Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak wybrać bagażnik dachowy?

Jak wybrać bagażnik dachowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli miejsce w bagażniku twojego samochodu jest dla ciebie niewystarczające, dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w dodatkowy bagażnik dachowy. Jak wybrać najlepszy dla siebie?
1
Przemyśl, co najczęściej będziesz w nim przewoził. Zdecyduj się na wielkość optymalną, czyli weź pod uwagę zarówno swoje potrzeby, jak i wielkość auta.
2
Po bagażnik koniecznie pojedź samochodem, na którym będzie on zamontowany. Z tego powodu zakup przez Internet nie jest najlepszym pomysłem, chyba, że widziałeś już ten bagażnik w sklepie i naprawdę wiesz, co kupujesz. Bagażniki uniwersalne zwykle nie pasują.
3
Jeżeli jeździsz na rowerze, weź to też pod uwagę wybierając wielkość boksu. Decydując się na węższy bagażnik będziesz mógł oprócz niego zamontować na dachu rower, a nawet dwa.
4
Rowery możesz też przewozić na bagażnikach mocowanych do tylnego koła zapasowego (ale tak, by nie zasłaniały tylnych świateł ani tablicy rejestracyjnej).
5
Jeżeli jesteś posiadaczem hatchbacka, kombi lub vana, upewnij się, że zamontowany bagażnik nie będzie przeszkadzał w otwarciu tylnych drzwi do góry, ani że ich nie uszkodzi.
6
Jeżeli posiadasz belki na dachu, czyli tak zwany bagażnik bazowy, montaż boksu będzie łatwiejszy. Coś jednak kosztem czegoś, gdyż systemy mocowania boksów do takich belek zajmują trochę miejsca, przez co będziesz miał nieco mniej miejsca na bagaż.
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?
Jak zrobić własny odmrażacz do szyb?
Jak zapobiec zamarzaniu drzwi w aucie?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
7
Wybierając bagażnik zwróć również uwagę na to, z jakiego materiału został wykonany. Zdecydowanie solidniejszy będzie taki ze wzmocnieniami metalowymi, jednak zwykły plastikowy też dobrze spełni swoje zadanie. Jedynym, co się może dziać w przypadku tego drugiego, to to, że pod wpływem prędkości i wiatru może trochę wibrować, ale na tym niedogodności się kończą. Najlepszym wyborem będzie aluminium i śruby ze stali nierdzewnej.
8
Wygodniejszy będzie na pewno boks wyposażony w centralny zamek, ale obecnie to już standard i trudniej będzie znaleźć taki na zatrzaski.
9
Na rynku są bagażniki z amortyzatorami tradycyjnymi, sprężynowymi, oraz gazowymi. Ich jakość ma jednak większe znaczenie w samych samochodach. Sprężynowe bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku bagażników i są naprawdę zupełnie wystarczające.
10
Jeżeli masz wysoki samochód, dobrym pomysłem będzie bagażnik otwierany z obu stron – łatwiej będzie go rozpakować i zapakować.
11
Jakość bagażnika, jak zresztą większości towarów na rynku, ma przełożenie na jego cenę. Decydując się na tani egzemplarz, ryzykujesz szybkie rdzewienie, powstanie luzów (niestabilność bagażu), wyrobienie się zatrzasków. Droższy za to wytrzyma niejeden sezon, ale też łatwiej (szybciej) można go ukraść. Oznacza to, że trzeba będzie się bawić w jego zakładanie i zdejmowanie, za każdym razem, kiedy będzie potrzeba.
12
Kupując bagażnik dobrej i uznanej firmy, otrzymujesz dodatkową korzyść. Jeżeli wyjedziesz na urlop i zapomnisz klucza do boksu, bardzo możliwe, że w miejscowości będzie oddział producenta – powinien bez problemu dorobić klucz. To działa jednak tylko w przypadku znanych, porządnych firm. I trochę kosztuje.
Przeczytaj teraz: Jaki bagażnik na rowery?
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zwykle, jeśli szyby w twoim aucie zaczynają parować zawsze znajdzie się jakaś osoba, która chętnie wytrze je swoimi...
Zwykle, jeśli szyby w twoim aucie zaczynają parować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt