Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak wybrać bagażnik dachowy?

Jak wybrać bagażnik dachowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Jeżeli miejsce w bagażniku twojego samochodu jest dla ciebie niewystarczające, dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w dodatkowy bagażnik dachowy. Jak wybrać najlepszy dla siebie?
1
Przemyśl, co najczęściej będziesz w nim przewoził. Zdecyduj się na wielkość optymalną, czyli weź pod uwagę zarówno swoje potrzeby, jak i wielkość auta.
2
Po bagażnik koniecznie pojedź samochodem, na którym będzie on zamontowany. Z tego powodu zakup przez Internet nie jest najlepszym pomysłem, chyba, że widziałeś już ten bagażnik w sklepie i naprawdę wiesz, co kupujesz. Bagażniki uniwersalne zwykle nie pasują.
3
Jeżeli jeździsz na rowerze, weź to też pod uwagę wybierając wielkość boksu. Decydując się na węższy bagażnik będziesz mógł oprócz niego zamontować na dachu rower, a nawet dwa.
4
Rowery możesz też przewozić na bagażnikach mocowanych do tylnego koła zapasowego (ale tak, by nie zasłaniały tylnych świateł ani tablicy rejestracyjnej).
5
Jeżeli jesteś posiadaczem hatchbacka, kombi lub vana, upewnij się, że zamontowany bagażnik nie będzie przeszkadzał w otwarciu tylnych drzwi do góry, ani że ich nie uszkodzi.
6
Jeżeli posiadasz belki na dachu, czyli tak zwany bagażnik bazowy, montaż boksu będzie łatwiejszy. Coś jednak kosztem czegoś, gdyż systemy mocowania boksów do takich belek zajmują trochę miejsca, przez co będziesz miał nieco mniej miejsca na bagaż.
Jak walczyć z sennością?
Jaki bagażnik na rowery?
Jak zrobić naturalny odświeżacz powietrza do samochodu?
Jak sprzątać i utrzymać porządek w samochodzie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak polerować samochód?
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii samochodu. Najczęstszym powodem są jednak uszkodzenia lakieru...
Jak usunąć rdzę z samochodu?
Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub