katarzyna Staros
  • Bożena Szcześniak
  • Teresa Masłowska
  • Andrzej Mielus
  • Kamil Kordowski
  • Tadeusz Szulc
  • Joachim Krzyk
  • Magda B-ska
  • Alek Sandra
  • Karolina Burzynski
  • Monika Wisniewska
  • Mariola Księżopolska
  • Ewelina Ostapiuk-Cincio
  • Magdalena Pietrzak
  • Amelia Nowak
  • Waldemar Papuzynski
  • Daria Lukasz Ignaczak Muszynscy
  • Aneta Koprowska
  • Małgorzata Karaszewska
  • Zofia Wójcicka
  • Andrzej Furgalski
  • Dorota Oszczygiel
  • Izabela Zielinska
  • Danuta Sputo
  • Łukasz Surdacki
  • Katarzyna Popiel
  • Roberto Zagal
  • Wojciech Osiński
  • Natalia Duś